KİM KİMDİR PROGRAMI

 


KİM KİMDİR PROGRAMI

Kim Kimdir?

Ne de güzel bir soru; herkesin önce kendine sorması gereken, çok basit ama bir o kadar da zor olan.

Evet, ben kimim?

Neye tepki veriyorum?

Neden o tepkiyi veriyorum?

Sevip sevmediğime nasıl karar veriyorum?

Beni bu insanın yanında tutan ya da diğerinden uzaklaştıran ne?

Doğru bildiklerim, yanlış  bulduklarım gerçekten doğru ve yanlış mı?

İyi, kötü dediklerim peki?

Aaaaaaa kafam karıştı da kafamı karıştıran ne?

Peki Mahmut abiyi böyle davranmaya iten ne?

Ne güldü beee!! Bunda bu kadar gülecek ne var?

Ne oldu şimdi? Neden kızdı ki?

Kimine sarılasım, kiminin ağzına da yaş odunla vurasım var.

Niye ki?

Tanımak, tanımlamak insanın doğduğu andan itibaren yaptığı ve ömür boyu da yapmaya devam edeceği bir şey. Peki neden? Öğrenme hayat boyu devam ediyor da ondan, insanın öğrenebilmesi için de tanıması ve tanımlaması gerekiyor. Önce yanımızı, yakınımızı, gördüğümüzü, duyduğumuzu, hissettiğimizi tanımlarız sonra da bu tanımlamalara göre tanırız dünyayı.

Peki insanları?

Ne kadar tanıyor, nasıl tanımlıyoruz?

Neyi, neden yaptığımızı ne kadar biliyoruz?

İnsan anlamadığından korkar, tedirgin olur. Anlamadığına yanlış tepki verebilir.

Anladığını zannetmek ise daha vahim sonuçlar doğurabilir.

Ancak anlarsa insan farklılıkları algılar ve yönetebilir.

Farklılıkları yönetebilen de kaliteli ilişkiler kurabilir. Hedeflerine yönelik doğru kararlar alabilir, bu da insan tanımaktan geçer.

İnsan tanımak bir sanattır, peki siz nasıl bir sanatçısınız?

Bu sanatı icra etme isteği ne kadar var içinizde?

Tam olarak da bu isteğin oluştuğu noktada devreye giren bir program Kim Kimdir?

Tam olarak da bunların anlatıldığı, taşların yerlerine oturtulduğu,

"anaaaaam Süleyman amca kızgın değilmiş, yazıııık."

"Pakize sana kızmayacağım, bundan sonra istediğin kadar konuş, kıyamam sana" cümlelerinin dile döküldüğü yerdir Kim Kimdir programı.

  • Kendimi ve iletişim, ilişki kurduğum insanları anlamamı sağlayan,
  • Tanımlamalarımı neye göre yaptığımı, yani zihnimin nasıl işlediğini anlatan,
  • Bir de bu insanlarla iletişimimde nelere dikkat etmem gerektiğini anlatan bir program.

Toplam 12 saatte...

Daha ne olsun?

Kim Kimdir Programının bireye kazanımları nelerdir?

  • İnsanların farklılıklarının sebeplerini anlamasını sağlar.
  • Kendi güçlü ve güçlendirmesi gereken taraflarını deşifre eder.
  • Kendini nasıl geliştireceğinin stratejilerini verir.
  • Kurduğu  iletişimde  güçlü ve sabırlı olmasını sağlar.
  • İletişimde bilinç açıklığının önemini anlamasını sağlar.
  • Davranış stillerine göre kendini ve insanları tanımakla ilgili yöntemler sunar.
  • Aynı şeye bakan insanların neden farklı tepkiler verdiklerini anlar.
  • Farklılıkların zenginlik olduğunu anlar ve yönetebilir.
  • Yanlış bildiği doğrulara ve doğru bildiği yanlışlara bakış açısını geliştirir.
  • İnsanların ve kendisinin öğrenme tarzını deşifre eder.
  • Seçimlerini etkileyen doğuştan getirdiği özelliklerini fark eder.
  • Tartışmaların ve yanlış anlaşılmaların önüne geçer.
  • Kararsızlıklarının ardındaki sebepleri deşifre eder.

Kim Kimdir Programının kuruma kazanımları nelerdir?

  • Ekipler ve departmanlar arasındaki iletişim problemlerini deşifre eder. Bu problemlere çözüm sunar.
  • Çalışanlar arasındaki uyumu  arttırıp, takım çalışmalarını destekler, ekip  ruhunu güçlendirir.
  • Kurumun vizyon ve misyonuna uyumlu personel seçim kalitesini arttırır.
  • Personel motivasyonunu arttırarak, iş veriminin yükselmesine sebep olur.
  • Çalışanlar arası  tartışmalar ve anlaşmazlıkların çözülmesi için stratejiler verir.
  • Çalışanlarının potansiyellerini ortaya çıkartmaları için zemin hazırlar.
  • Departmanlardaki performansı olumlu  yönde  etkiler.
  • Kurum içi ve dışı yaşanılan problemleri tanımlar ve çözüm stratejileri verir.


Yorumlar

  1. Esengül Çakır24 Temmuz, 2022

    “İnsan tanımak bir sanattır, peki siz nasıl bir sanatçısınız?“ Çok iyi bi’soru 👍🏻

    YanıtlaSil
  2. Ben bu eğitimi aldığımda hayretler içinde kamıştım. O zamanlar arkadaşlarımın davranışlarına anlam veremiyordum. Onlara gıcık oluyordum. Laf sokuyordum. Kendimin de farkında değildim tabii. Eğitimden sonra neyin ne olduğunu anlayınca önce bana bir kal geldi sonra da etrafıma, arkadaşlarıma ve olaylara daha bir başka bakmaya başladım. Ben değişince etrafım da değişmeye başladı herşey daha sevimli olmaya başladı... Kesinlikle bu seminerin benim gibi etrafıyla problemi olup da çözüm arayışı olan kişiler için iyi bir başlangıç olduğuna inanıyorum. Şiddetle tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  3. Kim Kimdir Eğitimi insanın kendine verebileceği en güzel hediye. Bunu derse katılınca anlıyor insan. İyi ki bu bilgilerle tanışmışım.

    YanıtlaSil
  4. Sorup da cevap bulamadığımız birçok şeyin cevabını bu eğitimde bulabileceğiniz bir eğitim. Zihnimizin rahatlatan, fayda ve keyf bir arada veren bir eğitim programı .Emeğinize sağlık Teşekkürler

    YanıtlaSil
  5. Kesinlikle daha önce aslında duyduğumuz ama bize farklı bakış açısıyla bunları kabullenmemizi sağlayan bir eğitim. İnsanların aslında sevmediğimiz davranışları yaptığımızda bize tebessüm etmemizi sağlayan bir eğitim. Kesinlikle tavsiye ediyorum.

    YanıtlaSil
  6. Herkesin alması gereken bir eğitim, önce kendisinden başlamalı insan.

    YanıtlaSil
  7. M.A.Çakır
    ne güzel bir soru ben kimim yada en yakınım kim

    YanıtlaSil
  8. Bu kadar saatte bu kadar strateji veren başka eğitimde bulunmadım. Çevremdeki herkesi yeniden tanimlamama vesile oldu. Çok teşekkür ederim tüm hocalarıma 🌱

    YanıtlaSil
  9. İnsanın kendini ve yakınlarını yeniden tanıması çok şaşırtıcı ve keyifli.. :)

    YanıtlaSil
  10. Merhaba, insanın kendisine ve çevresine yapabileceği en güzel şey bu eğitimi almaktır. Zihnimizdeki anlamlandıramadığımız herşey netleşiyor. Taşlar yerine oturuyor.
    Herkese tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  11. Rayise Aslan24 Temmuz, 2022

    Kim kimdir eğitimini hala almadınız mı?
    Etrafımızdakikeri nasıl tanıyacağız bunu öğrenmeden yaşamak ne zor??

    YanıtlaSil
  12. Aslında bizim kayınvalide kötü bir insan değilmiş, yahu bizim adam da aslında iyi bir insanmış, bizim Hüseyinin neden böyle olduğunu şimdi anladım ifadeleri tam da bu eğitimi anlatıyor. Hayatını öncesi ve sonrası olarak ikiye ayıracak bilgilerin stratejilerin anlatıldığı yer.. iyi ki bunları duymak nasip oldu ...

    YanıtlaSil
  13. Kim kimdir eğitiminden sonra ilişkide olduğum insanların neyi neden yaptığını anladim. Bu da onlara karşı daha anlayışlı olmamı sağladı. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  14. Kendiniz için yapacağınız en güzel yatırım. Hem faydalı hemde çok keyifli bir 12 saat. Tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  15. Kızdıklarınızı anlayacağınız sevdiklerinizi tanıyacağınız hem güçlü hem de zayıf yönlerinizi öğreneceğiniz gerçek bir eğitim. Çok teşekkürler. Ya O kişi bunu size gıcıklık olsun diye yapmıyorsa...

    İnsan insan ile yoğrulur
    insan insan ile yorulur
    insan insan ile sınanır.
    Sınandığım bu insanlar kim?

    Furkan 20: (Ey insanlar!) Sizin bir kısmınızı diğer bir kısmınıza imtihan (vesilesi) kıldık; (bakalım) sabredecek misiniz? Rabbin her şeyi hakkıyla görmektedir.
    Sınav bittiğinde kazananlardan olmak duasıyla.

    YanıtlaSil
  16. Herkesin ihtiyacı olan bir eğitim. Ben almadan önceki hayatım ile şimdiki hayatıma baktığımda gerçekten değer olduğunu görüyorum. Meğersem annem gıçıklığına yapmıyormuş veya etrafımdaki anlam veremedim insanlar. Benden farklilarmis ama ben fark edemedim. Şimdi farkındayım inşallah 😊

    YanıtlaSil
  17. Fatma cebeci10 Ağustos, 2022

    Biz bu hayatta hep bize benzer olanlarla daha rahat etmeye çalıştık daha iyi ilişkiler kurduğumuzu düşündük farklı olanı reddettik ama kim kimdir eğitiminden sonra bilinçlenmek için bir sebep oluşturdum ve farklı olanla sabır becerimi iletişim marifetimi arttırdığımı farkettim. Bu farklılıklara verdiğimiz tepkilerde sadece beni A kişisiyle olan uyumumu değil beni hayatta bi çok problem gibi görünen şeylerin aslında sorun değil bir soru olduğunu anlamamı sağladı. Problemler, farklı insanlar, bizim gibi düşünmeyenler hep olacak. Asıl soru sen onlara karşı ne tepki veriyorsun? Bir adım öteye gidebiliyomusun? Yoksa hiç çözülmeyecekmiş gibi sürekli büyüttüğümüz bir problem Haline mi getireceksin?

    YanıtlaSil
  18. Eğer insan hayatında birşeyleri değiştirmek istiyorsa öncelikle kendini ve karşısındaki insanı tanımalı.
    Kim kimdir eğitimi keyifle dinlediğim ve hiç bir yerde bulamayacağım stratejileri aldığım bir eğitim oldu.
    Kendini ve hayatındakileri gerçekte yeniden tanımak istersen kim kimdir?
    Mutlaka tavsiye ediyorum...

    YanıtlaSil
  19. Kendimin ve hayatımın farkına vardığım harika bir eğitim… ee tabi bu farkındalıkların bana kattığı deneyimle kötü sandığım hayatımın aslında mükemmel olması… iyi ki aldım dediğim en değerli eğitimlerden:)

    YanıtlaSil
  20. "Kim kimdir" programı hayatımdaki insanların davranış kalıplarını ve düşünme tarzlarını adeta röntgen çeker gibi anlamami sağladı. Tabii kendimin de..

    "Kim, neden bu olayda bu şekilde tepki veriyor" bunu bilmek en çok haklı olduğunu, sabrettigini, hatta tahammül ettiğini düşündüğü ilişkilerinde bile (aile, kariyer, arkadaşlar vd.) İnsanı güçlendiriyor, özgürleştiriyor. İlişkiler mutluluk kadar mutsuzluk kaynağı olmaktan çıkıyor - her zaman kolaylıkla olmasa da - yönetebildiği süreçlere dönüşüyor.

    Çalıştığı ürünün hammaddesini bilip ozelliklerini olduğu gibi kabul eden, farklılıklarina göre merhamet, sabır ve kararlılıkla muamele eden bir zanaatkara dönüşebilir insan. "Kim kimdir" bu dönüşümün başladığı yer..

    YanıtlaSil
  21. Sadece kim kimdir eğitimiyle bile en büyük problemlerimizi çözebilir hale geliyoruz. Aynı zamanda stratejileri alırken de eğlenip kahkaha atıyoruz. Daha ne olsun:)))

    YanıtlaSil
  22. Kim kimdir eğitimi; insanın kendisini tekrar tanıdığı ve yeniden keşfettiği, problemlerini nasıl çözmeyi öğrendiği, kimi zaman güldüren çoğu zaman düşündüren gerçek bir eğitim .

    YanıtlaSil
  23. İnsanın önce kendisini sonra çevresindekileri gerçek anlamıyla tanıması çok keyifliydi. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  24. Keyifli bir eğitim sureciydi. Organize edenlere teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  25. Hep diyoruz ya insan gözünün önündekini göremez diye en basit ama hayatımızı şekillendiren tepkilerimizi neye göre veriyoruz. Göremiyoruz, bilemiyoruz. En basitte, şu anda olup bitiyor her şey diye düşündürttü. Elinize yüreğinize ilminize sağlık.

    YanıtlaSil
  26. Kim kimdir eğitime katıldım hayatıma yön veren bir eğitim oldu bildiğimiz bir çok doğrunun yanlış olduğunu öğrendim hayretler içersinde dinledim çocuklarımı eşimi artık sorgulamıyorum ona göre davranıyorum iyi katılmışım dediğim bir proğram vesile olana allah razı olsun

    YanıtlaSil
  27. Kim kimdir eğitime katıldım hayatıma yön veren bir eğitim oldu bildiğimiz bir çok doğrunun yanlış olduğunu öğrendim hayretler içersinde dinledim çocuklarımı eşimi artık sorgulamıyorum ona göre davranıyorum iyi katılmışım dediğim bir proğram vesile olana allah razı olsun

    YanıtlaSil
  28. İlayda yılmaz22 Kasım, 2022

    “Kim kimdir?” Eğitimini aldığım günden beri birçok sorunumu daha kolaylıkla çözmeye başladım. Kendi davranışlarımı ve hayatımdaki insanlarının davranışlarını daha doğru gözlemlemeyi öğrendim.Özellikle Beril Kırgız hocamız ile çok keyifli bir öğrenim süreci geçirmiş olduk. Çok teşekkür ederiz bu eğitimi almamızda emeği geçen herkese.

    YanıtlaSil
  29. Bu güzel eğitim benim hayata olan bakış açımı değiştirdi. kesinlikle alınması gereken herkese de tavsiye ettiğim bir eğitim oldu. Eğitimi almamızı sağlayan Ebru Hanıma ve eğitim sürecimize eşlik eden hocamız Beril hanıma çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  30. Hatice altuntaş22 Kasım, 2022

    "Kim kimdir." Programı, kendime ve çevremdeki insanlara bakış açımı değiştirdi.. İnsanın kendisini tanıma fırsatını bu programda bulması çok hoş . diğer programlarda görüşmek dileğiyle..🖐🏻❣️

    YanıtlaSil
  31. İnsanın kendini tanıyıp bilmesi kadar güzel birşey yok

    YanıtlaSil
  32. Kim Kimdir eğitimini aldıktan sonra söyliyeceğiniz ilk şey keşke bütün çevrem alabilse oluyor gerçekten, hem insanları anlamak hem kendinizi anlamak adına bir adım atmayı düşünen herkese tavsiyemdir. Bana vesile olan herkese teşekkür ederim, öğrendiklerimi faydaya dönüştürmek için sabırsızlanıyorum:)

    YanıtlaSil
  33. Kim kimdir programi sayesinde başıma gelenlerin şanssızlığımdan dolayi oldugunu zannediyorken aslında son dakikacılığımdan dolayı olduğunu anladım. Sadece onu bile toparlasam hayatimin bir çok yerini değiştirebileceğini gördüm. Düşünün ki siz bir zayıf tarafınızı duzeltiyorsunuz ve artık karşınıza o gıcık olduğunuz tipler çıkmıyor, çıkan da sizi etkilemiyor. Sadece bu bile insanın bir ömrüne yeter... Ne kadar teşekkür etsem az.

    YanıtlaSil
  34. İlişkilerde İnsanin insanı tanımlayabilmesi büyük konfor sağlıyor.🙏☺️

    YanıtlaSil
  35. Emeğinize sağlık 💐

    YanıtlaSil
  36. Hayriye akgül insan kendisini ve çevresindeki insanları tanıma fırsatı veren bir program peki o zamn kim kimdir.

    YanıtlaSil
  37. Kendimizi tanıdığımızı zannediyoruz, eşimizi çocuğumuzu tanıdığımızı zannediyoruz, komşumuzu arkadaşımızı tanıdığımızı zannediyoruz. Hep zannediyoruz. Peki gerçekten hiç sorduk mu ben kimim ? Peki sen kimsin?

    YanıtlaSil
  38. Bu eğitim ile tanışmam çok sevdiğim bir arkadaşımın önerisi ile oldu. Ki kendisi de bu konularda bir eğitmen adayı. Başta sadece onun hatırını kıramadığım için kabul etmiştim. Ama eğitimi aldığımda hayretler içerisinde kaldım. Daha önce kafamıza taktığımız, neden böyle davranıyor dediğimiz ve bunun gibi pek çok konuda beni aydınlattı. İnsanların birbirlerinden farklı olduğunu, küçük bir mimik veya hareketinden bile pek çok manalar çıkabileceğini orada anladım. İstemeyerek katıldığım ilk eğitimden sonra, artık kalan diğer eğitimleri de almayı sabırsızlıkla bekliyorum. Her şey için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  39. Herkes almalı...net

    YanıtlaSil
  40. Güner Tozkoparan18 Şubat, 2024

    Yaş odunla vurmak kelimesi çok güldürdü. İnsan gerçekten farklılıkların sebebini merak ediyor. Ne kadar güzel bir içerik.

    YanıtlaSil
  41. Insanın herkesi merak edip tanımaya çalışması,onları da yanlış anlaması ,kendini hiç tanımaması ne büyük bir kayıp. Kim kimdir alınca gözünden Kalkan perdeler, duvara çarpmalar ,doğru zannettiğin yanlışlar, gerçek zannettiğin sahtelikler ve daha bir sürü şey. Herkese nasip olması dileğiyle.....

    YanıtlaSil
  42. Insanın herkesi merak edip tanımaya çalışması onları da yanlış anlaması kendini hiç tanımaması ne büyük bir kayıp. Kim kimdir alınca Kalkan perdeler çarptığınız Duvarlar Doğru bildiğiniz yanlışlar gerçek zannettiğiniz sahtelikler ve daha bir sürü şey. Herkese nasip olması dileğiyle

    YanıtlaSil
  43. Bircan Ç.25 Mart, 2024

    Farkı karkedip doğruyu güzel yapmak nasip olur inşALLAH

    YanıtlaSil
  44. Insanın iletişimde doğru seçimler yapabilmesi ayrıştırabilmesini sağlayan kendi ile tanıştıran seminer ❤️

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar