KAÇAN KOVALANIR MI?




KAÇAN KOVALANIR MI?

Kim kimin peşinden koşar?

Bir insan bir insanın peşinden neden koşar?

Kaçan gerçekten kovalanır mı?

Hangi durumlarda kovalanır?

Yeryüzü kurulduğundan beri insan insan ile sınandı.

Kimi sevdi sevdiğini aldı, kimi çok sevdi sevdiğini alamadı. 

Peki, insan neye göre sever?

Neye göre birini seçer?

Neye göre o birinden vazgeçemez ya da vazgeçer?

Konu güzellik midir?

Yakışıklılık mıdır?

Güç müdür?

Gülüş müdür?

Birinin vazgeçemediği, öbürünün neden ilgisini çekmez?


İlişkilerdeki dengelerin aslında ve esasında ne var?

Beni neden kimse şimdiye kadar sımsıkı sevmedi?

Benim her elimi attığım neden gitti?

“Güzel” olunca, işler yolunda gider mi?

Güzelliğim solduğunda da sevdiğim yanımda kalır mı?

Yakışıklı” olunca, “zengin” olunca işler yolunda gider mi? 

Yakışıklılık gittiğinde, zenginlik puf diye söndüğünde de sevdiğim yanımda kalır mı?

“Çekip gitsem peşimden gelen olur mu?”

Bir kadın ne ister ilişkide?

Bir erkek ne ister ilişkide?

Bir insan ne ister ilişkide?

Neyin peşinden koşar?

İkili ilişkilerde bir yerde hata yapıyoruz ancak nerede?

Bu sorular milyonlarca kadının ve milyonlarca erkeğin sorusu.

Oysa, gerçek şu ki, insanoğlu hiç kimsenin peşinden koşmaz. İhtiyacının peşinden koşar. 

İsimler değişir, ancak bu gerçek değişmez. Kimi faydayı ihtiyaç olarak belirlemiştir. Kimi hazzı, keyfi ihtiyaç olarak belirlemiştir. Bir erkek de bir kadın da kendinde olmayan eksiği tamamlamak ister. 

O halde nedir o eksik?

İhtiyaç nedir?

Eksiği, ihtiyacı bulmak da yetmez. Bende o ihtiyacın karşılığı olan çekicilik var mı?

Var mı bende o albeni?

Nedir ki o albeni? 

Güzellik midir?

Yakışıklılık mıdır? 

Modayı bilmek midir?

Kültürlü ve kariyerli olmak mıdır?

Satın alma gücünün olması mıdır yoksa?

Ben bir ilişkide karşımdakine ne veriyorum?

Fayda verenlerden miyim?

Acaba keyif de verebiliyor muyum?

Bulunduğum yerdeki değerimi veya önemimi belirleyen sebepler nedir? 

Mutlaka bir sebep olmalı çünkü yeryüzündeki  ilişkilerin temelinde  alışveriş var. Bir takas var. Vermeden alınmaz. Bir şeyler verebiliyor olmak gerekir. 

Albeni, ihtiyaca karşılık bir şeyler vermektir. O halde albeni nasıl oluşturulur?"Yüzü güzele doyulur ama huyu güzele doyulmaz” derler. Güzel diye yüzüne bakarsın, altından kaba biri çıkar. Yakışıklı diye kanın ısınır bakarsın, altından kibir çıkar.

Bazen sıcacık bir gülüş, 

Bazen akıllı mantıklı bir duruş, 

Bazen neşeli olmak, 

Bazen güç ve güven vermek ilişkiyi başlatır.


Peki sonrası? Sonrasında bu yol nasıl yürünür? İlkinin uzun ve sağlam olabilmesi, kalıcı olabilmesinin koşulları nedir? Kaçtığımda da peşim sıra nasıl gelinir?

Her insan tercih edilen olmak ister. 

Her insan sevmekten ziyade sevilmek ister. Her insan gittiğinde peşinden koşulsun ister. Çünkü insan beğenilmek ve kabul görmek ihtiyacı ile doğmuştur. 
Peki bizler ne kadar o ihtiyacı karşılayabiliyoruz?
Şimdi tam da şapkamızı karşımıza alıp bakmak zamanı.
Neden?
Çünkü ben kimsem, bana gelen de ona uygun olacak. Ne istiyorsam, onu verebilen bana yaklaşabilecek. İnsan İstanbul’dayken İzmir’de olanla karşılaşabilir mi? Tabiiki karşılaşamaz. Herkes bulunduğu yerdeki insanla birlikte olur. 
O zaman mesele şu!
Karşımdaki değil problem. 
Problem ben ne istiyorum???


Yorumlar

  1. Düşündürdü çok kaliteli ellerinize sağlık😊🌲

    YanıtlaSil
  2. Etkileyici ellerinize sağlık😊😊

    YanıtlaSil
  3. Rayise Aslan31 Temmuz, 2022

    Son soru çok önemli
    Problem ben ne istiyorum?
    Kimse bunu bellide bilmiyor.
    Buna dikkat etmek ve karşındakinin ihtiyaçını gidermek amacıyla ilişkiye başlamak önemli.
    Siz hala ne istediğinizi bilmiyormusunuz?

    YanıtlaSil
  4. Nursel Torun31 Temmuz, 2022

    Doğru insan olduğumda doğru olanla karşılaşacağım.

    YanıtlaSil
  5. Kendimize surekli sirmamiz gereken sade bir soru : Gerçekten ben ne istiyorum ? Dahası bi isteğimizin bedeline razı miyiz ?
    Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. Ben kimin , ne istiyorum ve ne verebiliyorum? Sadece sevmek yetmiyor aynı zamanda sevilecek biri olmak da önemli. Işte o zaman kaçmanın da anlamı oluyor. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  7. İnsanoğlu az emek vermek ve çok fazla sonuç almak istiyor hayatta. O sebeple sevgi vermek yerine sevgi almaya daha çok odaklanıyor. Ama sevgi veremeyen, sevgi de alamıyor maalesef. Güçlü sorularla zihnimizi açtığınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. Kim yazdıysa kalemine sağlık. Şu makaleyi okuyan bir insan ilişkisindeki problemin çoğunu halleder.
    Keza günümüzdeki birçok soruna da yanıt👍👏

    YanıtlaSil
  9. 🎩 Şapkamızı önümüze koymanın tam da zamanı gerçekten …
    Emeği geçen herkese Teşekkürler ..

    YanıtlaSil
  10. O zaman mesele doğru ihtiyaç analizi
    İhtiyaçlarımızı ne kadar doğru tespit edersek ilişkilerimizde o derece kaliteli oluyor. Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  11. Her sabah uyandığımızda ne istediğimizi bilerek, hayattan bize gelen sorulara doğru cevap vermek dileğiyle, Sevgiler
    Emeginize sağlık🌷

    YanıtlaSil
  12. Deniz Dilki31 Temmuz, 2022

    Ne ister? Tamamlanmak ister. Gerçeği istemek yürek ister. Teşekkür ederim yüreğinize sağlık

    YanıtlaSil
  13. İlişkilerinde mutlu olmak ister herkes mesele somut Albenileri soyut Albenilere çevirebilmek ozaman gözünden çok bakışı güzel, yüzünden çok gülüşü güzel gelir.

    YanıtlaSil
  14. İnsanın en büyük problemlerinin başında iletişim ve ilişkiler var. Bu problemin temel kaynağı nedir diye bakmak, problemi doğru anlamak ve çözmek çok önemli. Kimi problemlerle boğuştuğu , söylenerek geçirdiği bir hayatı yaşıyor, kimi de keyifle geçiyor bu hayattan. İlişkilerin nedenleri, niçinleri ve nasıllarını çözmek insana huzur veriyor.

    YanıtlaSil
  15. İlişkilerin yasasını detaylı çözümlemek için İlişkilerde Ustalık Semineri tavsiye edilir

    YanıtlaSil
  16. Ne muhteşem tespitler 🌹

    YanıtlaSil
  17. "Oysa, gerçek şu ki, insanoğlu hiç kimsenin peşinden koşmaz. İhtiyacının peşinden koşar."

    Vurulduğum bir cümle oldu, bu cümle.. İnsanın kendisine sık sık hatırlatması gereken önemli bir nokta.. "Ben ne istiyorum?"

    YanıtlaSil
  18. Düşündüren sorularla dolu güzel bir yazı, kaleminize sağlık ⚘

    YanıtlaSil
  19. Kaçan kovalanır da kaçmadan önce kovalayacak hale getirmem lazım sevdiğimi . Yüzü güzel olana doyulur da huyu güzel olana doyulmaz. Yüzüm nasıl olsa ilk güzelliğini kaybedecek O yüzden eskimeyen neyse onu güzel kılmak...
    Düşündürücü güzel bir yazı olmuş ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  20. Kendimize soru sormayı ne çok unutuyoruz. Sordukça insanın zihni açılıyor. Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  21. İherseyi başlatan şey 'Ne istiyorum' ? İnsan bu sorunun cevabını verebildiği de herşey cozuluyor :)) Kim Kimdir ve İlişkilerde Ustalık Egitimleri ile insanın dah detaylı ayristirabildigi bir soru haline geliyor. Ne istiyorum ?

    YanıtlaSil
  22. Esengül Çakır03 Ağustos, 2022

    "Oysa, gerçek şu ki, insanoğlu hiç kimsenin peşinden koşmaz. İhtiyacının peşinden koşar." Bu kısacık hayatta İhtiyaçlarımızı, önceliklerimizi iyi belirlememiz lazım' ı bir kez daha hatırlattınız. Boşa koşmayız böylelikle :)Teşekkürler

    YanıtlaSil
  23. Düşündüren bir yazı gerçekten ben ne istiyorum? Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  24. Nerdeyse tüm hayatımızı kaplayan iletişim, ilişki için düşündürücü bir o kadar “Ben Nerdesindeyim”yazılanların, diyeceğimiz bir makale 🍃

    Emeklerinize sağlık 🎋

    YanıtlaSil
  25. Nebahat Arslan10 Ağustos, 2022

    Hayat zaten insanın kendiyle olan iletişimiyle başlamıyor mu?
    Kendi ihtiyacını bilip doğru ilişkiler kurabilmek dileğiyle. Kaleminize sağlık, teşekkürler🌿

    YanıtlaSil
  26. İlişkilerimizdeki büyük problem, kaçtıkça kovalıyorum daha da uzağa gidiyor sonra bu kadar kovalıyorum niye bir sonuç alamıyorum? Diye sürekli şikayet ediyorum. Eşim çocuğum ticaretim o kadar çok kovalıyorum peşinden bi türlü kimseyi mutlu edemiyorum. O zaman nerede yanlış yapıyorum da bu ilişkilerimin dengesini tutturamıyorum? Sorularla düşünüp idrak edip dengeyi kurmanın yolları tabiki de ilimden geçiyor. Düşündürdüğünüz İçin çok teşekkür ederiz. Emeklerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  27. Etkileyici ve çok güzel bir yazı olmuş. Sorular çok güzel üzerinde uzun uzun düşünmek gerek.

    YanıtlaSil
  28. Kaçan kovalanır mı🧐

    YanıtlaSil
  29. Her kaçan kovalanmazmiş ve biz bunu hiç düşünmemişiz. Hangisinr yanalım?

    YanıtlaSil
  30. İnsan bu hayatta hep bir şeyler ister. Ancak onun gerçekten ihtiyacı mı? Ya da gerçekten benim ihtiyacım ne? Ne bekliyorum? Kıyasım ne? diye düşünmez Sebepler doğru belirlenmeyince de sonuçlarda ona göre olmaya başlıyor…Güzel yazı için teşekkürler🌷

    YanıtlaSil
  31. Mesele çok güzel anlatılmış. Karşımdaki değil problem. Problem ben ne istiyorum… Emeğinize, kaleminize sağlık 🍃

    YanıtlaSil
  32. Kaçan kovalanır mı çok güzel yazıydı elinize sağlık 😊

    YanıtlaSil
  33. Fatma Aydin02 Kasım, 2022

    Elinize sağlık çok güzel 😊

    YanıtlaSil
  34. Yağız H.02 Kasım, 2022

    Teşekkürler bu anlamlı yazı için..

    YanıtlaSil
  35. Yıllardır dilegelen kaçan kovalanır mı öyküsünü çok güzel anlatılmış😊

    YanıtlaSil
  36. Mesele güzel...😊

    YanıtlaSil
  37. Ben ne istiyorum ?😊😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güner Tozkoparan10 Kasım, 2023

      O zaman mesele şu!
      Karşımdaki değil problem.
      Problem ben ne istiyorum???

      Ne kadar güzel özetlenmiş. Harika bir yazı. Emeğinize sağlık.

      Sil
  38. İnsanoğlu cennetteyken her şeyin en güzeli en mükemmeli ona verilmişken ihtiyacı olmayanı istedi. Isteğinin peşinden gittikçe yanıldı problemini satın aldı. Kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  39. Bircan Ç.25 Mart, 2024

    Her insan tercih edilen olmak ister...
    İletişim ve ilişkilerimizde denge nasıl sağlanır, emeğinize sağlık🌻

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar