ANAHTAR

 

ANAHTAR

Yine sıradan bir gündü. Hayatım rutin gibi görünse de yolunda gitmeyen bir şeyler vardı. Bazı süreçlerim tıkanmıştı. Hayatımı nasıl düzene koyacağımı bilmiyor ama düzeltmek için çabalıyordum. Her günün programını yapıp, uygulamaya çalışıyordum. 

Günlük programımda yapmam gereken işler, yürüyüşüm, kitap okumalarım, ders çalışmalarım, gezmelerim, alışverişim, evin temizliği, misafire yapacağım ikramlar, akşama yapacağım yemek, her şey ama her şey yazılıydı ama sadece yazılıydı...

İşime gelenleri bir çırpıda yapıyor, işime gelmeyenleri hep erteliyordum. Sonra fırsat bulursam, işime gelmeyenlerden bazılarını da yalap şalap topluca yapıp, planımın hakkını verdiğimi düşünüyordum. Öyle düşünüyordum da yine de bir şeylerin yanlış olduğunu anlıyor ama bu yanlışları nasıl düzelteceğimi bilmiyordum. Bu düzeltme kısmını beceremiyorum. 

Yanlışlarımı görmek ve bilmek ya da bildiğimi zannetmek yetmiyordu. 

Bir eğitmenime danıştım bana "basite disipline ol" dedi. 

Şimdi bana ”Her gün 10 dakika yürüyüş yap“ diyecek ben de 3 gün yapıp 4. gün bırakacağım diye düşünürken, "Evinin anahtarını her gün aynı yere koy ama çantana koyacaksan, koyacağın bölme bile aynı olacak, bunu 21 gün boyunca yap" dedi. Güldüm, tamam dedim. Çantamda anahtar için yer belirlemeye gittim. Günlük kullandığım çantanın hiç bölmesi yok ve ben her şeyi içine atıyordum. Çantamı açtığımda  gözlerime inanamadım. İçinde üç çift çorap, iki ayakkabı çekeceği, üç kalem, banyonun koca kolonyası, cüzdan ve anahtarlarım vardı. 

Bir çantaya, bir hayatıma baktım...

Hayatımda tıpkı çantam gibi karmakarışıktı. 

Bu kadar eşya ne zaman buraya gelmişti? 

Bunlara gerçekten ihtiyacım var mıydı? 

Neden hepsi bir aradaydı?

Aralarında bir sınır yoktu ve asıl olması gerekenlere yer kalmamıştı.



Çantayı ters çevirip hepsini çıkardım. Cüzdanı açtım, çok uzun zaman önce iptal ettirmek istediğim kartım duruyordu. 1.96 kuruş borcu olduğu için kapatamamıştım. Bu kadar küçük bir hesap için bankaya gidip yatırmak da zor geliyordu. Hemen borcunu ödeyip onu kapattım. Bir kağıt parçası daha duruyordu.. Aracımın Temmuzda yatırılması gereken taşıt pulu gecikmiş ve 190 TL olan borç 221.5 TL olmuştu, hemen onu da ödedim. 

Çantamdakilerden göz çekmişsem hayatımda önemsemediğim, umursamadığım, "Bu küçük, bir şey olmaz " dediğim nelerden, kimlerden göz çektim acaba? 

Hayatımda olmaması gereken neler, görmem gereken neleri örttü acaba? 

Çok acayip! 

Hepsini görme sebebim bir anahtar olabilir mi? 

Zihnimin açılması için buna ihtiyacım vardı demek ki. Anahtarları koymak için bir kalem cüzdanı buldum. İhtiyacım olmayanları boşalttım. Çantam çok boş ve sıkıcı duruyordu. Çantamın sadeleşmesi gibi içimin de yalnızlaştığını hissettim. Bu kalabalıktan hoşlanıyordum galiba ama beni yoran da bana zarar veren de bu kalabalıktı aslında.

Hayatımda ihtiyacım olmayanlar ne ara buraya gelmişti? 

Neden sınırlarım yoktu? 

  • Herkes, her şey aynı kefedeydi. Bu hengamede hayatımda olması gerekenlere çok az yer kalmıştı. Boşluklara tıkıştırıyordum onları.  

  • Bana zarar verenler nelerdi? 
  • Neleri hayatımdan çıkartmam, 
  • Kimleri hayatıma dahil etmem gerekiyordu?  
  • Herkesin olması gereken yer neresiydi? 

"Bunu neden şimdi fark ediyorum?" diyemedim. Çünkü biliyorum ki bu bir hak ediş. Daha önce hayatımı toparlamayı hiç bu kadar istememiştim ya da hiç bu kadar net bir hamle yapmamıştım. Ben hep "yaparım hallederim" havasındayım. Birinden yardım almak nefsime ağır geliyordu. 

Hayatımda ki kilitleri, basit bir anahtarın açabileceğini nereden bilebilirdim ki?




Yorumlar

  1. Zeynep Dilara08 Aralık, 2022

    Tam olarak böyle... Göz geçirdiğimiz, önemsemediğimiz yerler aslında en önemli olan. Toparlanmanın yolu; "basite disipline olmak" ancak bu kadar keyifli anlatılabilirdi 😊 kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Tugba Asula08 Aralık, 2022

    Basite disipline olabilmek, bu kadar basit mi diyen iç sesler.. bu kadar basitti
    Kaleminize yüreğinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. İnsan problemlerinin çözümünü anladığında bu kadar basitmi diye soruyor. Gel onu bir de çözümü görmek için uğraşana sor... Emeğimize sağlık çok güzel anlatımınız.

    YanıtlaSil
  4. Ufacık bir davranış değişikliği neler değiştiriyor insanın hayatında. Ve bunu da sadece kendisi isterse yapabiliyor.
    Ellerinize sağlık :)
    Teşekkür ederiz.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Ayşe Doğan08 Aralık, 2022

    Basite disipline olmak o kadar kıymetli ki, insanın bütün hayatı değişiyor.

    YanıtlaSil
  6. Sıfırı bir yapmakla başlıyor herşey…. Kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  7. RAYİSE Aslan08 Aralık, 2022

    Hayatımızda ne kadar da önemli küçük ayrıntılar var ve bunların farkında değiliz.
    Farkındalık için çok önemli bir yazı.
    Elinize sağlık…

    YanıtlaSil
  8. "Hayatımda olmaması gereken neler, görmem gereken neleri örttü acaba?" bunu okuduğumda zihnimde şimşekler çaktı. Son zamanlarda, yaşarken değil de olup bittikten sonra fark ettiğim şeyleri niye zamanın da göremedim diye hayıflanıyordum. Hayat sorduğumuz sorulara cevabı bir şekilde veriyor. Dengelenebilmek ümidiğiyle. Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Çok ama çok güzel bir yazı olmuş. Basite disipline olmak ne kadar kolay söylenen ama ne kadar zor başarılar bir şey. Yüreğinize sağlık

    YanıtlaSil
  10. Basit diye önemsemedigimiz ancak hayatımızın gidişatını belirleyen o küsuratları görme hakedişine sahip olmayı insaALLAH ben de kazanırım...bunu kazanmak için çok söz söylenmiş çok nasihat dinlemiş biri olarak tekrar ve yeniden insanı harekete geçiren bir makale olmuş. Tesekkür ederim, emeklerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Çok ama çok güzel bir yazı olmuş. Yüreğinize sağlık. Umarım basite disipline olmayı basarabilenlerden oluruz.

    YanıtlaSil
  12. Çok çok güzel ve faydalı olmuş :)

    YanıtlaSil
  13. Arkadaşımla daha dün bu konu üzerine konuşuyorduk. İlaç gibi geldi..
    kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  14. "Hayatımda olmaması gereken neler, görmem gereken neleri örttü acaba?" o kadar bilinç verilmesi gerekilen bir cümle ki..
    İnsan bu hayatta nerelerden göz çektiyse, amaaan sonra hallederim diye geçtiyse orada tıkanıklık başlattı kendine.
    Kaleminize sağlık 🌸💖

    YanıtlaSil
  15. Basite disiplin olmak! ne çok gözden kaçırdığımız bir detay💕

    YanıtlaSil
  16. Çok basit yaa ne var onda diyerek önemsemediğimiz şeyler kim bilir ne büyük kapıların anahtarıydı!…

    YanıtlaSil
  17. Rukiya Abas08 Aralık, 2022

    Çok faydalı bir yazı olmuş, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  18. Feyza Topaloğlu08 Aralık, 2022

    Herkesin aradığı doğru anahtarı bulması temennisi ile, emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  19. Hepimize kendi hayatimizin anahtarını sunacak kalitede, göz cektiklerimize nazar ettirecek samimiyette bir yazı...
    En ihtiyaç duyduğum anda sunanlarin eline sağlık olsun🌸🌿

    YanıtlaSil
  20. M.Ayhan Çakır
    insan problemin çüzümünü hep uzaklarda arar bir bilse ki çok basit ve burnun dibinde kim onca yilini heder ederki.ELINIZE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  21. Esengül Çakır08 Aralık, 2022

    Ah! Neler nelerle ilişkili şu hayatta her seferinde bizi şaşırtabiliyor bu bağ... Bu güzel yazı için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  22. Çok güzel yazı Teşekkürler

    YanıtlaSil
  23. Basite disipline olmak ne kadar yapmadığımız bir şey ama ne kadar önemliymiş. Kaleminize sağlık 🙏

    YanıtlaSil
  24. Çok güzel elinize sağlık 😊 içten gerçek ve çok gercek

    YanıtlaSil
  25. Insan mikroda neyse makroda da o...çantası dağınıksa hayatı da dağınık. Çok güzel anlatılmış emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  26. Yüreğinize sağlık, "Basite disipline olmak". Öz olan. Tıpkı sorunun içindeki cevap gibi, kapıyı açmak isteyen anahtarı buluyor açmak istemeyen ise çantasına tıkıştırdığı gibi hayatına da gereksiz birçok şeyi tıkıştırıyor ve çözümden uzaklaşıyor.

    YanıtlaSil
  27. Çok güzel ifade etmişsiniz. Çantamda Karışıklılık varsa her yerde var demek ki. Minimumda ne ise maksimumda da öyle değilmi. Minimumları çözdükçe çözülecek hayatımız.

    YanıtlaSil
  28. Kaleminize sağlık, çok güzel bir yazı yine

    YanıtlaSil
  29. Hayatımızın bir dercesi geri kalan üçyüzaltmışdördüyle nasılda ilişkili Teşekkür ederim emeklerinize sağlık

    YanıtlaSil
  30. Gerçekten hayat detaylarda gizli. Detayı toparlamayan bütüne çıkamıyor. Küçük adımlar büyük olayların habercisi. Onun için insan kendinden sorumlu. Sen toparlanırsan toparlanır senli olanlar. Allah basiti küçümsemeyen, gerçeği görebilenkerden etsin. Az ama devamlı....

    YanıtlaSil
  31. Ben anahtar aramak yada anahtar olmak istemem çünkü hayatta hiç bir şeyin şeylerin kilitli olduğuna ve bir anahtar ihtiyacı yada muhtaç olunduğuna inanmak yada inanmayı istemiyorum bana göre Allah herşeyi her çarreyi bizlere lütuf etmiş yani alanı ve şöyle diyerek devam etmemizi ey kullarım görmezmisiniz😉😇

    YanıtlaSil
  32. O kadar güzel bir yazı olmuş ki…

    YanıtlaSil
  33. Nasıl güzel bi yazı . İçime sindirdim defalarca okumak istedim

    YanıtlaSil
  34. "Hayatımda olmaması gereken neler, görmem gereken neleri örttü acaba?" bu soruyla zorlaştırmadan basite disipline olarak toparlanmaya başlayabilir insan. Çok basit, samimi ve güzel olmuş bir yazı. Kaleminize sağlık ..

    YanıtlaSil

  35. Veee hayatta ertelediğimiz her iş büyür...

    YanıtlaSil
  36. “Basit” kelimesini o kadar önemsizleştiriyoruz ki. Halbu ki her şey buradan baslıyor. Sadece basiti disiplin altına almakta.
    Çook çok güzel ve faydalı bir makale olmuş emeklerinize sağlık. 👏🏻

    YanıtlaSil
  37. İnsanın bilinci açan ve çözümün çok da uzaklarda olmadığını gösteren bir yazı kaleminize sağlık.Teşekkür ederiz .

    YanıtlaSil
  38. Çok güzel ifade edilmiş.. ne kadar değerli bir bilgi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayatımızda tıkanıklığın anahtarını basite gizlemiş ALLAH! Acaba biz insanlara ne demek istiyor. Çok mu büyük görüyoruz kendimizi...
      Bu soruları sorduran, derin düşüncelere saldıran yazı olmuş. Kaleminize sağlık yüreğimize şifa oluyor...💐

      Sil
  39. “Hayatımda ki kilitleri, basit bir anahtarın açabileceğini nereden bilebilirdim ki?” Kaleminize sağlık çok güzel bir yazı olmuş…

    YanıtlaSil
  40. Çantası gibi kafasının karışık olması :) Cevaplar gözümüzün önünde görebilsek keşke

    YanıtlaSil
  41. Basitin önemini ne kadar güzel anlatmışsınız, tamda içimizden , teşekkür ederiz

    YanıtlaSil
  42. Farkına varmak için hep küçük şeyler gerekiyor galiba. Çok samimi bir yazı elinize sağlık

    YanıtlaSil
  43. "Hayatım da tıpkı çantam gibi karmakarışıktı" Çok güzel bir bakış açısı. Gerçeği girmek için bakmamız gereken yer hiç ummadığınız yer. Yüreğinize sağlık

    YanıtlaSil
  44. Ellerinize emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  45. Işılay C.15 Aralık, 2022

    Çok etkilendiğim bir yazı oldu emeğinize sağlık. Basite disipline olmak dediğimizde basit olan ne demek onu anladım. Hafife alacağın kadar basit... İnsan hemen şunu söylüyor ya "basitten başla diyoruz ama o kadar mı basit", gerçekten o kadar basitmiş...

    YanıtlaSil
  46. Ne kadar garip gelmişti halbuki. Çözümün hemen dibinde oluşu...bunun konforu ile yaşamak büyük bir konfor ve keyif

    YanıtlaSil
  47. Kaleminize sağlık öyle güzel ve tamda hayatımızı anlatan bir yazı olmuş..

    YanıtlaSil
  48. Umarım bizde doğru anahtarı bulup doğru kapıyı açarız.

    YanıtlaSil
  49. Küçük bir şey çok şeyi değiştirir

    YanıtlaSil
  50. Kendime soru sorup fark ettirmek iyi geldi teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  51. Son paragraf öyle bir içime işledi ki her şeyi açıklıyor aslında, kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  52. Fatmanur cebeci10 Ocak, 2023

    Basite disipline olmak ve küçükteki stilinin aslında hayatının bütününe yansıması…Öncelikle kendi sorumluluklarımızı nolursa olsun yakışanıyla yapmak ve çabalamak herşeyim güzel olsun mükemmel olsun bir anda olsun diye uçup gidecek bir süreç değil küçüğe basite disipline olarak bişeylere kademe kademe düzeltmek ama kalıcı hale getirmek çok önemli belki her gün o anahtarı koyduğumuz yer bize basit gelebilir ama o hayatımızda sınır koymak disipline olmamızda bize gerçekten bir kapı oluyor

    YanıtlaSil
  53. "Beden, zihnin uzantısıdır " Dolayısıyla insan önce zihninde ruhunda dengeye geldikçe, bedenine, yaşantısına ve bütün aktarımlarına da yansiyacaktır... Yeter ki, RABB inin kendisine verdiği süreye ve hürmete itibar etsin... Kendi lehine olmaya çaba göstersin...
    Emeğinize sağlık ☘️

    YanıtlaSil
  54. Bir insan mikroda neyse makro'da da odur. Çantası neyse hayatı odur. Zihni odur vücudu da sindirim sistemi bile odur. O yüzden bir yeri toparladığım zaman hepsi toparlanıyor çünkü her şey her şeyiyle ilişkili. Her yeri toparlamaya kalkınca hiçbir yer toparlanmadan her şeyi yine dağınık kalıyor O yüzden basite disiplin olunca, çorap söküğü gibi bir ilmekten başlayıp diğerleri de sökülür hale geliyor.

    YanıtlaSil
  55. Basit olana disiplin olmak hayatın sırrı
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
  56. Aynur Güzel22 Mart, 2024

    Insan mikroda toparlanırsa Makro'da toparlanabiliyor

    YanıtlaSil
  57. Hamide Aslan25 Mart, 2024

    İnsanın biriktirdiği o küçük işler o kadar büyüyor ki. Bazen 10 dakikada hallolabilecek işleri ertelemekten diğer önemli meselelere de vakit kalmıyor. Bunun için de düşünce yapımızı değiştirmemiz gerekiyor. Basit olana da konsantre olabildiğinde insanın omuzlarındaki yük hafifliyor.

    YanıtlaSil
  58. Bircan Ç.25 Mart, 2024

    Sade yaşıyor olmak kıymetli

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar