BEKLENTİ


 BEKLENTİ   

21. Yüzyıldayız her şeyimiz var. Oturacak evimiz, bizi bir yerden bir yere götürecek arabamız, son model cep telefonlarımız. İstediğimiz her yere gidip gelebiliyoruz. 2 saatte ülkelerarası yolculuk yapabiliyoruz.  Düşünsenize bundan 1000 yıl evvel ne araba, ne uçak, ne de doğru dürüst ev vardı. İnsanlar mağaralarda yaşıyorlardı. Bir yerden bir yere gitmek için ya yürüyor yada atlarla develerle ulaşım sağlıyorlardı. Günler ve aylar sürüyordu yolculuklar. Yolculukta hastalananlar ölenler oluyordu.  Şimdi 2 saatte ülkelerarası yolculuk yapıyoruz. Elimizde cep telefonları dünyanın öbür ucundaki tanıdıklarımızla görüntülü konuşabiliyoruz. Bütün bunlara sahip olmamıza rağmen hala mutsuzluktan ölüyoruz. Sürekli şikayet ediyoruz.

Mutluluk varılması gereken bir yer mi yoksa mutluluk bir yolculuk mu?

Mutluluğu bulmak için Nepal’e gidiyoruz.  Peki mutluluğu nerede kaybettik ki? Ne zaman kaybettik? Niçin kaybettik? 

Mutluluk Nepal’de olsaydı oradakilerin hepsi çok mutlu olurdu. Oradan alıp gelip hayatım güllük gülistanlık olurdu.  Ama değil  neden ? Öncelikle gerçekten mutluluk nedir onu tanımlamak lazım galiba.  Mutluluk varılması gereken bir yer mi yoksa mutluluk bir yolculuk mu? Yani anlık mı yoksa sürekli mi? Günümüzde anlık zevklerle mutluluk birbirine karıştırılıyor.  

İnsanlara nasıl / ne zaman mutlu oluyorsunuz diye sorduğumuzda;

•Çikolata yiyerek 

•Arkadaşlarımla bir iki tek atınca 

•Tatile gidince 3-5 gün

•Evlenince 

•Çocuğum olunca

•İșe başlayınca 

•Çok istediğim son model telefonu alınca

•Arabam olursa

Peki sonra,

Çikolata bitince

İçkinin etkisi geçince

Tatilden  dönüşte 

Evliyken 

Çocuğunu yetiştirirken 

İş yerinde çalışıyorken de mutluluk devam eder mi? 

Mutluluğu dışardan bekleyerek insan mutlu olamaz. Sadece mutlu olduğunu zanneder.

Çoğunuzun hayır dediğini duyar gibiyim.  Çünkü çikolata, içki, tatil,  evlenmek, çocuğun olması, işe başlamak... 

Bunlar anlık mutluluklar. Oysa bizim toplamda sürekli mutlu olmamız ve mutluluğu hayatın geneline yaymamız gerekir. 

Çikolata yerken aldığımız hazzı mutluluk zannediyoruz. Daha çok mutlu olmak için daha çok çikolata yiyoruz.  Farkında olmadan bizi bağımlılığa sürüklüyor. 

Canımız sıkkın, "tatile gitsem kafam dağılır. Orda düşünürüm, hallederim,  çözerim." Her problem yaşadığımda tatile gidemem ki? Çalışmak da lazım.

Kimse mutsuz olmak için evlenmez. Etrafımızda evli ama hala şikâyet eden mutsuz insanlar var. “Aman ha evlenmeyin bekarlık sultanlıktır ” diyen. Eşim beni mutlu etsin diye beklersem mutsuz olurum. İyi de ben iyi bir eş oldum mu? Diye hiç düşünmüyorum. 

"Çocuğum oldu çok mutluyum, dünyalar benim oldu." Ama o çocuk birazdan ağlayacak ve altını ıslatacak, karnı acıkacak. Büyüyecek hayata atılacak. Onu yetiştirmek sorumluluk almak ve bunları yaparken mutlu olmak.

"Terfi almayı çok istiyorum." Müdürün terfi vermesini bekliyorum. Ama müdür benim yerime başkasına terfi verdi. Bu sefer sinirleniyorum, kızıyorum, "terfi benim hakkımdı" diyorum.

İşte kişinin beklentisi dış dünyadan olunca mutsuzluğu, agresifliği, gerginliği artıyor. Ve sürekli şikayet eden bir insana dönüşüyor. 

Mutluluğu dışardan bekleyerek insan mutlu olamaz. Sadece mutlu olduğunu zanneder. 

Çünkü, 

•Kimse beni mutlu etmek zorunda değil. 

•Kimse bana benim istediğim gibi davranmak zorunda değil.

•Benim istediğimi istemek zorunda değil.

Bunları bildiğimde hayattaki beklenti yönetimimi daha kolay yapabilirim ve daha mutlu olurum.

Peki siz mutluluğu nerden bekliyorsunuz?



Yorumlar

  1. Insan kendi kendine mutlu olmadıkça hiç bir koşulda mutlu olamiyor halbuki her olayın içinde mutlu olabilecek bir şey bulabiliriz. İşte burada beklentiyi kendimize çevirmemiz lazim. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Beklerken acaba ne kadar razı olduk ki beklediklerimizin sebeplerine?... Kaleminize yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil

  3. Mutlu olmak icin miktar arttırmak ve miktar arttığında da temas azaldığı için mutsuz olmak ! Bu da insanoğlunun yanılgısi ve sistem de buna yönlendiriyor insani.Umarim herkesin bu kısır döngüden çıkabilecek vazgeçişleri olur, fazla yuklerinden kurtulur, Ümit ederim
    Sevgiler
    Teşekkür ederiz. Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Ayşe Yılmaz04 Ekim, 2022

    Bizler aslında şu anda yaptığımızın tam tersini yapsak gerçekten mutlu oluruz. Emeğinize sağlık, teşekkürler. Yazılarınız insanı kendine getiriyor.

    YanıtlaSil
  5. M.A.Çakır.
    Beklentisidıs dunyada olan insan tüm çevresi onu mutlu etmek zorunda oldugunu zaneder oysa geçek mutluğu iç dunyasinda olmayinca her iki cihanda mutsuz olacak elinize yureğinize sağlik..

    YanıtlaSil
  6. Tugba Asula04 Ekim, 2022

    Mutluluğu dışarda arayarak yerimizde sayıyor gibiyiz.. elinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. Özlem Türkmen04 Ekim, 2022

    Bunu yapabilsek zaten o gün tam oluruz👏

    YanıtlaSil
  8. Mutluluğu dışardan bekleyerek insan mutlu olamaz. Sadece mutlu olduğunu zanneder.
    Zannettiklerimiz ve gerçekler..
    Emeğinize sağlık..🍃

    YanıtlaSil
  9. Mutluluk nepaldeyse ordakilerin hepsi mutlu olurdu ya da alınıp gelinirdi...
    Okuyunca aklıma Nepale gerçeği aramaya giden yakınlarım geldi😊... insanoğlu hep gerçeği arar ne var ki onu varılacak yer kılana razı olmaz.

    YanıtlaSil
  10. Doyum becerimizi o kadar hızlı kaybedip öyle alıştık ki dışarıdan almaya
    Mutluluğumuzu hazza hidayeti delalete takas ettik malesef...

    YanıtlaSil
  11. Mutluluğu nasıl da bir ana sıkıştırmaya çalışıyoruz. Kendimizden uzaklaştırıyoruz. Ne güzel bir konuya değinmişsiniz. Biz mutluluğu ne sanıyoruz aslında ne...

    YanıtlaSil
  12. İnsan somutlastikca istekleri de somutlasiyor. Ve mutluluğu somuttaki herseyde aramaya başlıyor.. Ne garip herseyin geçici olduğu bir dünyada geçici heveslerin peşinden gidip mutluluğu da orda aramak. Ve geçincede kahrolmak.. Rabbım gerçek mutluluğu nasip etsin..

    YanıtlaSil
  13. Kimse beni mutlu etmek zorunda değil. Mutlu olmak istiyorsan once mutlu et . Sevilmek için önce sevmeyi öğren...işin sırrı bu sanırım. Beklememek :) teşekkürler

    YanıtlaSil
  14. Çok güzeldi
    Kaleminize saglik:)

    YanıtlaSil
  15. Mutluluğu kendimden bekliyorum ama kendimde nasıl mutlu olacağını bilmiyor😔

    YanıtlaSil
  16. rayise aslan05 Ekim, 2022

    Peki siz mutluluğu nerden bekliyorsunuz?
    bunu hiç düşündük mü?
    düşünmek için zaman ayırdık mı?
    neden vaktim yok diyoruz.
    ne kadar güzel açıklamış bu makale.
    elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  17. Mutluluğu nerede kaybettik??Ne Zannetik??Teşekkürler ..

    YanıtlaSil
  18. İnsan dışarıdan değil kendinden beklediğinde mutlu olabiliyor…

    YanıtlaSil
  19. Mutluluk varılması gereken bir yer mi yoksa mutluluk bir yolculuk mu?

    YanıtlaSil
  20. Beklentilerimiz hep dış dünyadan. Eşimden güzel sözler hediyeler jestler bekliyorum. Patronumdan ay başlarında bi güzellik bekliyorum. Çocuklarımdan, arkadaşlarımdan hatta yaptığım yemekten bile bir beklentim var. İşler yolunda gitmediğinde ama tarifteki iyi markaydı ben o markayla nasıl yapayım ondan kötü oldu bu yemek diyorum. Ama aslında benim iç dünyamdan beklentilerim olsa,ben nolursa olsun eşim bana güzel söz söylesin yada söylemesin kendi sorumluluklarımı en iyi şekilde yerine getirsem ve bunu artık bir rutin haline getirsem,yani sadece evlilik yıldönümlerinde kurmıcam o masayı… sadece görünen yerlerin temizliğini yaptığımda bi süre sonra arka planda epey toz biriktiğini görüyorum. Bu pisliği de temizlemek daha da zorlaşıyor. İnsanlar için yaptıklrım makbule geçmediğinde şikayete bağlıyorum ve onu daha çok kendimden uzaklaştırıyorum aslında. Her zaman kendimizi marifetlendirmek maddeye bağımlı olmamak ve gündem dışında soyutta ustalaşabilmek duasıyla…

    YanıtlaSil
  21. Esengül Çakır08 Ekim, 2022

    "Kimse beni mutlu etmek zorunda değil. Kimse bana benim istediğim gibi davranmak zorunda değil. Benim istediğimi istemek zorunda değil." Bunları not alıyorum. Yazınız çok güzel olmuş teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  22. İnsan beklentisi elbette dış dünya ya koyuyor. Bazen mutlu olur ,bazen hayal kırıklığı. Bedelini ödemeden dış dünyadan beklemek çok kazanma istekleri insanların şuan düştüğü tuzaklar ve bu tuzağa çoğumuz düşmedik mi?

    YanıtlaSil
  23. Elinize sağlık 😊

    YanıtlaSil
  24. İnsan bu dünyada varolma nedenini bilip ona uyumlu yaşadığında mutlu olabilir

    YanıtlaSil
  25. Elinize sağlık, güzel bir yazı olmuş. Mutluluk dış dünyada değil iç dünyamızda.

    YanıtlaSil
  26. Ahhh insan nedense bedelini ödemeye razı olmadığı şeyleri bekliyor hayattan!!!

    YanıtlaSil
  27. "Kimse seni mutlu etmek zorunda değil " hay ağzına sağlık deyiverdim okurken. Allah razı olsun.

    YanıtlaSil
  28. Șerife Ö.13 Ekim, 2022

    Daha çocukken dinlemeye bașlamamız ve hiç unutmamiz gereken bir öğüt... İnsan dalıyor, ayağı tökezliyor yolda, anlık hazla mutluluğu karıștırdığı oluyor... Hoppaaa deyip kaldıracak, gözlüğün camını sildirecek, frekansi yeniden ayarlatip cızırtıyı kestirecek gerçeğin öğüdü...Beklentiyi kendine çevirince ișlerin yarısı çözülüyormuș meğer, diğer yarısı da gerekli çabaya talip olarak....
    Mutluluk ticareti yapılacak birsey degil, dükkanin kendisi.

    YanıtlaSil
  29. Eğer beklenti dışardan gelecek zannediyorsa insan, daha çok beklemesi lazım hem de çok
    Keşke bunun farkına varabilse tüm insanlar
    Keşke mutluluğun gelecek olmadığını şimdi şu anda var olduğunu anlayabilse,doğru yere bakabilir ,doğru yerde arayabilse

    YanıtlaSil
  30. Beklenti bize zaman kaybından başka bişe kazandırmıyor halbuki. Tüm beklentimizi iç dünyamıza yükleyebilsek... Konuya çok güzel temas edilmiş elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  31. Beklenti ... Ne büyük bir yanılgı

    YanıtlaSil
  32. Dış dünyadan beklenti içinde olmak çok yorucu ve zır. Çünkü kontrolüm dışında. Orayı yönetiyorum. Oradaki süreçlere müdahale edemiyorum. Bu kısım çok sinir bozucu. Bi de üstüne mutsuz oluyorum. Ama beklentimi kendime, iç dünyama çektiğimde o süreci yönetebiliyorum. Benim gayretinde, çabam ve mücadeleyle herşey daha kolay oluyor. Yani bir problem varsa çözüm bende. Ben harekete geçersem , dönüştürmeye çalışırsam herşey değişiyor. Ne güzel bir yaklaşım. Teşekkürler bu güzel Yazı için.

    YanıtlaSil
  33. Elinize sağlık çok şeyi fark ettirdi

    YanıtlaSil
  34. Elinize sağlık çok güzel 😊🥰

    YanıtlaSil
  35. Mutluluğu nerden bekliyorsun🧐

    YanıtlaSil
  36. Hiç böyle düşünmemiștim. Doğru ama

    YanıtlaSil
  37. Işılay C.29 Ekim, 2022

    Mutluluğu öyle yerlerde aramışız ki bu zamana kadar, halbuki yanıbaşımızdaymış ve tamamen bizimle ilgiliymiş! Kabul etmesi zor ama kabul ettikten sonra insanın hayatına inanılmaz konfor sağlayan bir bilgi, emeğinize kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  38. Mutlu insan, kabı dolu insandır. Kaybetme korkusuyla harcamaz sevdiklerini, güvenenleri, kıymet verenleri… uzak, yakın çevresine faydası olandır. Dö seminerleri mutlu olmayı öğretti, teşekkürler…

    YanıtlaSil
  39. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  40. Ayşe Doğan31 Ekim, 2022

    “Mutluluk varılması gereken bir yer mi yoksa mutluluk bir yolculuk mu?“
    Herkesin kendine sorması gereken soru.

    YanıtlaSil
  41. Ayşe Doğan31 Ekim, 2022

    Beklentilerde kayboluyor insan

    YanıtlaSil
  42. Elinize emeğinize sağlık 🌸

    YanıtlaSil
  43. Jale Oktay31 Ocak, 2023

    İnsan mutluluğu kendisinden beklediğinde ancak mutlu olabilir. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  44. Beklentimizi doğru yere koyabilmeyi öğreniriz inşallah Yüreğinize sağlık

    YanıtlaSil
  45. Bircan Ç.25 Mart, 2024

    Karşılığının sana verilmeyeceğini bildiğini insan neden ister

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar