KAÇ YAŞINDASINIZ?

YAŞSIZ İNSANLAR ÇAĞI

Kimse yaşını sevmiyor, insanların çoğu yaşından kurtulmak istiyor. 20 yaş ve altı yaşından büyük gösterince mutlu oluyor; 

Kaç Yaşındayız

-        Kaç yaşındasın canım?

-        10 yaşındayım. 

-        Aaa öyle mi? 14-15 zannettim ben!

Yüzde gururlu bir gülümseme!

-        Kaç yaşındasın canım?

-        19 yaşındayım. 

-        Aaaa öyle mi? 25 zannettim ben!

Yüzde gururlu bir gülümseme!

-        Kaç yaşındasınız?

-        43 yaşındayım. 

-        Aaaa öyle mi? Ne kadar genç gösteriyorsunuz. 30-33 zannettim ben!

Kimse mutlu değil yaşından, ya çok genç buluyor kendisini Ya da çok yaşlı. Gençken yaşına uygun olmayan kıyafetler giyiyor. Yaşlıyken konu kıyafetle kalmıyor. Esneyen, gevşeyen, pürüzsüzlüğü bozulan ana giysiye müdahale de ediyor. 

-        Ay inanmıyorum göz kenarlarımda çizgiler mi var?

-        Kaz ayağı canım onlar. 

-        Ay kazın ayağını, gagasını bilmem ben. Bunlardan kurtulmalıyım!

“Yüz yılın mucizesi botoks, son üç yılın en uygun fiyatına”

-        Gıdım mı sarkmış ne?

-        Olur canım bu yaşta. Sen yine iyisin neler var?

Dehşetle bakan gözler!..

Hangi krem genç gösterir bizi? 

Hangi renk, hangi marka boya kapatır saçımızdaki beyazları?

Oysaki insan içinde olduğu yaşı aşabilir. Yaşının dışına çıkıp, yaşsız bir insana dönüşebilir. 

NASIL MI?

Yaşantısıyla!

Bu ancak düşünme stili, yaşama stili ve kararlarıyla mümkündür. 

Bütün zamanlarda var olan hayatın değişmeyen yasalarına uygun yaşayarak. Yasasal yaşamaya başlayan insan, içinde bulunduğu zamanın dışına çıkar. 

Zamansızlaşır, zaman küçülür onun yanında. Yaşı bir teferruattan ibaret olmaya başlar.

Biz yaşımızı göstermemek için çok yatırım yapıyoruz kendimize. Büyük göstermek için kıyafetler alıyoruz mesela. Küçük göstermek için kremler, ameliyatlar satın alıyoruz. 

Oysa ki; soyut her daim üstündür somut olandan. 

Tebessümün büyüktür, dudağının kenarındaki çizgilerden.

Bakışındaki anlam aşar, göz kenarlarındaki çizgileri. 

Sen bir kaç çizgiden, bir gıdıktan, bir kaç tel saçtan ibaret olamazsın!

Yasasal yaşayarak kuşanırsın bu hayattaki anlamını.

Anlamını bulamamışsa insan, yaşadığı hayat mıdır hakikaten?




Yorumlar

Popüler Yayınlar