NELER OLUYOR HAYATTA ?

Neler Oluyor Hayatta

Sadece babası olmayan mı yetimdir? İnsan kocaman bir evde, aynı soyadını taşıyan anne ve babası varken de yetim ve öksüz kalabilir mi? 

En iyi okullara yazdırdığımda, imkânımı zorlayarak o kurs senin bu kurs benim şoförlük yaptığımda ebeveyn olarak üzerime düşen sorumlulukları yerine getirmiş mi oluyorum?

Yediği önünde yemediği arkasında olan evladıma karşı neden bir otoritem yok?

Neden bu kadar şey yapmama rağmen sözümü dinlemekle ilgili bir derdi yok?  Bırak dinlemeyi, beni duymuyor bile… 

O duymadıkça otoritesini kaybeden her insanın yaptığı gibi sesimi daha da arttırıyorum ve işler daha kötüye gidiyor. 

Bunun adı nankörlük değil de ne? İnsan az biraz kıymet bilir. Kimsede olmayan imkân onda var ve yaptığına bak şimdi! 

Sağda solda, okul bahçesinde çocukları hazır kıta bekleyen velilerin konuşmalarından; 

Bizim zamanımızda böyle değildi”… 

Yemeyip yedirenler, giymeyip giydirenler,  bu sahip oldukları imkânların onlara verilme sebeplerini unutmuş olmalılar ki aynı yetiştirme bedellerini ödemek yerine imkân arttırarak bir yerlere ulaşmaya çalışıyor. 

ZAMANE ÇOCUKLARI 

Kızarlarken bile, “Bizim böyle imkânlarımız yoktu. Biz çok çalışırdık, hürmetliydik büyüklerimize” diye söylenirken bile anlayabilmeleri mümkündü problemi.  Bunun yerine “Zamane çocukları” demek daha kolay geldi. Ellerindeki son teknoloji iletişim araçlarını bu küçük yaşlarına rağmen nasıl da güzel kullandıkları ile övünmek nefsimize daha iyi geldi… Yan odada büyükleri  varken, hayatı ellerindeki son model tabletlerden öğrenen bir nesil oluştu. 

BENİM HALA ÜMIDIM VAR 

Böyle yazdığıma bakmayın, o kadar karamsar değilim. Ümitsiz hiç değilim.  

Bu zamanda anormal olmayı göze alıp o küçücük ellere yaşlarına uygun sorumluluklar vererek yetiştirmeye çalışan ebeveynler de var bir yerlerde. Onların hepimize örnek olması ve çoğalması umudu var içimde...



Deneyimsel Tasarım Öğretisi Nedir?

Başarı Psikolojisi Nedir?

İlişkilerde Ustalık Nedir? 

 Kim Kimdir? Semineri

 İnsanoğlu, yeryüzünde var olduğundan beri, en büyük dostu ve düşmanı hiç değişmedi; Aynadaki kişi… Tek başına neler yapabileceğini keşfet! 

Yorumlar

Popüler Yayınlar