ATALARIN SÖZLERİ

 

''Elini taşın altına koyman lazım.''

''El elin eşeğini ıslık çalarak arar.''

''Ateş düştüğü yeri yakar.''

''Damdan düşenin halini damdan düşen anlar.''

''Bekara hatun boşamak kolaydır.''

İnsanın başkası ile ilgili duyarsızlığının üzerine ne çok söz söylemiş atalar.

Ataların Sözleri

Ne tuhaf :) Halbuki insanlar öyle mi?

Ne kadar düşünceliler desem az…

Kimse diğerinin hakkına girmez…

Kimse kimsenin acısını küçümsemez…

Kimse kimsenin ihtiyacına kulağını tıkamaz….

Kimse kimseye karşı kör, sağır olmaz…

Herkes birbirinin ihtiyacını gözetir, yükünü almaya çalışır…

Saygılı, sevgi dolu, yumuşak huylu, adil insanların olduğu bir hayat…

Hayret!!!

Bu atalar neden böyle söylemişler ki acaba?

Okurken deli galiba dediniz mi? 

Ya da çok iyi niyetli, hatta saf bu ya!!

Halbuki olması gerekenler bunlar değil mi?

Olması gerekeni bekleyen saf mı oldu?

Neye bu kadar şaşırdık?

Neyi normalleştirdik de bu anormal geldi?

''Ne yaptım?''

''Nasıl yaptım?'' '

'Ne işe yaradı?'' 

Şimdi bunları sor kendine.

Başkasının sormasını beklemeden. Sen ata olmadan, çok zaman kaybetmeden.


Sen ne için elini taşın altına koydun?

Sen kimin eşeğini ıslık çalmadan aradın?

Sen hangi damdan düştün de o damdan başka düşen var mı diye merak ettin?

Ne senin canını yaktı da, o ateş başka yere de düştü mü diye etrafa bakındın?

Sen ne için yaşamadan ahkam kestin?

Sen…

 ‘’Ben ne yaptım? Kime ne faydam oldu?K ime ne faydam olur? ‘’

Dediğinde dünya daha anlamlı bir yer olacak.

Geldim…

Gidiyorum…

Ne götürüyorum?

 

Yorumlar

  1. Aynur Güzel05 Mart, 2024

    Ne hoş bir yazı olmuş gerçekten aradığımız ilişki şekli tam da bu. Eskiye bir özlem oluştu şimdi içim
    de Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Melda Akanlar05 Mart, 2024

    Ne kadar az düşünüyoruz:( Düşündüğümüz zaman da çoğunlukla kendimizi ...

    YanıtlaSil
  3. Sadece kendini düşünen insanlara mesajlar olmuş.. ulaşırsa ve anlamlara... Umarım bir şeyler değişir...Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Merve A. Kendi egomuza uygun olmasa da.. yardım etmemiz gerekirken.. kendi egomuza uyan süreçlerde bile geri kalabiliyoruz.. yük almak varken.. yük olmak niye?

    YanıtlaSil
  5. Hem de problemi yaşayan, başlı başına diğer kişinin çözümüyken, bir şey yapmıyorsa; problemdir…:)

    YanıtlaSil
  6. İnsan kime ne faydam olur düşüncesiyle yaşarsa hayat ona yük olmaz, başkalarının yükünü alan kendi yükünü hafifletir.

    YanıtlaSil
  7. Mürüvvet05 Mart, 2024

    Atasözleri kısa ve öz. Yani az kelimeyle çok mesaj içeriyor. Bunca deneyimi 3 4 kelimeye sığdırmak aynı bir sanat olsa gerek. Ömür geçip gitmeden mesajı alıp harekete geçmek gerek...

    YanıtlaSil
  8. Leyla Sözüer05 Mart, 2024

    Geldim, gidiyorum ama nasıl? Nasıl ayrılmalı insan onca zaman geçirip ilişkide olduğu dünyadan, insanlardan? Emeğinize sağlık☘️

    YanıtlaSil
  9. Zeynep Şakar05 Mart, 2024

    Geldim gidiyorum ne götürüyorum.. Bana verilene ne kattım.. Kimin ha gi derdine derman oldum..

    YanıtlaSil
  10. Aslıhan Sam Dinç05 Mart, 2024

    İnsan kendine o kadar odaklandı ki unuttu... Fayda verenin fayda göreceğini, ihtiyaç karşılayanın ihtiyacı giderileceğini unuttu... Hatırlamak ve fayda verenlerden olmak dileğiyle...

    YanıtlaSil
  11. Güner Tozkoparan05 Mart, 2024

    İnsan her gün yatmadan önce kendine bir sonuç değerlendirmesi yapsa ne güzel olur? Ben bugün faydalı ne yaptım?

    YanıtlaSil
  12. Bana dokunmayan yılan bin yaşasın gibi umursamaz duyarsız bir deyimde var hocam ki bu çağda artık üç maymun olmak popüler kimse kimsenin derdini anlamak istemiyor ve di
    nlemak içinde dinlemiyor oysaki su sayılı nefesimizin olduğu dünyevi hayatta birinin hayatına dokunmadan yaşıyorsak vay halimize acinicak durumdayız goturucek bir hayrimiz sevabiniz ve insan olmanın gereği olan insanligimiz olmadikca yaşamanın ömür tüketmenin pekde bı değeri yok insan olarak sereflenmis insanın üzerine düşeni sevgiyi uhuveti ve faydayı yapması ve farkında olması dileğiyle saygılar sevgiler sayın hocam..

    YanıtlaSil
  13. Geldik, gidiyoruz,ne götürüyoruz.Nasıl karşılanmak istiyorsak öyle de karşılamak gerekiyor...Allah farkındalığımızı arttırsın inşallah.

    YanıtlaSil
  14. Nermin Yaman05 Mart, 2024

    Malesef bı devirde insanlarımız biraz rahatına düşkün. Özellikle bu yeni nesillerde daha fazla. Bunun da sebebi biz anne-babalar olabilir miyiz?

    YanıtlaSil
  15. Gelip gittiğin bu dünya yolunda ne anladın, öğrendin de öğrettin insanlara...

    YanıtlaSil
  16. Geldim gidiyorum ne götürüyorum ? Her gün sorulması gereken bir soru ? Ama biz gelirken getirmediklerimizin , giderken de götüremeyeceklerimizin derdine düşünce soru şune dönüşüyor sanki geldim , gitmiyorum , kalıyorum Ne alayım ?

    YanıtlaSil
  17. hülya gezici05 Mart, 2024

    Az evvel ki yorumun altına adımı yazmamıştım

    YanıtlaSil
  18. Saygılı, sevgi dolu, yumuşak huylu, adil insanların olabildiği bir hayat… Samimi bir şekilde böyle olabildiğimizde… Gerçeğe ve gerçeği görenlere bir adım yaklaşmış olacağız… Dünümüzden daha faydalı, daha işe yarar biri olarak…

    YanıtlaSil
  19. Seda Gürsoy05 Mart, 2024

    İnsan başkasının derdini dert edindiğinde, çözüm üretmeye çalıştığında hayat daha anlamlı hale geliyor. İnsan birilerine faydası dokunduğunda ihtiyaç giderdiğinde gerçekten mutlu olabiliyor.

    YanıtlaSil
  20. Yazının başında ben o dünyada yaşamıyorum herhalde dedim:)) Olması gereken ama unuttuğumuz şeyler.

    YanıtlaSil
  21. Güliz Erturan05 Mart, 2024

    İnsanın bu dünyada varoluş amacını bilmemesi, gözlerini başka yere çevirememesi ne acı... bulunduğumuz her yere fayda verebilen,başkasının derdini dert edinenlerden olabilmek nasip olsun.

    YanıtlaSil
  22. Maalesef çok doğru, çok düşündürücü... Teşekkürler

    YanıtlaSil
  23. Geldik ve gidiyoruz , ne götürmemiz gerektiğine konsantre olamayınca savrularak gidiyoruz . Kendine katabildiğin sadece götürebileceklerin , neler kattın kendine insanoğlu

    YanıtlaSil
  24. Atalarını söylediği de deneyim transferi değil mi... Görmüş geçirmiş yaşanmış ve sonuç çıkarmış ona göre de kısa sözler söylemişler. İnsan ancak başkasının acısına duyarlı olduğu zaman insan olabiliyor. Çünkü duyarlılık herkese yakışan en güzel takıdır....

    YanıtlaSil
  25. Eskiler gerçekleri biliyormuş ne güzel söylemişler, emeğinize sağlık🌺

    YanıtlaSil
  26. Eskiler ne güzel söylemişler, Gerçeği söylemişler.. emeğinize sağlık🤲

    YanıtlaSil
  27. Genellikle "atalarımız ne güzel söylemiş" deyip gülümseriz ve geçeriz ... Hayatımıza almayız... Aslında çok etkili bir deneyim transferi...

    YanıtlaSil
  28. Bir işe koyulurken gerçekten samimi olabilmek, hakikaten başkasının derdini dert edinip, kendi dışında birilerinin de lehine olmak... Ne büyük fırsatlar çıkıyor karşımıza bonus toplamak için peki ya biz bu fırsatları ne olarak görüyoruz?birer yük mü... kurtulmamız gereken bir iş mi...

    YanıtlaSil
  29. Tülin Yalçın07 Mart, 2024

    İnsanın kendi iç dünyasında kendine sorması gereken sorular ne güzel ifade edilmiş.😊

    YanıtlaSil
  30. Nazlı Nur07 Mart, 2024

    İhtiyaç görenin ihtiyacı karşılanır.. ‘Sen’ boyutunun önemini atasözleriyle ilişkilendirerek çok güzel bir yazı çıkmış😊

    YanıtlaSil
  31. Kime ne faydam oldu?
    Kime ne faydam olur?
    Nefes aldığımız sürece şu soruları her seferinde hatırlatıyor olmak. Hayatımızda neleri değiştirmez ki!
    Emeğinize sağlık 🌸

    YanıtlaSil
  32. Kimse kimsenin umurunda değil...

    YanıtlaSil
  33. Tülin Temizel08 Mart, 2024

    Atalarımızın sözleri ne kadar da güzel deyip geçiyoruz, gerçekten hiç düşündük mü? Hayatın içerisinde karşımızdaki kişiyi ne kadar düşünüyoruz? Onun neye ihtiyacı var diye ne kadar düşünüyoruz acaba? Kendimizden çıkamadığımız sürece atalarımızın sözü sadece atalarımızın sözü olarak kalır....

    YanıtlaSil
  34. Bircan Ç.09 Mart, 2024

    Bu hayatta ihtiyaç giderenin ihtiyacı giderilir 🌻

    YanıtlaSil
  35. Merhaba....Kıssadan Hisse.... HAYAT HOŞTUR....FAKAT MAALESEF İÇİ BOŞTUR.. NK

    YanıtlaSil
  36. Fatma Bayram09 Mart, 2024

    Demek ki insanların önceden beri gelen bir ortak problemi var, bulunduğu sosyal ortamda duyarsız olması. Bunu deldiğimiz an aranan, eksikliği hissedilen, yanında olmak istenilen insan haline dönüşüyoruz. Bunlar da tam istediğimiz şeyler değil mi? Bizi arasınlar, dinlesinler, hal hatırımızı sorsunlar, halleşelim, dertleşelim… o zaman önce duyarlı mı olmalıyız? Ateş bizim ocağımıza düşmeden, ilk düşen yerde dertlenmeliyiz.

    YanıtlaSil
  37. İhtiyaç giderdikçe ihtiyacın giderilir🌸

    YanıtlaSil
  38. Ataların anlamlı sözlerinde bir yaşanmışlık var. Ben ettim sen etme der gibi. Bunu görüp, anlayıp idrak edip hayatımıza geçirebilmek dileğiyle…

    YanıtlaSil
  39. Çiğdem Afacan10 Mart, 2024

    Ne güzeldir başkasının derdini dert edinip ihtiyaç karşılamak
    Ne iyi gelir birilerine şifa olabilmek
    Ona değil onu yaratana güzel görünmek Ne kadar güçlendirir insanı ve bir ömrü birkaç ömür gibi yaşamak Elhamdülillah Ne lezzetli bir hayat

    YanıtlaSil
  40. atalar neyi neden söylemiş , irdeleyerek gerçekten burada kişiye verilen mesaj nedir diye görebilmek . Hangi söz hangi mesajı içeriyor , gerçek mi değil mi söylenenler ? Benden çıkıp bize geçebilmek için ne güzel bir yazı hazırlanmış ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  41. Allahverdiyeva Xumar14 Mart, 2024

    Oysa başkalarının faydasını düşündükçe kendimiz de fayda görürüz ama farkında değil insan. Başkasının derdini derd edine bilmek eskilere kolay, şimdikilere ne zor gelen bir davranış. Çok güzel yazı olmuş sağolun.

    YanıtlaSil
  42. deniz dilki18 Mart, 2024

    zamana göre değişmeyen olaylar ve sözler. Hayatımıza geçirip geleceğe aktarmak çok önemli

    YanıtlaSil
  43. Büyüklerimiz bize atasözleri yada kendilerine has sözler söylediklerinde çok dikkate almadık, büyüdükçe daha iyi anlıyor insan bu sözlerin kıymetini.

    YanıtlaSil
  44. Hamide Aslan23 Mart, 2024

    İnsanın başkasına iyilik yapması demek kendine iyilik yapması demek aslında. Keşke bunu görebilsek... O zaman çevremizdeki insanlara da daha adil davranmış oluruz.

    YanıtlaSil
  45. Geldim gidiyorum ne götürüyorum…
    Gerçekten insan ne götürebilir ki? Hayatta birinin derdini dert edinip çözmedi ise, yere düşeni kaldırmadı ise, onda fazla olmasına rağmen bile olmayana vermedi ise…
    Şehirdeki diğer kişileri değil, ilçedeki diğer kişileri değil, mahalledeki diğer kişileri değil, sokağındakileri değil, apartmanındakileri değil, yan dairedeki komşuyu bile değil. Bizzat evinin içinde beraber yaşadığı yol arkadaşının, eşinin derdini dert edinmeyi bile unuttu insan…
    Unuttuğuna göre bir gün unutulursa kendi hak etmiş değil midir?

    YanıtlaSil
  46. RAYİSE Aslan30 Mart, 2024

    İnsan ihtiyaç karşıladıkça ihtiyacı giderilir.
    Mutlu olan insanlarla olmak için ihtiyaçlarına bakmalı insan.

    YanıtlaSil
  47. Geldim, gördüm gidiyorum, peki ne götürüyorum? İşte bütün medele bu! Götürebileceğimiz şeyler genellikle başkaları için yapabildiklerimiz…

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar