KİM KİMDİR?





KİM KİMDİR? 

Deneyimsel Tasarım Öğretisi

"Kim Kimdir"  Semineri Nedir?

Dokuz ay karnımda taşıdığım kimdir?
'Bu dünyada bir o beni anlıyor' dediğim kimdir?
Ömrümü birlikte geçirmeyi hayal ettiğim insan aslında kimdir?
Peki ben?
Ben kimim?
Neyi yapar? Neyi yapmam?
Neyi dert edinir? Neyi takmam?
Neyi konuşur? Neyi konuşmam?
Çevremdeki insanlar beni nasıl tanımlar?
Tanımladıkları insan kim?
Neye sinirlenir? Neye sinirlenmez?
Neye güler? Neye gülmez?
Neye mutlu olur? Neye mutsuz?

KİMİM BEN?

Neye onay beklerim veya beklemem?
Neyi alırım?
Neyi almaya gereksinim duymam?
Neyi ister? Neyi istemem?
Peki kimim ben?
Kendimi nasıl analiz edeceğim?
Çöz çöz bitmeyen problemlerim nasıl bitecek?
Tabii ki doğru soruya, doğru cevabı verdiğimde...
O zaman benim soruyu doğru anlamam lazım.
Peki nasıl anlayacağım?
İnsan muhtaç, insan istekleri olan bir canlı.
Muhtaçlıkları da istekleri de farklı. 
O halde birbirimizden farklı olmamız normal değil mi?
Bizim anlamakta zorlandığımız da o farklılıklar değil mi?
Peki, o zaman...
Farkı fark etmeye ne dersin?
Daha da önemlisi bu farklılıkları yönetebilmeyi ister misin?
Yemek yemesinden, giyimine, davranışından düşüncelerine kadar farklı olanları nasıl yönetebilirim?
Kendi isteklerimi ve düşüncelerimi nasıl yönetebilirim?
Peki ya davranışlarım? 
Davranışlarıma nasıl yön verebilirim?
Nasıl doğaçlama bir yaşamdan stratejik bir yaşama geçiş yapabilirim?
İşte!
Kim Kimdir?
Kimin kim olduğunu anlamak ve problemleri doğru tanımlayabilmek için hazırlanmış bir seminer programıdır.

İnsan bazen şöyle söylerken yakalar kendini; 

Bak yine tutamadım dilimi söyledim her şeyi. Aslında o meslek "sana uymaz" demişlerdi, "senin yapına uygun değil" demişlerdi, kafamın dikine gittim, bak ne oldu?

Bu evliliğin gelecekte bana sıkıntılar doğuracağı belliydi, yine duygularıma teslim oldum yine kendime engel olamadım. 

Bu çocukların ikisini de ben doğurdum ama huyunu suyunu ben veremedim. Biri başka telden söylüyor öteki başka telden anlıyor. İş arkadaşlarımla daha uyumlu olabilseydik bu projeyi daha başarılı bir hale getirirdik.


Her seferinde aynı şeyi yapıp her seferinde kendine kızar mı insan?

Neden böyleyim deyip kendi kendine bile anlam veremediği zamanlar olur mu?

Ne kadar tanıdık geliyor değil mi?

Her insanın hayatında irili ufaklı benzer problemler olur. Mesele problemimin olması değil, anlayıp ilişkilendirme ve çözebilme marifetimin olmaması. Sebebini anlayamadığımız problemler ve anlamlandıramadığımız olaylarla dolu etrafımız. 

Peki yeterince anlasam nasıl olurdu?

Eşimin neyi neden yaptığını bilsem, huyunun, karakterini bilsem yine gerer miydi beni benden farklı olması?

Bu kadar sinirlenir miydim yöneticime?

Çocuğum neden benden farklı ve neden böyle davranıyor bilsem, aramızdaki bu farklılığın kaynağını anlasam yine hayat çok zor olur muydu?

İnsan anlayamadığı şeyi çözemez. Çözemeyince problemleri büyür de büyür. Peki ben anlasam nasıl olurdu hayat? Birbirimizle tartışmak yerine, farklılıklarımızı anlayıp ona göre hareket etsek nasıl olurdu?

Bu hayatta insanı tanımak en temel noktalarından biri. Kendinden başlayarak en yakınlarını tanısa insan, hayat nasıl olurdu? 

AMACI;

  • Kişinin davranışlarına olumlu yön verebilmesi,
  • Çözüm marifetinin artması,
  • Algılama ve aktarma  farklılıklarını yönetme becerisi kazanmasıdır. O halde, 
Farklılıkları zenginliğe çevirmek istiyorsan,
Kontrol edemediğin insanların davranış sebeplerini anlamak istiyorsan 
Neyi neden yaptığını, değiştirebileceğimiz alanları, zayıf ve güçlü yönlerimizi anlamak istiyorsan, bu program tam da senin için... 

Yeter ki varım de!


 


Yorumlar

  1. Böyle bir zamanda , insanların birbirlerini tanımaları, birbirlerini anlamaları açısından çok kıymetli. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. İnsanların kendisinin bile bilmediği özelliklerini, başka birinden dinlemesi hem keyifli hem düşündürücü. :) Açıkçası herkesin bu keyfi bir kerede olsa tatmasını isterim.

    YanıtlaSil
  3. İnsanın kendisini ve karşısındakini gerçekten tanıması büyük bir konfor.

    YanıtlaSil
  4. Bu seminer çok mantıklı geldi, çocuğuma da okuttum çok heyecanlandı. İlk fırsatta alıcaz

    YanıtlaSil
  5. Hayatımda aldığım en güzel karardı bu eğitime katılmak... Kendisinin dönüşümüne şahit olmak isteyen herkese tavsiyemdir .
    Tahammülüm arttı...nedenlerim güçlendi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten insanın tahammülünün artması için nedenleri güçlü ve çok olmalı👍🏻

      Sil
  6. İnsanın önce kendini keşfetmesi, sonra diğer insanları keşfetmesi... Çok güzel bir geçiş...

    YanıtlaSil
  7. Problemi tanımlamak çözüm için ilk gerekli şey. Bunu yapabilme becerisi veren bir program katılmak için daha ne olsun?
    Farklılıklar zenginliktir....

    YanıtlaSil
  8. Keşkeler yerine iyikiler diyebilmek için...

    YanıtlaSil
  9. Bir eğitim insanın hayatinin bütün alanlarına temas eder mi ? Sorusunun cevabı; Kim Kimdir ?

    YanıtlaSil
  10. Bir eğitim insanın hayatinin bütün alanlarını toparlar mi ? sorusunun cevabı ; Kim Kimdir ? :)

    YanıtlaSil
  11. Herkesin alması okullarda okutulması gereken bir program.

    YanıtlaSil
  12. Problemin kaynağını bilmek paha biçilemez:) teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  13. Çevresindeki insanları tanımak ve en çok da kendini tanımak cok güzel ,gerçek bilgilerle öğrenmenin tadını çıkartın ve keyfine varın teşekkürler

    YanıtlaSil
  14. İnsanın kendini tanıması gerçekten bir çok problemini çözüyor. Teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
  15. Bir çamaşır makinasını bile kullanırken kullanma klavuzuna bakıyoruz da.. Kendimizi tanımak ile hiç ilgilenmemişiz.

    YanıtlaSil
  16. Problemin kaynağını bilmek paha biçilemez:) teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  17. okudum çok begendim ancak bu kadar anlaşılabilir. Şu dönemde insanlari çoğu ve çoğu ilinzyonda oluğunu biliyoruz RABBIM bu eğitimlerle birazda olsa fayda verebilmeyi nasip olur inşALLAH.Ellerinize bilincinize ve yüreginize sağlik..

    YanıtlaSil
  18. Eğer gerçekleri yeterince bilmezsek hayat eziyete dönüşebiliyor. İnsan gerçepe hakim olduğunda , neyin neden kaynaklandığını bildiğinde herşey değişiyor. Bu eğitim gerçekleri bilmek ve anlamak için çok önemli bir eğitim.

    YanıtlaSil
  19. En yakınlarımı, çevremi, kendimi... fark etmemi sağlayan çok keyifli ve faydalı bir programdı. Değerli bu bilgileri herkes öğrenmeli :)

    YanıtlaSil
  20. Kendimi bildim bileli insanlar neden bu kadar farklı, aynı olaya niye farklı tepkiler veriyoruz? Bu farklılığın sebebi kaynağı ne diye bu eğitime gelene kadar merak ederdim. Hayatı anlamada farkı fark etmemde çok katkısı oldu. Daha farkında olarak yaşamak isteyenlere tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  21. Anlam veremediğim hareketlerimi ve etrafımdaki insanların anlam veremediğim hareketlerini anlamama yardımcı oldu. Bana köyü davranıyor ya da bana böyle yapıyor dediğim insanlar aslında sadece öyle oldukları için yapıyorlarmış. İyi ki katıldım 🌸

    YanıtlaSil
  22. İnsanların farklılıkları olmasaydı, düşünsenize siyah beyaz filmlerden daha renksiz olurdu hayat. Siyah beyaz filimlerde en azından gri tonlar var. İnsanlar aynı davranışlarda olsaydı, aynı anda aynı şeye gülen, ağlayan, tek tip görünen, tek tip insanı seven insanlar. Robottan farkımız olmazdı. Ama hayat, insanlar farklı karakter ve renkleriyle güzel. İnsanların güzelliklerini keşfedebilmek için Kim Kimdir eğitimi...

    YanıtlaSil
  23. Çok faydalı bir program mutlaka katılmanızı öneririm

    YanıtlaSil
  24. Kim Kimdir ? Programina katildiktan sonraki asamada ; once kendinize sonrada cevrenizdeki insanlara karsi anlayisiniz, kabulunuz ve bakışlarını değişiyor...
    İnsanların niyetlerini hiç de zannettiğiniz gibi olmadığını öğreniyorsunuz. ..
    Çok güzel bir seminer programi..
    Umarım kendiniz için bir guzellik yapar ve bu programa katılırsiniz...Sevgiler

    YanıtlaSil
  25. İnsan anlayamadığı şeyle ilgili hem kaygılanıyor, hem de zorlanıyor. Anlamak mümkün mü? Elbette mümkün. Ancak gerçek bilgilere sahip olan biri anlayabilir. Bu eğitim de gerçek bilgiler ile kişi hayatına yön verebiliyor. Herkese tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  26. Insanın hem kendine hem de etrafında ilişki kurduğu insanlara daha merhametli ve anlayışlı davranmasını sağlayan bir program.
    Meğer herşey anlamaktan geçmiyormuş 😊teşekkürler

    YanıtlaSil
  27. İnsanı tanımayınca hayat çok zor dediğim oldu.
    Kim kim dir eğitimi ni alın ca benim sandığım kadar zor değilmiş.

    YanıtlaSil
  28. Elif Sena Vefa04 Temmuz, 2022

    Kişinin kendiyle, çevresiyle ilgili tıkandığı, zorlandığı her ne varsa sebebini ispatıyla duyduğu bir eğitim. Çözüm de yanı başında zaten :)

    YanıtlaSil
  29. Tülin Yalçın04 Temmuz, 2022

    İnsan anlayamadığı şeyi çözemez. Dolayısıyla yanlış tepkiler verir. İnsanın kendisine ve çevresini tanıması yaşam kalitesinin yükselmesini sağlar. Ben bu seminerin çok faydasını gördüm ve herkese de tavsiye ederim:)

    YanıtlaSil
  30. Rayise Aslan04 Temmuz, 2022

    İnsan kendini tanımadan karşısındakini tanımadan yaşayınca bir çok şeye tahammül edemiyor.
    Bu eğitimden sonra insanın sabrı ve tahammülü artıyor. .
    Emeğinizin hakkı ödenmez.

    YanıtlaSil
  31. kim kimdir.
    insanin hayatindaki en büyük konfor kendini ve iliskide olduğu insani tanimak olsa gerek yoksa hayat boyünca insanlar hakinda yorum yapar dururuz iyi ki kim kimdir programını almişim
    elinize, ilminize sağlik

    YanıtlaSil
  32. Rayise Aslan04 Temmuz, 2022

    İnsan kendini tanımalı ve ona göre insanlarla ilişki kurmalı.
    Karşıdakinide tanımadan olmaz tabiki.
    Kim kimdir eğitimi bu noktada çok aydınlattı beni. ….

    YanıtlaSil
  33. Herkes kendisine benzeyenlerle ilişki kurmak istiyor. Onu gibi düşünsün onu gibi yaşasın...ama Herkes farklı işte bunu anlatan. Farkı fark etmemizi sağlayan bir eğitim. Farkındalık oluşturduğunuz için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  34. İnsan kendini bile tanımıyorken, bu eğitimler ile kimin kim olduğunu öğrenince başka oluyor her şey :)

    YanıtlaSil
  35. Programlarınızdan çok faydalandım. Mutlaka herkesin katılmasını tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  36. Aslı Sevindik Badem04 Temmuz, 2022

    İnsan kendine yabancı bu dünyada.Kendiyle ve sevdikleriyle "Gerçeğin" yöntemiyle tekrar tanışması ve iyileşmesi çok kıymetli. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  37. Zeynep Dilara04 Temmuz, 2022

    Farklılıkları kabul etmek için ilk önce tanımak, anlamak lazım... Bu eğitim çevremi ve kendimi tanımamı, anlamamı sağlayan en özel eğitimlerdendi. Bu kıymetli bilgilerden sonra tekrar yaşamıma bakıp birçok problemi fark etmemi sağlayan bu eğitimi herkese tavsiye ederim. Gerçeklik ile bakmak...

    YanıtlaSil
  38. Faydayı güzel sunup yepyeni bakış açısı kazandıran tüm hocalarıma teşekkür ederim.
    Çok kıymetli bilgilerdi🌱

    YanıtlaSil
  39. Ne kadar az tanıyoruz kendimizi ve aslında ne kadar çok tanıdığımızı zannediyoruz…

    YanıtlaSil
  40. Eda Begeç04 Temmuz, 2022

    Bu çocukları ben doğurdum ama huyunu ben vermedim. Çok güzel özet. Öyleyse huyunu tanımak o çocuğu bilmek gerek. Çok etkili bir seminer. Çok fazla soruya cevap veriyor.

    YanıtlaSil
  41. Kim kimdir eğitimine katılan her insan büyük bir aydınlanma ile ayrılıyor eğitimden. Kendisini bile pek çok alanda anlayamadığını farkediyor. Keşke daha önce bilseydim bu bilgileri diyor. Bence bir insan ilk iş kendine kim kimdir eğitimi ısmarlamalı.

    YanıtlaSil
  42. Bu semineri aldıktan sonra önce kendimi sonra çevremdeki insanları tanıma fırsatı buldum. Annem ve babamın birbirine olan davranışlarına öncesinde anlam veremezken simdi guler oldum. Kesinlikle herkesin alması gereken bir eğitim.

    YanıtlaSil
  43. Bir çok tartışmanın temelinde farklılıklarımız var. Bu farklı yönlerimizi öğrendikçe problemlerimiz de azalıyor.

    YanıtlaSil
  44. Çok faydalı bir eğitim kişinin kendini ve çevresini tanıması açısından herkese tavsiye ediyorum.

    YanıtlaSil
  45. İnsan ilişki kuracağı canlıyı, güzel yönlerini, zorlandığı yerleri öğrenmeden, anlamadan, tanımadan nasıl sevebilir ki? İnsanı sevmek çok da zor bir mesele değil. İyiki bu eğitimler var.

    YanıtlaSil
  46. CANBERK BEGEÇ04 Temmuz, 2022

    Tanıma ve tanımlama adına böylesine anlamlı ve güzel bir eğitimin olması mutluluk verici

    YanıtlaSil
  47. Didem ileri04 Temmuz, 2022

    İnsanın kendini tanımadan önce karşıyı ablamaya çalışıyor. Bu eğitim kendini ve iletişim kurduğu insanları anlamaya farklılıkları yönetebilme konforu veriyor.

    YanıtlaSil
  48. Leyla Ergül04 Temmuz, 2022

    İçinde olduğumuz toplumsal bir problemi ne kadar güzel özetlemiş.Bizlere farkındalık katan yazınızdan dolayı çok teşekkür ederiz...

    YanıtlaSil
  49. İnsanın tamiri mümkün olan bir cihazın bile kullanma kılavuzunu okuyup.. kendi kullanma kılavuzuna bakmaması.. Ne ilginç.. "İnsan kimdir" sorusunun en güzel cevaplarını bu eğitimde buldum.

    YanıtlaSil
  50. Farklılıklar farkındalık oluşturur insan tanımak ayrıcalıktır. Bu zamanda insanların farklılıklarını öğrenmek ayrıcalıktır. Teşekkürler emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  51. Kendimin daha iyi versiyonunu bana bulduran, artılarımı eksilerimi gösterip gelişmemi sağlayan bir program oldu. Bu yüzden hocalarıma teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  52. İnsanı tanımak özellikle kendini tanımak çok keyifli teşekkürler

    YanıtlaSil
  53. Anlam veremediğimiz her olayı, düğümleri, tavrı, kişilikleri anlamlandırabildiğimiz bir eğitim. Günlük hayatın akışında verdiğimiz tepkileri filtrelememizi sağlayan, karşılaştığımız kişileri anlayabilmemize ve karşılık verebilmemizi sağlayan bir program. Yardımcı olacaktır size de. Gönülden tavsiye..

    YanıtlaSil
  54. Gerçekten kimim ben? Çok iyi

    YanıtlaSil
  55. Daha mutlu ve başarılı bir hayat için mutlaka alınması gereken yangından ilk kurtarılacak bilgilerle dolu temel bir eğitim..

    YanıtlaSil
  56. Çok güzel bir eğitim😊

    YanıtlaSil
  57. Kendini ve çevresindeki kişileri tanımadan nasıl mutlu ve başarılı olur ki insan? Ben Kimim? Karşımdaki Kim? Diyorsan. Kim Kimdir seminerine katılmalısın ☺️

    YanıtlaSil
  58. Kim Kimdir Mükemmelll...

    YanıtlaSil
  59. Kendini tanimak karşındakini tanimak çok güzel herkese tavsiye ederim beril hocaya teşekkürler hatun gül

    YanıtlaSil
  60. Farklılıkları kabul etmek için önce kendimizi tanımak lazım bu kıymetli biligilerden sonra insan bir aydınlanma yaşıyor farklı yönlerimizi ögreniyoruz kim kimdir.

    YanıtlaSil
  61. Farklıyım farklısın farklı bu farklılıklar bir kusur mu acaba yoksa bir zenginlik mi. Ben de olup onda olmayan onda olup da benim yapamadığım şeyler bunların hepsi sınavın bir parçası olamaz mı?

    YanıtlaSil
  62. İnsan farklılıkları kabul ettiğinde engeller kalkmaya başlıyor... Gideceğin yolun rotasını bilmek hayatındaki insanları tanımak büyük konfor....

    YanıtlaSil
  63. Başta kendimizi sonra karşımızdakini tanıyınca hayat hakikaten çok konforlu oluyor. Yazılanlar hepimizin ortak problemleri ve farklılıkları yönetebilirsek hayattan da o ölçüde keyif alacağız. Elinize sağlık çok kıymetli bir yazı…

    YanıtlaSil
  64. Hasan Aytaç05 Aralık, 2022

    Elinize emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  65. Kim kimdir benim kendimi anladığım yer emeğinize sağlık 😊😊

    YanıtlaSil
  66. Teşekkürler 😊

    YanıtlaSil
  67. Barış Günay31 Aralık, 2022

    Kendimizi ve çevremizi özellikle de kendimizi tanımada muhteşem bir detay kim kimdir

    YanıtlaSil
  68. Çok iyi kazanimlar edindim bu eğitimde

    YanıtlaSil
  69. Hayatımda verdiğim en doğru karardı bu eğitim almak. Çok faydalı güzel bilgiler öğrendim. 🙂 Mutlaka buradaki bilgilerin ötesi de vardır sonuçta ilim sonsuz.

    YanıtlaSil
  70. O kadar güzel şeyler öğrendim ki herkesi tavsiye ederim. Hayatımda verdiğim en doğru karardı. Her ilim sahibinin üstünde daha iyi bir bilen vardır.

    YanıtlaSil
  71. Kaleminize sağlık ☘️💯

    YanıtlaSil
  72. Bir arada olduklarım veya olmadıklarım...
    Öykümde adı geçmişler, geçenler ve geçecekler. Hepsine karşı sorumluyum. Peki onları tanımadan nasıl yola çıkacağım..? Peki ya hayat yolculuğunda insan kendini tanımadan nasıl yolculuk yapacak?
    İyi ki Kim Kimdir? var.
    Kaleminize sağlık ✨️

    YanıtlaSil
  73. Bir insan kim kimdir kimin kim olduğunu merak etmiyorsa demiyorsa Ben benim herkes beni olduğum gibi kabul etsin diyordur. Böyle bir kafayla giden insanın ilişkileri hayatı ne kadar güzel olabilir ki. Bu kafayı değiştirmek hayatınızı güzelleştirmek hayatınıza anlam katmak istiyorsanız Şiddetle tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  74. Bircan Ç.25 Mart, 2024

    İnsanın farklılığı fark etmesi, kabul etmesi, yönetmesi ve bir de buna şahit oluyor olması çok kıymetli...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar