BİZ YAKARIZ DÜNYAYI

Biz Yakarız Dünyayı

Yakarım seni! Hele bir sevdiceğimin saçının teline bir zarar gelsin. 

İyi bil ki taş taş üstüne bırakmam. Yanlış adama bulaştınız. Biz yakarız dünyayı!

Sen benim kızıma mı baktın?

Sen benim oğluma mı vurdun?

Nasıl vurursun?

Nasıl bağırırsın?

Kim oluyorsun sen?

Buna hakkın yok.

Bu şekilde davranamazsın!

Hatası olsa bile benim çocuğuma bu şekilde muamele edemezsin…

Bunun hesabını vereceksin…

Dokunamazsın…

Vuramazsın…

Bağıramazsın…

Ama benim değilse,

Benim değilse öldürebilirsin...

Benim değilse sakat bırakabilirsin…

Benim değilse yetim bırakabilirsin…

Benim değilse öksüz bırakabilirsin…

Benim değilse her şeyini alabilirsin…

Her şeyini…

  • Annesini
  • Babasını
  • Evini
  • Oyuncaklarını
  • Yiyeceklerini
  • Giyeceklerini
  • İçeceklerini

Her şeyini alabilirsin...

Benim değilse her şeyini alabilirsin, öyle mi?

Her Emanetin Bir Sorumluluğu Var Oysa...

Ya seninse ve sen bunun farkında değilsen?

Ya onunla ilgili hesapta senin de adın geçiyorsa?

Ya ondan sen de sorumluymuşsan?

Bu kadar rahat olabilecek misin?

Hadi şimdi yan derdine

Dünyayı yakmak varken yan derdine…

Biz yakarız dünyayı bir damla göz yaşına...

Biz yakarız dünyayı titreyen ellerin uğruna...

Biz yakarız dünyayı aç yatan küçük bedenler için

Sen yan derdine

  


Deneyimsel Tasarım Öğretisi Nedir?

Başarı Psikolojisi Nedir?

İlişkide Ustalık Nedir?

Yorumlar

  1. Nermin Yaman30 Ocak, 2024

    Müslüman emin olunandır. Bu beden bu can bu evlatlar ve bu kainat bize emanet. Emanetlere sahip çıkmak lazım

    YanıtlaSil
  2. Çiğdem Afacan30 Ocak, 2024

    Olaylar bize temas ettiğinde verdiğimiz tepki ile başkasına temas ederken ve biz de şahit olurken verdiğimiz tepki birbirine benziyor mu ?
    Şapkamızı önümüze koyup şöyle bir değerlendirme yapma zamanındayız
    O çocuk senin çocuğun, o kadın senin annen, o adam senin baban olsaydı yine kahve içermiydin Starbucks ta yine yemek yermiydin MC donaldsta
    Yapar mıydın gerçekten????
    Samimi misin???

    YanıtlaSil
  3. Derdine yananlardan olayım 🌻

    YanıtlaSil
  4. Dünayı yakarım... ne için ? Ne için bu kadar tepki veriyorsun?
    Yanlış yerde yanlış tepkiler
    Gecikmeseydik :(

    YanıtlaSil
  5. Deniz Dilki30 Ocak, 2024

    Ağlamadan okuyabiliyorsan zaten senin için yapılabilecek bir şey kalmamış. Sen yan derdine!!

    YanıtlaSil
  6. Ayağa kalkmak, dur demek için mutlaka benim ve benim olanların başına mı gelmeli?
    İnsanlık, merhamet, kime olursa zulüm ortak değil mi?

    YanıtlaSil
  7. Aslıhan Dinç30 Ocak, 2024

    Düşünsene bi... Her şey yaşanmış ve bitmiş, o hesap günündesin, soruyorlar sana yaptıklarını ve yapmadıklarını... Müthiş bir utanç, müthiş bir pişmanlık içindesin. Ama artık çok geç... Tek istediğin bir selam ama önündeki tek engel sensin... Ne acı olurdu.
    Vakit varken, hala süreçten elenmemişken kalk ve elinden gelenin en iyisini yap. Bizi ancak bu kurtarır.

    YanıtlaSil
  8. Bir damla gözyaşı için dünyayı yakabilenlere selam olsun

    YanıtlaSil
  9. Ne zor ‘ben’den çıkmak…
    Mesele basit… ama zor…

    YanıtlaSil
  10. Benim olsa yapamazdım öyleyse benimmiş gibi yapmamam lazım. Çünkü ya zaten benimse?

    YanıtlaSil
  11. Olayın dışındayken verdiğimiz tepkiler, başımıza gelecek olan olayları dizayn etmez mi? Bizi ilgilendirmeyecegini düşündüğümüz şeylerden, gerçekten bize bir pay yok mudur? Çok hatırlatıcı bir yazı olmuş

    YanıtlaSil
  12. Hiçbir şey eskisi gibi olmayacak! Artık kimin kim olduğu, kimin samimi kimin olmadığı ortaya çıkıyor.
    "Biz yakarız dünyayı aç yatan bedenler için."
    sen de gör ve anla istiyoruz, yoksa tabi ki iç kahveni starbucksta.
    Yazara teşekkürler çok güzel dile getirmişsiniz.

    YanıtlaSil
  13. Canı bile emanetken neyin peşinde insanoğlu?
    Bir anlasa !
    Emanetçi olduğunu....
    Teşekkür ederiz...Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  14. Canı bile emanetken neyin peşinde insanoğlu?
    Bir anlasa !
    Emanetçi olduğunu!
    Sorumluluğunun da farkına varır belki...
    Teşekkür ederiz, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  15. Hala bencilce bana ne diyenler. Yarın Allah'ın huzurunda nasıl hesap verecekler ... o çocuklar hepimizin, o analar o babalar hepimizin kardesi. Zaten Müslüman Müslümanın kardeşi değil midir? Bu zulme sessiz kalmak suçtur günahtır ...

    YanıtlaSil
  16. Selam. Yüreğinize kaleminize sağlık.
    Biz yakarız dünyayı ❤️🤍

    YanıtlaSil
  17. Tokat gibi yazı diyeceğim ama hafif kaldı...çok hafif hem de. Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  18. M.A.Çakır
    evet onların hayati ama benide igilendirir
    ilgilenmeyen sen yan derdine..
    elinize sağlik

    YanıtlaSil
  19. Aldım almam gerekeni, tekrar hatırladım bir bütünün ufacık bir parçası olduğumu 🙏🏻 Utandırdı beni okurken, silkeledi bir şöyle..ne güzel bir yazı! Emeklerinize sağlık!

    YanıtlaSil
  20. Seda Gürsoy30 Ocak, 2024

    Şahit edildiğimiz her olayın bizimle bir ilgisi var. Benim olsa ne yapardım diye düşünebilmek ve şu anda elimden gelenin en iyisini yapmak. Birileri acı çekerken hakikaten burnunun direğinin sızlaması…

    YanıtlaSil
  21. İnsan kendi canı yandığında ,evladına birşey olduğunda gerçekten dünyayı yakıyorda... Peki o sen veya senin çocuğun olsaydı hala aynı tepkisizliği verebilir miydin... ?

    YanıtlaSil
  22. İnsanlar sadece benim buğz etmemden boykot edişimden ne çıkar diye düşünüyor ve normal hayatlarına devam ediyor.. Bizim tepkimiz süreci değiştirmeyecek belki ama yönümüzü belli olacak hesap gününde. Karınca misali.. Galibiyet Allah'ındır

    YanıtlaSil
  23. Elif OLCAR30 Ocak, 2024

    Kendimizin olani kolluyoruz sanarken en cok ta kendimizi atıyoruz ateşe. Emeği geçenin kalemine sağlik.

    YanıtlaSil
  24. İnsan kendinden olanı yani kendini seviyor...

    YanıtlaSil
  25. Gerçekten bunları yaşadığımıza inanamıyorum. İnsanoğlu RABBİNDEN ne kadar uzak o kadar kötü olabiliyor. ALLAH ISLAH ETSİN.. Bize de bu sahnelerde pay versin inşALLAH... RABBİMİN yardımı yakındır... Teşekkür ederiz yazınız için.

    YanıtlaSil
  26. Teşekkür ederiz. Umarım herkes bireysel olarak vereceği hesabı düşünüyordur.

    YanıtlaSil
  27. Tülin Yalçın31 Ocak, 2024

    Masum çocuklara bu kadar zulmedilirken, bunu sessizce seyreden tüm insanlar , tüm hükümetler, tüm devletler için sözün bittiği yerdir...

    YanıtlaSil
  28. İnsan deve kuşu gibi başını toprağa gömüyor ve çevresine hiç bakmıyor. Şu an ben mutluyum bana dokunan bir şey yok diğerleri ne yaparsa yapsın. Ama şunu unutuyoruz o ateş bir gün bizede sıçrayacak. O zaman bana ne diyebilecek miyiz?
    İş işten geçmeden tarafımızı belli etmeliyiz.

    YanıtlaSil
  29. Kendimize bir şey yapılırken ne de kolay yakarız dünyanı, oysa İnsan olmak başkasınada yapılırken yaka bilmek dünyanı. Çöm güzel farkındalık oldu elinize sağlık 🌸

    YanıtlaSil
  30. Zeynep küpeli31 Ocak, 2024

    Uzaktan davulun sesi hoş gelir.. ya yakınsa o davul ve gerçeğinde eğer sen caliyorsa tınısında ve senin için vuruyorsa tokmak inkar hakkın olacak mı acaba hesap gününde 👏

    YanıtlaSil
  31. Bencil olan insan ...ondan kurtulamadıkça ona kurtuluş yok

    YanıtlaSil
  32. #öyküde ya benim de adım geçiyorsa... İnsanın bu dünyaya sınav için geldiğinin ne güzel ipucu... Hesabı verecek olan kim.. Cevabı ben ise... Benim adımın geçtiği her öyküden sorumluyum.. Derdim o dur ki: güzel öykülere güzellikle adımı yazdırayım, zorlu öykülerde siyah öykülerde adı güzellikten yana geçenlerden olayım... Tüm müslüman alemi için amin....kaleminize sağlık, gözlerim Doldu boğazım düğümlendi... #şeyma gencer#

    YanıtlaSil
  33. Benimken başka, başkasınınsa başka davranmak ne kadar tutarlı? O zaman nasıl güvenilsin o insana, nasıl adil olduğu düşünülsün ? Gerçekten şapkayı öne koyup düşünme vakti…

    YanıtlaSil
  34. Gerçekten de ne kıymetli bizim olan... Ve maalesef bir başka insanın derdi o kadar da umurumuzda olmayabiliyor... Çok üzücü

    YanıtlaSil
  35. Boğazlar düğüm düğüm, yürekler yangın yeri 😪😪😪

    YanıtlaSil
  36. Bir göz yaşı... Bir hüznüne... Yakmalıyız dünyayı...

    YanıtlaSil
  37. Ne güzel yazılmış. Eğer kalbim ürpermiyorsa ve elimden geleni yapmıyorsam vay benim halime.

    YanıtlaSil
  38. Atike. sadır01 Şubat, 2024

    “Her emanetin sahibi var oysa”

    YanıtlaSil
  39. Hüzünler gök kubbenin altına sıkıştı kaldı, artık nefes alması zor gibi

    YanıtlaSil
  40. Hilal Balaban02 Şubat, 2024

    Benim, duyarsızların duyarsızlığına duyarlılığım var. Hiç "bana ne" diyemiyorum, ilişkimi iletişime düşürüp, onu da çıraklığa çekiyorum. Çünkü o duyarsızlığı çekemiyorum.... Bu konuda ben boyutundayım....

    YanıtlaSil
  41. Gerçekten dünya öyle insanlar kendi evladına kendi malına gelince aman birşey olmasın ama başkalarının evladına malına birşey olunca kimsenin umurunda olmaz

    YanıtlaSil
  42. Hamide Aslan04 Şubat, 2024

    Başkasının acısını kendi derdi olarak görmek ne büyük bir marifetmiş.. Keşke gerçekten üzülebilsek o zaman daha farklı bir dünya olurdu.

    YanıtlaSil
  43. Merve Aydınlar
    Herkes o kadar bireyselleşmiş ki, herkes o kadar kendinden yana ki.. insan ziyandadır ama bilmez..

    YanıtlaSil
  44. Güner Tozkoparan07 Şubat, 2024

    Biz bir şeylere şahit oluyorsak bunda bize düşen bir pay var diye düşünebilmek ateşimizi söndürecek olan şey. Karınca misali “ o ateşi söndüremem ama kendi ateşimi söndürebilirim”. Peki sen karınca olabilecek misin?

    YanıtlaSil
  45. Zeynep Şakar08 Şubat, 2024

    İnsanın bencil olması en büyük sorumsuzluk..

    YanıtlaSil
  46. Aynur Güzel11 Şubat, 2024

    Kaleminize sağlık. Allah hepimize gerçek yasalar ışığında bir hayat yaşamayı nasip etsin

    YanıtlaSil
  47. verilen emanetlerin sorumluluğunu alanlardan olalım.

    YanıtlaSil
  48. Her emanetin sorumluluğu var...Öyle ya... Biz oysa ne zannettikleri, öylece çıkıp gideceğimizi mi bu hayattan?Peki yapıp ettiklerimiz?

    YanıtlaSil
  49. Yanlış adama bulaştılar...

    YanıtlaSil
  50. Hülya Gezici18 Şubat, 2024

    Bu bencilliği yapıp sonra da , neden yalnızım neden arayanım yok diye şikayet ediyorum

    YanıtlaSil
  51. ZEHRA BAYRAKTAR18 Şubat, 2024

    sevdiğime dokunma derken sevdiğin kim bakalımmı? senin kanından olmasımı sana sevdiren yoksa ortak sevdiğimiz mi sevdiren. allahtan dolayı seversen canın yanar kalbin sıkışır. oraya gidemesende oraya dua gönderirsin. boykot edersin boykot etmediğinde gazzaye kurşun gönderdiğinin bilincinde olursun. işte başarı boykottur işte iletişim ihtiyaç giderme boykottur işte yön belirtme boykottur. ölümüme kadar boykota devam :))

    YanıtlaSil
  52. Umarım sınava doğru tepki verenlerden oluruz.
    Umarım ateş bizi yakmadan, ne kadar yanabileceğimizi hissedenlerden oluruz.
    Umarım yapılacak olanı gösterilicek olanı iş işten geçmeden yaparız, gösteririz. …. Hesabı hesap kesilmeden verebilenlerden oluruz..

    YanıtlaSil
  53. tarafını belli et , hangi taraftasın . Kimin yanındasın , mazlumun mu , zalimin mi ?emeklerinize sağlık

    YanıtlaSil
  54. Acı ama gerçek… Sadece görünürdeki, yakın çevresindekilerden mi sorumlu insan? Yoksa şahit olduğu her şeyden mi?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar