İLİŞKİLERDE ESTETİK OPERASYON


İLİŞKİLERDE ESTETİK OPERASYON

İlişkilerde çoğunluğumuz, kendimizi düzeltmek yerine başkalarını düzeltmeyi, bakışlarımızı düzeltmek yerine baktığımız şeyi düzeltmeyi isteriz. Düzelmediğinde ya da onu düzeltemediğimizde de minik bir operasyon ile keser atarız. Süreci yönetmek bize, kesip atmaktan daha zor gelir. 

İyi bir cerrah, tedavi ile düzelmeyen problemli parçayı kesip alır. Çünkü o parça alınmazsa bulunduğu yere zarar verir. Hastalık diğer alanlara yayılır. Böyle bir durumda, esas arızayı çıkaran, tüm bu rahatsızlıklara sebep olan parça müdahale ettiğimiz yer ise bu müdahalemiz yerinde olur.

Ya yanlış yere müdahale edildiyse!

İlişkilerde de buna benzer olmaz mı süreç?

Bazen kesip atmak tam yerinde bir hareket olurken, bazen yazık etmiş olabiliriz. 

Bazen kesip atılması gerekeni atmadığımız için sorun yaşarız. 

Peki bunu nasıl anlayacağız?

Şimdi hayatımızda biraz geriye gitmeye, biraz geçmişin değerlendirmesini yapmaya ne dersiniz?

Suçlamadan, şikayet etmeden sadece kendi seçim sebeplerimize bakmak ne kadar da zor öyle değil mi?

Evet zor, haklısın ama;

Kolay olmasa da gerçeği görmek, sonrasında yapılacak olan yanlışın verdiği zorluktan daha iyidir.

Bugün zalimliğinden şikayet ettiğim çocuğuma bakıyorum da yıllar önce yaptığım evliliğin sebebini görüyorum.

Ne enteresan bir canlı insan. Nasıl da ustaca bir şeyleri bir şeylere sebep gösterip vicdanını rahatlatabiliyor. Üstelik buna kendisi de inanıyor. Bir de bu "kılıf uydurma sanatı" konusundaki hızı oldukça etkileyici. 

Şip şak sanki fotoğraf çeker gibi "Bak o zaman durum aynen böyleydi. Ne yapsaydım? Başka çarem mi vardı?" diyerek taraf da toplayabiliyor.

Ya ilgi görüyor ya haklı çıkıyor ama şurası net ki, kendisini iyi hissediyor.

Çocuğumu yıllar önce evliliğim sallantıya girdiğinde dünyaya getirmiştim. Çocuk olursa, belki bir ihtimal "evliliğim düzelir" demiştim.

Aslında ne kadar da tutarlıydı evliliğimin sallantıda olması!

Keşke o sallanmanın sebeplerine bakmak aklıma gelseydi. 

Çünkü yuva kurmak için değil evdeki zulümden kaçmak için evlenmiştim. Pek çok konuda babama “hayır” diyebilmeme rağmen, istemediğim biri ile evlenme konusunda ona, “hayır” diyememiştim. Bulunduğum şartları düşününce evlilik en doğru seçenek gibi gelmişti bana. Güçlenmek, mücadele etmek yerine kolay yolu seçmiştim. Uyumlu olayım, dengeyi bozan ben olmayayım diye kendimi hayat boyu huzursuz hissedeceğim bir seçim yapmıştım. İyi veya kötü, hayırlı veya hayırsız herkese iyi davranırsam, herkesin dediğini yaparsam "beni severler" diye ümit etmiştim.

Aradan yıllar geçti ve şimdi bakıyorum o zamanki seçim sonuçlarıma! 

Ne diyor doktorlar?

"Tedavi sonuç vermedi, maalesef sizi acil operasyona almamız lazım."

Peki ne kazandım?
Daha da acısı, kazandığımı zannederken neleri kaybettim?

İnsan, hayatın sadece somut kazanımlardan ibaret olduğuna kendisini inandırabilir. Bu inanç ve bahane üretimindeki hızı birleşince de bütün enerjisini, zamanını sadece kazanmak için kullanabilir. Kazandıkça başarılı olacağını zannedebilir. Kazanır da üstelik. Etrafından alkış da alır. Hatta onun hayatına dışardan bakıp özenenler de olur. 

Ne zamana kadar?

Kaçmak, kurtulmak, kaybetmemek için rotasını kaybedene,

Bir ses onu uyku halinden çıkarana, artık vücudu estetik operasyonu kabul etmeyene kadar!

Ne için, neleri feda ettiğimi anlamam adına bunlar mı olmalıydı?

Çocuğumdan can yakıcı

-Evlenmeseydin babamla,

-Çekmeseydin aciz aciz o adamın eziyetini,

-Kendine değer verseydin biraz, 

-Biraz da beni düşünseydin,

-Düşünseydin de beni doğurmasaydın gibi cümleleri duymam mı gerekiyordu? 

Ben ne ara kendimle bağlantımı bu kadar koparmıştım?

Tüm yaşamım bana "dışardan müdahale ile içerisi düzelmez" demesine rağmen nasıl kapatmıştım kulaklarımı gerçeklere?

İnsan kendisinden uzaklaşınca, kendisi ile ilişkisini kesince, olayları gerçeğe göre değerlendiremiyor.

Yaşayacağı acıdan uzaklaşmak ve daha keyif veren şeye yaklaşmak için, düşünmeden canının istediğine göre hareket ediyor. O an için yaptığının en doğru davranış olduğunu zannediyor. Hatta haklı çıkmak için seçimlerine bir de mantık uyduruyor. Üstüne üstlük bir süre sonra da yaptığı yorumlara inanır hale geliyor. Oysa kişinin her yaptığı yorum, hem kendisi hem de çevresi ile olan ilişkisine zarar veriyor.

İnsanın bugün karşılaştığı her şey dün yaptığı seçimlerin sonucu değil mi aslında? 

Evet öyle ama kişi kendisi ile ilişkisini kaybettiğinde, başına gelen olumsuzluklar için dış dünyayı kolayca suçluyor. Geçmişine bakmakta ve başına gelenleri, yaşadıklarını ilişkilendirmekte zorlanıyor.

Bunu bugün değiştirmeyen insan ömrünün sonuna kadar da kendisi dışında herkesi suçlayarak yaşayabiliyor.

Farkında olmadan kendisinden kaçıyor zamanla.

Oysa,

Keşke babama “hayır” diyebilseydim.

"Keşke önce evliliğimi sağlam bir temele oturtup, ondan sonra çocuk yapsaydım. Evdeki problemleri çözebilecek kadar güçlü olsaydım da kaçarak evlenmeseydim." diyebilecek pişmanlıkları olan, hataları ile yüzleşebilen bir insan da olabilirdim.

Bana böyle bir seçenek de verilmişti. 

"Pişmanlık" gibi insanı insan yapan, değerli bir seçenek!

"Meğerse annem o kadar da haksız değilmiş. Ben çok toymuşum. Gereksiz inat yapmışım, çok pişmanım."

“Aslında iş yerindeki yöneticim bana bir şeyler öğretmek için epey çabalamış ben anlayamamışım.” diyebilseymişim keşke zamanında ama insan, yanlışlar içindeyken pişman olamaz ki! Tam tersine kendini savunur, haklılığını ispat etmeye çalışır. 

Ne zaman başlar pişmanlıklar? 

İnsan artık o yanlışları yapmadığı zaman!
İşte tam da bu sebeple, insanın içinde bulunduğu şu an çok kıymetli!

Neden?

Çünkü nefes aldığı müddetçe, bir şeyleri toparlayabilmek için süresi var. 

Hala düzelme umudu devam ediyor. 

Ancak insan bunu nasıl yapacağını, nereden başlayacağını bilemiyor. Bilse bile geçmişi ile yüzleşme cesaretini kendinde bulamıyor.

Keşke kişilere takılmak, suçlamak ve olayların içinde kaybolmak yerine çok geç olmadan gerçeği görebilsek.
Yaşadıklarımıza, başımıza gelenlere usta bir kameraman gibi dışarıdan bakabilsek.

Durmadan bir şeyler fısıldayan iç sesimizi susturabilsek keşke.

O ses öyle bir ses ki, sürekli insana,

“O şundan sana böyle dedi.”

“O sana ne biçim baktı.”

“Benim onları düşündüğüm kadar onlar beni düşünmüyorlar baksana.”

“Ohh benimle işi bitti bak aramıyor bile.”

Aradığı zaman da “acaba yine ne işi düştü?” diyebiliyor. 

Hayaller kurup, hayattan çok şeyler bekliyor. Bulamadığında hayal kırıklıkları yaşayabiliyor. 

Kolay kırılıyor kalbi ve korkuyor birçok önemsiz şeyi kaybetmekten güçlenemediği için. 



Bu böyle gelmiş böyle mi gitmeli peki?

Yoksa daha da geç olmadan hemen bugün kendimle ilişkime yeni bir estetik operasyon başlatabilir miyim?

Ne diyorsunuz?

"Evet yapabilirim bu sefer ! 

Toparlanmaya  kendi iç dünyamdan başlayabilirim." diyebiliyor musunuz?

Çok zorlansak da buna değer mi?

Elbette değer!

Haydi o zaman!

DAHA İYİ BİR GELECEK İÇİN İYİ OLMAYA KENDİNİZDEN BAŞLAYIN!
AMA MUTLAKA BAŞLAYIN!
ÇOK İLE DEĞİL AZ İLE BAŞLAYIN!

Yorumlar

  1. Esengül Çakır26 Temmuz, 2022

    "İlişkilerde Estetik Operasyon" çok güzel bir başlık ve onu destekleyen çok güzel bir yazı :) Bir de "Tüm yaşamım bana "dışardan müdahale ile içerisi düzelmez" demesine rağmen nasıl kapatmıştım kulaklarımı gerçeklere?" Bunu da not alıyorum. Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. Nermin Yaman26 Temmuz, 2022

    Daha iyi bir gelecek için,hemen şimdi ertelemeden başlamak lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nebahat Arslan27 Temmuz, 2022

      Verdiğiniz pek çok mesaj için teşekkürler. Emeğinize kaleminize sağlık🌿

      Sil
  3. Ne güzel pişman olabilmek.
    "Ben hiç pişman olmadım, olmam!" ne kadar korkunç...

    YanıtlaSil
  4. Didem ileri27 Temmuz, 2022

    İnsan kendisinden uzaklaşınca, kendisi ile ilişkisini kesince, olayları gerçeğe göre değerlendiremiyor.İnsanın en yakınını uzağa alması seçim hakkını yanlış yerde kullanması.. ağzınıza sağlık çok kıymetli bir yazı.

    YanıtlaSil
  5. Leyla Ergül27 Temmuz, 2022

    Süre varken gerçeği görebilmek ve farketmek..Nefes aldığımız sürece yaptığımız yanlışları düzeltmek ne kadar kıymetli ..Harika bir yazı teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
  6. Yazılanlar çok doğru.. İnsanın bir tane hayatı var ve bunu nasıl yaşayacağını beceremiyor bir türlü..

    YanıtlaSil
  7. Deniz Dilki27 Temmuz, 2022

    Insanın kendine yaptığını kimse yapamıyor, kendi seçiyor ve yağmurdan kaçarken doluya tutulmak neymiş anlıyor.. teşekkürler ellerinize, yüreğinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. Problem dışarda değil içimizde. Estetik yaptırarak daha güzel bir yüze sahip olabilir insan ama nihayetinde içindeki dışına yansıyor. İç dünyamızda estetik operasyona ihtiyacımız var. Bunu da ancak neyi neden niçin yaptığımızı bilerek ve sebeplerimizi gerçeğe oturtarak yapabiliriz sanırım. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  9. Farklı bir pencereden bakmış yazarımız emeğine sağlık 🥰
    Toparlanmak istiyoruz ozaman az olanın çok olandan fazla olduğunu fark edip harekete geçmek için hala vaktin var

    YanıtlaSil
  10. Bu harika paylaşım için çok teşekkür ederim🙏

    YanıtlaSil
  11. Beklentiyi doğru yere koymak lazım. İnsanın beklentisi dış dünyadan değil kendi iç dünyasından olmali

    YanıtlaSil
  12. Rayise Aslan27 Temmuz, 2022

    "Tüm yaşamım bana "dışardan müdahale ile içerisi düzelmez" demesine rağmen nasıl kapatmıştım kulaklarımı gerçeklere?"

    Bu yazıdaki çom önemli ve çok düşünülmesi gereken bir Detay.
    Bu beni de çok etkiledi.

    YanıtlaSil
  13. Gerçekler acı ama ne kadar ayıltıcı ve şifalı aslında..soğuk duş etkisi yapıyor ;) Allık sürüp yanaklarımızı pembe yapacağımıza diri ve canlı hayatımız onları pembe yapsa ne mutlu oluyoruz oysaki ... çok teşekkürler yeniden düşündürdüğünüz için...

    YanıtlaSil
  14. İnsanın egosuyla hareket etmesi ve oluşan sebep sonuç ilişkisini anlatan çok kıymetli bir yazı. Geçmişe takılı kalmadan bu gün nerden başlarım toparlanmaya diyebildiğimizde, basite odaklandığımızda elbette çözüm yolları bir bir gelmeye başlayacaktır inşallah.

    YanıtlaSil
  15. Pişmanlıklar çok olsa da bunları telafi etmek için vaktimizin olması ne güzel, geçmişi değiştiremeyiz ama en azından gelecekle ilgili hayatımıza gerçekleri daha net bir şekilde yansıtabiliriz. Bilincimizi açtığınız için teşekkürler DTS 👏🏻

    YanıtlaSil
  16. Kendinden başlamak estetik operasyona çok bedel isteyen bir şey elbette. Gerçeklerle yuüleşebilmek çok acı çünkü. Hatalarını kabul edebilmek. Problemin sende olduğunu kabul edebilmek. İnsan dışarıdakiler suclayinca mesele hallolur zannediyor oysaki işler hoc öyle dönmüyor. Bu top burdan döner mi dediğin yerden bazen neler neler dönebiliyor da insan sonuca hayret ve hayranlık ile bakar hale gelebiliyor...iyi ki deneyimsel öğreti ile yollarımız kesilmiş...binlerce kez şükür...

    YanıtlaSil
  17. Davut ince29 Temmuz, 2022

    geçmiş ve gelecekteki olabılıcek pişmanlıkları ve yasanmıslıkları ancak bu kadar özetleyerek yasayarak anlatılabilirdi emeğinize yüreğinize kaleminize sağlık 🙂

    YanıtlaSil
  18. Başkasını değiştirmek değil de kendini dönüştürmenin zincirleme etkisini bizzat kendim deneyimlemis biri olarak büyük bi hazzla okudum.. yazanin kalemine yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
  19. "Keşke kişilere takılmak, suçlamak ve olayların içinde kaybolmak yerine çok geç olmadan gerçeği görebilsek"

    Amin.

    Başka bir sözüm yok hakim bey 🙈

    YanıtlaSil
  20. Zaman hala işliyor. Vakit varken harekete geçmek lazım.
    Teşekkür ederiz. Tekrar tekrar kaleminize , emeğinize sağlık 🌸

    YanıtlaSil
  21. Adresi şaşıran insana adresini bulduran bir yazı, elinize sağlık 👏👏👏

    YanıtlaSil
  22. Keşke her zaman geçmişe bakacak cesareti olsa insanın.
    Ne kadar kilit bir uyarı 🤍, "Keşke kişilere ve olaylara takılmadan ilerleyebilse insan."

    YanıtlaSil
  23. Ayşe Temelci31 Temmuz, 2022

    “Hiç bir şey için geç değil” yeter ki ne için neyden vazgeçtiğini bilsin insan.

    İnsanı sorgulatan bir makale, emeğinize sağlık 🎋

    YanıtlaSil
  24. MERHABALAR.....Şİmdi gördüm BLOGU .... Hayırlı olsun.... ÇOK GÜZEL....Fırsat bulunca okuyacağım detaylıca..... SELAMLAR *** NK

    YanıtlaSil
  25. Merhaba.....EVLİLİK = DENGE = TERAZİ = KARŞILIKLI SEVGİ ve SAYGI.....Kısaca ÖZETİ bu olsa gerek bence..... Necip KÖNİ -- ADA -- TR

    YanıtlaSil
  26. İlişkilerimizde yarınımızı dizayn edecek faydalı,güzel seçimler yapma ümidi ile sevgiler,
    Emeginize sağlık🌷

    YanıtlaSil
  27. Emeğinize sağlık🌿

    YanıtlaSil
  28. Elinize emeğinize sağlık çok güzel bir anlatım olmuş...Anlayana....Anlamak için bedel ödeyenlere...

    YanıtlaSil
  29. Nefes alıyorsak hala bir şeyleri düzeltme imkanımız var demektir. Hatalarla yüzleşip emin adımlarla ilerlemek gerek.

    YanıtlaSil
  30. Kolay olmasa da gerçeği görmek, sonrasında yapılacak olan yanlışın verdiği zorluktan daha iyidir...
    Uygulayabilenlerden oluruz inşALLAH ⚘

    YanıtlaSil
  31. Tekrar tekrar okunması gereken ve çıkarım yapılabilecek bir yazı olmuş teşekkürler....

    YanıtlaSil
  32. Faydalı bir yazı olmuş seminerlere katıldım herkese tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  33. Hayır diyemedikleri için insanın yaptıkları. Ne kadar gerçek ve içten bir yazı. Teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
  34. Elinize sağlık çok güzel 😊

    YanıtlaSil
  35. insan iç dünyasını toparlamadığında kişiler değişse bile karşılaştıkları değişmiyor... anlamlı bir yazı olmuş

    YanıtlaSil
  36. insanin kendisi ile iliskisinin kopmasi veya derinlesmesi...

    YanıtlaSil
  37. Olmuyorsa minik bir dokunuşla değiştirmek için harcadığımız çevremiz ve beceremeyișimiz 😭

    YanıtlaSil
  38. “Bazen kesip atmak tam yerinde bir hareket olurken, bazen yazık etmiş olabiliriz.
    Bazen kesip atılması gerekeni atmadığımız için sorun yaşarız.” Ne kadar da doğru… üstelik çözümü de yine kendi elimizde.

    YanıtlaSil
  39. Hep vermisiz,almasini bilmemisizen yakinlarimiza bedel odetmemisiz,onlari rahatlik tuzagina dusurmusuz,nankor bireyler yetistirmisiz,ama cok sukurku Rabbim mrliha hocamizi cikardi karsima,hatalarimi farkettim,dersler bana guc verdi,ne kadarsukretsem az,asiriliktan kurtulmak,orta yolu bulmak,toparlanmak niyetim,Rabbim hepimize yardim etsin

    YanıtlaSil
  40. İnsan kendisi ile kaliteli iletisim kurmadan diş dünyaya faydadan çok zarar verebiliyor ve bunu da farkında olarak yapmıyor. Deneyimsel Öğreti insana kendisi ile nasıl iletisim kuracağının ölçüsünü veriyor. ..
    İyiki varsın Deneyimsel Tasarım Öğretisi
    İyi ki :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  41. Ayşe Yılmaz02 Ekim, 2022

    Emeklerinize sağlık. İnsanda denge içeriden başlayıp, dışarıya doğru gitmeli. Biz tam tersini yapıyoruz. İnşALLAH yöntemleri uyguladıkça doğrusunu yapabiliriz. Teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
  42. Pişman olmak ne güzel bir nimet pişman olanın hatalarini yanlislarini düzeltme hakkı var

    YanıtlaSil
  43. Cok güzeldi🌸
    Kaleminize saglik✏

    YanıtlaSil
  44. İnsan kendisinden uzaklaşınca, kendisi ile ilişkisini kesince, olayları gerçeğe göre değerlendiremiyor.

    YanıtlaSil
  45. Jale Oktay01 Şubat, 2023

    Emeğinize sağlık. İlişkilerimize gerçekten estetik bir yaklaşımla bakabilmek dileğiyle.

    YanıtlaSil
  46. Bedenimizi güzelleştirmek için hep somuta estetik operasyon yaptık, ruhumuzu güzelleştirmek için de soyuta estetik operasyon yapmak ne güzel bir düşünce kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  47. Bircan Ç.25 Mart, 2024

    Böyle gelmiş ama böyle gitmese daha iyi olur 😊

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar