ÖZGÜRLÜK ÜZERİNE

 


ÖZGÜRLÜK ÜZERİNE

Klasik bir cümle vardır bilirsiniz. “Sevgi neydi?”

En az bu cümle kadar klasikleşmiş bir cümlem var. Evet ömrümce çok sık kullandığım “özgürlük neydi?”

Kırk beş yaşına geldim, çocuk oldum, öğrenci oldum, sevgili oldum, eş oldum, ebeveyn oldum, patron oldum, ülke ülke gezdim. En çok bunu sordum ömrümün her evresinde. Nerede ve nasıl özgür olabilirdim. Özgürlük adına yaptığım pek çok şey, başkasının özgürlüğüne çarpıyordu.

Bu değil, bu değil, bu hiç değil. Bağıra çağıra şarkı söylemek istiyorum 

-Yav ne alaka ben sessizlik seviyorum. 

Özgürlük mü çarpıştıralım?

 Prag da bin altıyüzlü yıllardan kalma sokaklarda dolaşmak istiyorum.

 -Hayır gürültüden başka bir şey değil o...

Dağ başı şu özgür kız reklamı gibi?

Hayır insan tek başına kalacak bir canlı da değil.

Evet herkese göre bir tanımı var! 

Herkeste ayrı bir tanım var özgürlük için.

Özgürlük adına çok gençken sigaraya başladım. Yemeğe gitsen, "sigara içilen yer var mı?" diye bakıyorsun. Otele gitsen, "odada sigara içiliyor mu?" diye bakıyorsun. "Etrafta çocuk var mı?" diye bakıyorsun. Evde balkona çıkıyorsun. Her " bırak " diyene de cevabın hazır!  “Bir keyfim bu var, uğraşmayın”. Bu  keyiften üç kez zatürre olunca ve bu kadar özgürlük kısıtlanınca "tamam " dedim bırakacağım. 

Çünkü özgür olmak için başladığım şey, resmen bağımlılığa dönmüştü.

Bu kez de bıraktıracak bir yöntem bulamıyordum. "Sigara bırakma hattı var" diyorlar. Bir  “abi bizim eve de sigara bırakır mısın?” demediğimiz kaldı. Baksana tamamen kavram karmaşası, bununla mı bırakacağım?

Üç beş ay sonra bir telefon geldi. Bir eğitim var adı NASP ama şehir dışında yapıyorlar eğitimi istiyorsan üç ay ara ara iki saatlik yol gideceksin. Tamam dedim, netim.  Nerde olursa giderim.

Ve bir kelimenin kavramını öğrendim.

"Özgürlük vazgeçebilme potansiyeli" dir arkadaşlar dedi hoca!

Vazgeçebildiğin kadar özgürsün.



Yorumlar

  1. Tugba Asula26 Aralık, 2022

    Bağımlılığa kılıflar uydurmak ne kadar kolaydı .. elinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Özgürlük....çok güzel anlatılmış...vazgeçebildiği kadar özgürdür insan. Vazgeçebilir ol ama asla vazgeçme...

    YanıtlaSil
  3. Özgür olmak dileği ile😊 Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. M.A.ÇAKIR
    elinize sağlik RABBIM herkesi bağilmli olduğu her neyse ondan korusun

    YanıtlaSil
  5. Kavramlar karışmış karanlıkta yol bulmaya çalışıyoruz...

    YanıtlaSil
  6. "Vazgeçebildiğin kadar özgürsün..."
    Nelere bağımlı kaldıysak, onlar bizim tıkanıklığımız oluyor. İnsan tıkanıklığında ileriye gidemiyor. Bilinci daralır hale geliyor.
    Vazgeçişlerimizin olduğu bir ömür olması dileğiyle...
    Kaleminize, emeğinize sağlık.🌿

    YanıtlaSil
  7. Aynur Güzel26 Aralık, 2022

    Kaleminize sağlık güzel bir makale olmuş hepimiz özgürlüğü başka şey bağımlılığı başka şey zannediyoruz bilmediğimiz ne çok bağımlılıklarımız var aslında . İnsan bazen eşine bazen işine bazen çocuğuna bazen imkanlarına hayatında vazgeçemeyeceği her şeye nasıl da bağımlı aslında bir görebilse.

    YanıtlaSil
  8. "Vazgeçebildiğim kadar özgürüm."

    YanıtlaSil
  9. Gercekten ozgur olmak reklamlarda bize algilatilan gibi birsey degilmis... Vazgecenlerden oluruz inşALLAH :)
    Çok teşekkürler. Elinize emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  10. Duyduğumda, şapkami önüme koymaya iten, bagimliliklarima ayna tutan kavram, çok etkilemişti...

    YanıtlaSil
  11. Rabia Bahşı26 Aralık, 2022

    Ne büyük nimet gerçek özgürlüğün anlamını bilmek ,anlamak. Emeğinize saglik🌱

    YanıtlaSil
  12. Bir kavram dahi netleşince hayatta neler değiliyor… kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  13. Aslında o sırtına çantayı takıp dağ tepe gezen kız birçok şeyden vazgeçmiş gitmiş saygı duyuyorum ama o da telefon bağımlısı 🙈

    YanıtlaSil
  14. Oysaki özgürlük her aklına geleni yapabiliyor olmak değilmiş. Gerçekten özgür olabilenlerden olalım inşAllah 🍃

    YanıtlaSil
  15. Özgürlük sen ne guzel seysin😊
    Kaleminize saglik✏

    YanıtlaSil
  16. Esengül Çakır27 Aralık, 2022

    Özgürlük diye arkasına sığınıp yaptığımız yanlış şeyler var gerçekten. Bu yazı bu yanılgıyı çok iyi belirginleştirmiş. Umarım dönüşümümüze yardımcı olur, bir yerlerden başlayabiliriz :)
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  17. Rukiya Abas27 Aralık, 2022

    Özgürlüğü ne kadar güzel anlatmış 🌹

    YanıtlaSil
  18. Güzel bir makale yine ve yine 👏🏻
    Yüreğinize sağlık..

    YanıtlaSil
  19. Özgürlük insanın yalnız kalması değil! Aksine toparlanmasını ve daha kaliteli ilişkiler kurabilmesini sağlaması için kurtulması gereken bağımlılıklarıdır. Teşekkürler sevgiler.

    YanıtlaSil
  20. Ayşe Doğan28 Aralık, 2022

    Bütün bağımlılıklardan kurtulmak dileğiyle inşallah

    YanıtlaSil
  21. Gerçekten özgür olanlardan, vazgeçebilenlerden olalım inşAllah. Emeğinize sağlık .. 🌻

    YanıtlaSil
  22. Özgürlüğü ne çok aranılan istenilen ama ulaşılmaz sanıp ne çok koştuk peşinden... sırtına çantasını alıp dağ bayır gezip istediğini yapmak sandık.. yaa sonra? Zorluklarla karşılığında ne yapacağıni bilmediğinde hani kapıyı çarpıp gittiginde kendini Özgür sanmak.. Ve en kötüsü bağımlısı oldugumuz şeyin olmamasından duyduğumuz acıyı nasıl tarif edebiliriz.. Ne güzel şey özgür olabilmek gerçekten ama gerçekten... kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
  23. Jale Oktay20 Ocak, 2023

    Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  24. Elinize sağlık güzel bir yazı olmuş bir kelime daha: özgürlük her istediğine ulaşan , her aklına geleni yapan değil olsa da olur olmasa da olur boyutuna getiren kişi Özgür kişidir.
    Özgürlük: vazgeçebilme potansiyeli .

    YanıtlaSil
  25. En çok yanlış anlaşılıp üzerine yorum yapılan bir kavramdır özgürlük
    Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  26. İlk duyduğumda canımı yakan bir cümleydi. " Vazgeçebildiğin kadar özgürsün." Şimdi ne demek olduğunu o günden daha iyi anlıyorum

    YanıtlaSil
  27. ne kadar yanılıyor insan

    YanıtlaSil
  28. Vazgeçmesi en zor ama vazgeçtikten sonrası cok keyifli... Değer mi ? Deger...Alanımız genişledi resmen...

    YanıtlaSil
  29. Hamide Aslan23 Mart, 2024

    vazgeçebildiğin kadar özgür, vazgeçemediğin kadar bağımlısın... İnsanın ara ara şapkasını önüne alıp bakması gerek. özgürlük sınırlarım nereler, bağımlı olduğum yerler nereler. çünkü bu iki kavram insanın hayattan aldığı kaliteyi belirliyor.

    YanıtlaSil
  30. Bircan Ç.25 Mart, 2024

    Hayatta her süreçte vazgeçebilir olup vazgeçmiyor olmak

    YanıtlaSil
  31. Güner Tozkoparan16 Nisan, 2024

    Doğru şeylerden vazgeçenlerden olabilmek ümidiyle.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar