GEÇİP GİTMEK ÜZERİNE

 


GEÇİP GİTMEK ÜZERİNE

Tam da Burak’la ev almayı düşündüğümüz günlerdi. Aslında biz oturduğumuz evi alırken şöyle düşünmüştük “ Bu ev bize ömrümüzce yeter” ama Burak yani kocam terfi etti. Hazır paramız varken, krediler uygunken "neden daha büyük bir evimiz olmasın ?" demeye başladık. "Bu kez ada mutfaklı bir ev olsun istiyorum, mutfakta daha fazla vakit geçiririm" diye düşünüyorum. "Davet falan veririm, misafir çağırırım. O çok güzel yaptığımı söyledikleri kuru dolmalardan yaparım." Kendi kendime birden “yalan” dedim "yalan".

 İnsan kendi kendini kandıramıyor evet. Çünkü evi almamış halinle bunca koşuşturman var. Mutfağa nasıl girdiğini, ne pişirdiğini bazen fark etmiyorsun. Kaç kez oturdun keyifle o çok beğenerek aldığın salondaki koltuklarında?  Perdeni kaç kez gördün? Halının desenini hatırlıyor musun? 

Yeni ev istiyorsun tamam, peki bedeline razı mısın? 

Yeni strese, yeni koşuşturmalara, çocukları daha az görmeye hazır mısın? Tahammülün var mı?Gerek var mı bunlara? Bu iç sesim beni deli ediyor bazen. Sanki hiç susmuyor.

İşte tam da bunları düşünürken tanıdık bir ses “Berrakkk Karadenizde gemilerin mi battı? Duymuyorsun beni” diyordu. En sevdiğim çocukluk arkadaşımdı seslenen.  Hemencecik her şeyi anlattım ona. Tabii ki benden yana olmasını bekliyordum ama pek öyle olmadı.

"Dünya bir durak Berrakcım. O kocaman sonsuzlukta minicik bir durak . Her şey gelip geçiyor. Bu koşuşturman, bu telaşın, bu sevincin, bu üzüntün hepsi geçecek. Hayatının içine bak! Biz kaç yıl önce görüştük ? Bak hatırlamakta zorlanıyoruz. İşte o son görüşmemizde hiç geçmeyecekmiş gibi gelen sıkıntın neydi? Kayınvalidendi hatırlıyorum. "Beni de öldürür" dediğin kayınvaliden geçti gitti. Deden, bir kaç arkadaşımız, dün mahallenin o çok sevdiğimiz sütçü amcanın karısı, müzeyyen ablayı hatırla! Hepsi geldi ve gitti Berrak. Kendine yaptığına bak! Stres alerjin var. Yapma Berrak hayat geçici, sen, ben, hepimiz geçiciyiz. Bu dünya durağından hepimiz gelip geçiyoruz. Bu kadar önemseme." dedi ve gitti. Bir süre öylece kaldım. Kalakaldım yani! Böyle bir boşluğa bakakaldım. Bir süre algılayamadım. Evet, anladığım şeyi algılayamadım. 

Nasıl yani ben de mi geçiciyim? 

Bunca koşuşturmam telaşım, aşkım, acım, sevgim her şey geçici mi? 

Bunu düşünmemiştim hiç.

Bir anda aydım sanki. Hani denir ya "kafamda bir ışık yandı" işte ben de öyle aydım.

"Bana sen şunu mu demek istiyorsun?" dedim kendi kendime ! Dedim ki "Ya ben bu durakta bir yolcuyum. Bu sonsuzlukta dünya bir minik durak ve ben minnacık bir yolcu. Yani beni bıraktılar bu durağa dediler ki, bir süre oyalan burada. Sonra seni gelip alacağız. Kendini sakın, koru, iyi ol. Bunu bunu yapma, şunu yap. Bu kadar dediler ve gittiler. Peki ben bu durakta ne yaptım? Aslında bir durakta ne yapılmaz? diye düşünelim. "Berrak bir otobüs durağında ne yapılmaz?" Durağa halı serer misin? İran halısı sermek istiyorum. Şuraya kocaman bir avize koymak, şu ön tarafa da iki şezlong atmak istiyorum. Durağı üstüme tapulamak istiyorum. Durağa sahip olmak istiyorum. Tamam da  bir gün , bir otobüs gelip beni de alacak. Ne zaman gelip alacak onu da bilmiyorum üstelik. Belki yarın , belki yarından da yakın.  Bunu nasıl unuttum ben ? Nasıl unutur insan bunu ? Gözünün önünde, yanında olan insanın bile o otobüse binip gittiğine şahit olmasına rağmen nasıl unutur ?  Unutuyor işte ve ben de unutuyorum . Şimdi hatırladım gerçeği! Evet, evet bir gün bende binip gidecem.

O zaman ben ne yapıyorum bu durakta?

Neden hiç bitmeyecek gibi geliyor bu telaşım?

Hiç bitmeyecek gibi geliyor bu üzüntü, bu mutluluk, bu güzel günler, bu kötü günler hiç bitmeyecek gibi geliyor. 

Peki ben neden bana söylenenlerin dışına çıktım ki? 

Neden daha fazla, daha fazla, daha fazla ve hiç bitmeyecek gibi gelen şeylerle uğraşıyorum?

Hayatta her şey geçici Berrak! Hayat geçici!

Durakta en fazla yağmur yağarsa bir köşeye sığınırsın. Güneş fazlaysa bir gölgeliğe sığınırsın. Durağın hepsine sahip olsan da bir gün durağı bırakıp gideceğini hatırla! 

Neden burada olduğunu unutma!

 


 

Yorumlar

  1. Herşey geçici mi ?
    Güzel bir makale elinize sağlık😊

    YanıtlaSil
  2. Çok içten emeğinize sağlık😊

    YanıtlaSil
  3. Tugba Asula11 Aralık, 2022

    Bir minik durak ve minik bir yolcu, ne kadar kalıcı olabilirdik
    Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Ya çok etkilendim gerçekten teşekkürler...

    YanıtlaSil
  5. Güzeldi ..

    YanıtlaSil
  6. Elinize yüreğinize sağlık çok güzel 😊🥰

    YanıtlaSil
  7. Zamanla hayatın içerisine dalıp da unuttuklarımızı tekrar hatırlacak be bizi kendimize getirecek bir yazı olmuş. Emeğinize sağlık 🌸

    YanıtlaSil
  8. Çok hoş bir konuya çok ince temas edilmiş, elinize sağlık. Geçici olduğumuzu bilebilseydik bu kadar yerleşir miydik dünyaya hiç gitmeyecekmişcesine.

    YanıtlaSil
  9. Zeynep Dilara11 Aralık, 2022

    "Berrak bir otobüs durağında ne yapılmaz? Durağa halı serer misin?" Tam durakta istekler üzerine kendimize problemler oluşturmuşken, hala durakta olduğumuzu hatırlatan çok güzel bir yazı olmuş... Kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
  10. Gelip geçtiğimiz sadece bir yolken ne kadar çok varmaya, kalmaya çalışıyoruz. Kaleminize, yüreğinize sağlık. 💖

    YanıtlaSil
  11. İnsanın gaflet içinde olduğu bir gerçek.Geçici olan bu hayatta kalıcı gibi yaşamak.Ellerinize sağlık .Teşekkür ederiz. Durakta olduğumuzu unutmamak dileğiyle.....

    YanıtlaSil
  12. Esengül Çakır11 Aralık, 2022

    "...Durakta en fazla yağmur yağarsa bir köşeye sığınırsın. Güneş fazlaysa bir gölgeliğe sığınırsın. Durağın hepsine sahip olsan da bir gün durağı bırakıp gideceğini hatırla!
    Neden burada olduğunu unutma!"

    Çok güzel bir yazı...
    Hatırlayanlardan olmak ümidiyle...

    YanıtlaSil
  13. Unutmayanlardan olmak dileğiyle yüreğinize sağlık

    YanıtlaSil
  14. Durak meteforu çok etkileyici çok teşekkür ederim. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  15. Gerçekten de öyle.. kim kaldı ki.. herkes gidiyor.. o halde biz neyin dersindeyiz.. bu sahip olmak.. sahip olmak için deliresiye dertler.. bu hınçlar.. bu hırslar.. bu ezmeler.. bu üstünlük hissi.. be ne bela bir esaret..

    YanıtlaSil
  16. Harika bir yazı olmuş yüreğinize sağlık🤗

    YanıtlaSil
  17. Hayatımızda geçmez dediğimiz ne varsa aslında gelip geçici olduğunu anlatan çok güzel bir yazı olmuş. Emeğinize sağlık 🍃

    YanıtlaSil
  18. Dünya güzel, renkli oyunları ile oyalıyor bizi. Hakikati hatırlamak, gerçeğe uygun yaşamak insanın hem dünyasını hemde ahiretini güzel yapıyor.
    Çok güzel bir yazı olmuş ellerinize sağlık kıymetli hocalarım

    YanıtlaSil
  19. Koşturmaca içinde giden yıllarımız....Çok güzel anlatılmış. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  20. Geçici olan dünyada kalıcı olmaya çalışmak... ekstra yorucu gerçekten. Hep daha fazlası olsun dedikçe daha çok stres ve üzüntü. Sonunda götüreceğimiz şey belli....emeğinize sağlık.yine cok guzel bir yazı olmuş:)

    YanıtlaSil
  21. Teşekkür ederiz... Hatırlamak için arada bir durmak ve değerlendirmek lazım
    Emeğinize sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  22. İnsan ne zaman neden durağa geldiğini unutuyor o zaman her şey benim olsun, her şeyin sahibi olayım der hale geliyor... Bir süre emanet her biri bize.. Peki sahip mi olmak istiyoruz, emanet ile verilen süreyi iyi değerlendirmek mi istiyoruz?
    Bilinç açan bu yazı için emeğinize sağlık 🌿🌸

    YanıtlaSil
  23. Çok güzel bir yazı
    Emeğinize paylaşımınıza sağlık

    YanıtlaSil
  24. Düşünce mesafesini uzatan bir paylaşım Teşekkürler emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  25. Ya ben bu durakta bir yolcuyum. Bu sonsuzlukta dünya bir minik durak ve ben minnacık bir yolcu. Yani beni bıraktılar bu durağa dediler ki, bir süre oyalan burada. Sonra seni gelip alacağız. Kendini sakın, koru, iyi ol. Bunu bunu yapma, şunu yap. Bu kadar dediler ve gittiler. Peki ben bu durakta ne yaptım?
    Ellerinize sağlık çok güzel anlatmışsınız

    YanıtlaSil
  26. Her daim idrak sağlayacak bir amacımız olsun insAllah ❤️ Geciciliğimizi hissettiren...

    YanıtlaSil
  27. Rukiya Abas11 Aralık, 2022

    İlaç gibi geldi , çok güzel yazı . Her şey geçici olması , her şey geçecek....

    YanıtlaSil
  28. Ayşe Doğan11 Aralık, 2022

    Neden burda olduğunu unutma!

    YanıtlaSil
  29. Geçici olan bir yerde kalıcı olmaya çalışmak!…😞

    YanıtlaSil
  30. Geçiyoruz ve gidiyoruz.... Mesele hayat süresi dolmadan uyanmak.Teşekkür ederiz. Çok anlamlı bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
  31. Kaleminize sağlık…
    Neden geldiğimizi unutmamak dileğiyle🌿

    YanıtlaSil
  32. Geçip giden her şey gibi, hafifçe yormadan geçip gidebilmeli insan. Ve güzel bir iz bırakabilmeli. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  33. Bu hayatta bir yolcu olduğumuz geçip gideceğiz hep hatırlamak dileğiyle 🌻

    YanıtlaSil
  34. Unutmayanlardan olmak umuduyla .
    Ellerinize sağlık. 🤗

    YanıtlaSil
  35. Ayşe Merve15 Aralık, 2022

    Unutmayanlardan oluruz inşallah

    YanıtlaSil
  36. Geçip giderken bıraktığımız izler insanları iyiye götüren işaretler olsun İNŞALLAH

    YanıtlaSil
  37. Geçici olan durağa yerleşmeye çalışıyoruz. Oysa koca alemde nokta bile değiliz belki… kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  38. Didem ileri12 Mart, 2023

    Bu sonsuzlukta dünya bir minik durak ve ben minnacık bir yolcu. Yüreğinize sağlık geçiciliği hatırlatan insanın bu hayatın geçmiyeceğini sanması…

    YanıtlaSil
  39. Ne güzel bir benzetme. Dünya hayatı geçici bir durak aslında. Geldik ve gideceğiz

    YanıtlaSil
  40. Çok güzel bir yazı elinize sağlık

    YanıtlaSil
  41. Selda Taş12 Mart, 2023

    Ah insanoğlu ah…Hep diyoruz her şey fani diye ama hep de dilde kalıyor…Dünyaya sahip olsak arşı da isteriz. Rabbim isteklerimiz ile ihtiyaçlarımızı ayırt edebilmeyi nasip etsin🤲🏻

    YanıtlaSil
  42. Geçiciligi kabul edip, ona göre bir yaşam stiliniz olduğunda herşey çok daha güzel oluyor :)
    İnsALLAH herkese temas eder bu güzel yazı ...
    Tesekkürler...

    YanıtlaSil
  43. Herkes ölecek sanki sen hep yaşayacakmişsın gibi düşüncesinden insanı alıp kendine getiren bir makale olmuş. Oysa ki bu hayatta her şey geçici kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
  44. Aynur güzel12 Mart, 2023

    Kaleminize sağlık Çok güzel bir makale olmuş farkındalığı arttıran insanı kendine getiren bir makale

    YanıtlaSil
  45. Unutmayanlardan olalım inşAllah
    Kaleminize sağlık.
    Güzel bir makale 👏🏻🌸

    YanıtlaSil
  46. Ne mutluluklar kalıcı ne üzüntüler. Ne yaşadığımız sıkıntılar kalıcı Ne de hiç bitmeyecek hiç gitmeyecek sandıklarımız.. Bu hayatta biz misafiriz ve bizim ilişkide olduklarımız da bunu unutmamak ümidi ile..

    YanıtlaSil
  47. M.A. Çakır
    insan durakta dururken hep orada kalacak gibi geliyor oysa 6 saniyede tüm dengeler değişiyor sadece bir sarsıntıya bakiyor.
    elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  48. Nadire yurtsever …yaziniz cok guzel,ara ara okumak lazim silkelenmek icin,yoksa şu cazibedar dunyaya kapilip gidiyoruz,Allah razi olsun

    YanıtlaSil
  49. Tuba Sadıkoğlu12 Mart, 2023

    Unuttukları ız hatırlattığınız için teşekkürler yüreğinize sağlık 🌺

    YanıtlaSil
  50. Hayatta her şeyin bir gün geçip gideceğini bilmek hayat telaşını hafifletiyor. Nasıl olsa geçecek ve bitecek herşey diyorsun ve amacına uygun olmayan seçenekleri eliyorsun hayatından. Bu muhteşem bir huzur.

    YanıtlaSil
  51. Hepimiz birer minik yolcu💕

    YanıtlaSil
  52. RAYİSE Aslan13 Mart, 2023

    Unutmayanlardan olmak çok zor
    Zoru başarmak en önemli kısım .
    Elinize emeğinize sağlık çok güzel 👍🏼

    YanıtlaSil
  53. Bu dünyadaki sürecimizin geçici olduğunu unutmayanların içinde olmak ümidi ile inşaAllah
    Emeğinize sağlık🌱

    YanıtlaSil
  54. Dünya telaşının hiç sonu gelmeyecekmiş gibi yaşadığımız hayattın sadece bir durak olduğunu hatırlamak çok güzel… emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  55. Gelip geçeceğine gerçekten inanmak ve hiç unutmamak... bunu başarabilsek dünyalık hiç bir şeye baglanmaz, onsuz yaşayamam dediğimiz hiç bise olmaz. Kafamız rahat yaşardık..gelip gececegimiz Bi durağa avize takmaya calismayiz.. kaleminize sağlık..

    YanıtlaSil
  56. Bu dünyanın geçici olduğunu unutup hep kalacakmış gibi yaşanılan bir dönemde bu yazı çok anlamlı…

    YanıtlaSil
  57. Özlem seyhan06 Nisan, 2023

    Unutmayanlardan olmak en çok ta istediğim bunca telaşın içinde emeğinize yüreğinize sağlık .

    YanıtlaSil
  58. Hayat otobüs durağında on dakikalık bir oyalanmaca. Kaleminize sağlık 🌸

    YanıtlaSil
  59. Hamide Aslan23 Mart, 2024

    Hayatımızdaki problemlerimizi büyütmemizin altında yatan en önemli mesele bu aslında... Kalıcı olduğumuzu sanmamız. Ne duyduğumuz üzüntü ne sevinç ne keder hiçbiri kalıcı değil. Gelip geçen bir şeye gelip geçici bir değer vermek gerekiyor. Gerçek kazanç, kalıcı olana verdiğin kaliteli değerde...

    YanıtlaSil
  60. Bircan Ç.25 Mart, 2024

    Geçici bir süreçte kalıcı olmaya çalışan insan

    YanıtlaSil
  61. Güner Tozkoparan16 Nisan, 2024

    Geçici olan bir hayatta var olmaya çalışır insanoğlu.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar