GENÇLİĞİM EYVAH!

 

GENÇLİĞİM EYVAH!

Beyaz kar taneciklerinin kalkmasıyla

İlk baharın mis gibi kokusu, güneşin içimi ısıtması,

O yumuşak kağıda bir şeyler yazma isteği getirdi.

Ne kadar ifade edebilirim bilmiyorum ama gayretim var en azından.

Ne de olsa önemli bir gün. Hangi liseye yerleşeceğim belli olacak!

O kötü puanlarla nasıl bir okula yerleşirim bilemiyorum.

O "gitmem" dediğim liseye bile puanım yetmiyorken

Problem bende mi?” Diye sormadan geçemiyorum.

Anlamamamın  sebebi ne?

Oysa dinliyorum!

Tahtayı takipteyim, görüyorum!

Peki, neden yetmiyor?

Neden öğrenemiyorum?

Ah ahh!

Her neyse olan oldu. 

Bitti koskoca 8 yıl.

Peki, elde ne var?

Resimden iyi kötü 3, bedenden 4…

Bireysel projelerden "Pekiyi..."

Grup projelerinden "Orta..."

Elde kalanlar bu kadar...

Peki, sonra ne olacak lisede?

Aynı problemler, aynı sorunlar tekrar mı edecek?

Ah ahh!

Tek sorun bu mu peki?

Tabi ki hayır.

Peki, dostlar, arkadaşlar… Onlara ne oluyor?

Puan versem 100 üzerinden ancak 30 hak ederler.

Hep mi aynı sonuçla karşılaşır insan?

Oysa güveniyordum.

En iyi arkadaşımdı.

Sadece o, koskoca okulda!

Değerini bir bilse...

Peki, burada nasıl bu kadar düşük not alabiliyorsun?

Bu kadar kıymet verdiğin insan sana nasıl arkasını döner?

Ah ahh!

Bulunduğumuz yaşın mı problemleri  bunlar ya!

Altı üstü 15 yaşındayım!

Bana ne elalem ne derse desin!

Ne düşünürse düşünsün!

Onlar için mi varım?

Peki, ne için varım? 

Amacım ne şu dünyada?



2009 da yeni liseli olmaya çalışan biriyim.

Gençliğime bak hele neler yazmışım öyle.

Ne kadar çok sorgulamışım?

Olaylara neden çözüm bulamamışım ki? 

Çok düşünmeye gerek yok!

Kendimi mi analiz edememişim?

Neyi sever? Neyi sevmez?

Neyi yapar? Neyi yapamaz?  

Farkımın  farkına varamadım!


Peki, şimdi?

Şimdi neden o problemleri yaşadığımı anlıyorum!

Neden notlarımın zayıf olduğunu anlıyorum!

Gerizekalı olmadığımı anlıyorum!

Problemin dış dünyada olmadığı gibi, kendi problemlerim olmadığını da anlıyorum!

Dostlarımın arkasına bakmadan kaçmalarının sebebini anlıyorum!

Şimdi!

Evet! 

Tam olarak kimin kim olduğunu!  

Aslında benim kim olduğumu anlıyorum! 

Kim Kimdir? Eğitimi...

Doğduğumdan bu yana kendimle olmama rağmen tanımadığım “Beni” bana tanıtan bir eğitim!

Sen de kendini tanımadığını düşünüyorsan!

Bir şeyler ters gidiyor diyorsan! 

Sen de kendine bir şey eklemek istiyorsan

Eklemek istediğin anlamsız  yıllar değil ise

O zaman Kim Kimdir

Tam senin için!

Acele et! Yıllar geçiyor!

Liseden terfi etmiş!

Hayatına 12 yıl daha katmış!

En önemlisi kendini tanımış😊

Yorumlar

  1. Çok samimi anlatılmış teşekkür ederim yüzümde bir gülümseme oluşturduğunuz için. Emeğinize, yüreğinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. İşte bu eğiti hem kendini tanı hem de karşında ki insanı, işte o zaman tepkilerimizde farklı olmaya başlıyor.

    YanıtlaSil
  3. Elkerinize saglik, ne guzel anlatmissiniz gençleri :)
    Gençlerin artı bir ile hayata başlamasını sağlayan çok ama çok kıymetli bir eğitim. En önemlisi de her yasa hitap eden herkesin anlayabileceği bir eğitim..

    YanıtlaSil
  4. Yıllar akıp gidiyor, bazısı için öylece alıp gidiyor, bazısı için her an hissede hissede geçiyor. Biri arkasına bakınca keşkeleri diğeri iyi ki leri görüyor. İşte bu farkındalık la yaşamak için kim Kimdir Eğitimi mükemmel. Herkese tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  5. Kendi hayatimiza nazar ederken yepyeni bakış açısına kavuşmak o kadar kıymetli ki...aynı sebepler aynı sonucu oluşturuyor. Kendi dönüşümünü sağlamadan nasıl farklılık olsun ki? Kim Kimdir oluşturulacak güzel sebeplerden🌱

    YanıtlaSil
  6. Kaleminize sağlık , çok samimi bir yazı .

    YanıtlaSil
  7. Çok samimi bir yazı. O yaştaki gençlerin aklındaki deli sorular...:)) İnsan gerçekleri öğrenince,kimin kim olduğunu öğrenince hayat daha kolay olmaya başlıyor. Mutlaka almayanlara bu eğitimi tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  8. Rayise Aslan13 Ağustos, 2022

    Gençler ve yanılgıları ne kadar açıklayıcı …
    Elinize emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Zeynep Beyza13 Ağustos, 2022

    Benim liseli günlük yazılarımın aynısı :)) O zamanlar başarılı olmanın mutlu olmak için yeterli olacağını zannediyordum. İyi kazanmak, ünvan, evlilik, çocuk... Öyle bir yoğunluğun içindeyiz ki bu döngünün içinde insan hayatına objektif gözle bakamıyor, kendi gerçeklerine körleşiyor. İhtiyaç duyduğu şey basit bir şey aslında ama bir türlü yakalayamıyor.

    Benden geçti diyor insan, erteliyor, üşeniyor filan ama hayatıma kattıklarından sonra ‘’ iyiki de karşıma çıkmış’’ dediğim şey oldu. Üzerimde emeği olan tüm eğitim ekibine sonsuz teşekkürler 🥰

    YanıtlaSil
  10. Ben kimim ve karşımdaki kim ? İlişkilerdeki en önemli soru olsa gerek. Ve bu "Soru"nun gerçek cevabını alabileceğiniz bir seminer. Teşekürler:)

    YanıtlaSil
  11. Kiminle neyi neden yaptığını bilmek. Bu sorunun cevabı, En büyük ihtiyacı şu dönem gençliğinin. Çünkü verilen cevap doğru olmayınca insan olmadık kişilerle olmadık şeyler yapıp çok olumsuz sonuçlara varıyor. Olmadı diyor ama iş işten geçmiş. Hakikaten; Gençliğimiz eyvah. Doğru tespit. Çanakkale'de yitip biten bir nesil gibi.çocuklarla gençlerle sürekli beraber olan bir öğretmen olarak diyebilirim ki; gençlik yıllarındaki kafa karışıklığı içerisinde daha da kafa karıştıran, hayatı öğretmek yerine sınav nasıl kazanılırı içeren bir eğitim mi yoksa kişinin her yaşında ihtiyaç duyduğu farkındalıkları oluşturan Deneyimsel Öğreti seminerlerinden, Kim Kimdir eğitiminden mi toplamda daha fazla fayda edebilir ! diye tekrar düşündürten , farkındalık oluşturan samimi, etkili bir yazı..teşekkürler.

    YanıtlaSil
  12. Gençliğim eyvah çok samimi😊😊

    YanıtlaSil
  13. Çok eğlenceli okurken mutlaka her insanın kendini bulacağı bir yazı elinize sağlık…

    YanıtlaSil
  14. Emeklerinize sağlık 👏🏻

    YanıtlaSil
  15. Ellerinize sağlık 😊

    YanıtlaSil
  16. Emeğinize sağlık, gençlerimiz için ne kadar faydalı bir yazı olmuş , umarım tüm gençliğimize ulaşır , yeni nesiller bilinçli olarak hayata devam ederler Canan

    YanıtlaSil
  17. İnsan geçmişi ile hesaplașırken farkında olmadan geleceğini de tasarlıyor. 😀

    YanıtlaSil
  18. İnsanın en zorlandığı kendini tanıyabilmesi ne garip.. kim kimdir :) emeğinize kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  19. Çok güzel bir yazı Teşekkür ederim. Gerçekten insan ilk önce kendinin kim olduğunu bilmeli. Karşıdakilerden bir şey beklemeden değiştirebileceğimiz şeyler için Rabbim güç versin. Değiştiremeyeceğimiz şeyler için sabır ikisini ayırt edebilmek için Allah aklımızı almasın.

    YanıtlaSil
  20. Tam da o yaşlarda okuldaki hocaların bize sıkça hatırlattığı Yunus Emre'nin dizelerini hatırlattı bana bu yazı:
    "İlim ilim bilmektir
    İlim kendin bilmektir
    Sen kendin bilmezsin
    Ya nice okumaktır"

    Her çağın sorunu aynıyken, bu çağın çözümü Deneyimsel Öğreti :) ne mutlu :)

    YanıtlaSil
  21. Aslında hayat o kadar da zor değil :)

    YanıtlaSil
  22. Çok güzel 🙃

    YanıtlaSil
  23. Didem ileri16 Ekim, 2022

    Farkımın farkına varamadım. Tam da günümüz gençlerini anlatan bir yazı ağzınıza sağlık.

    YanıtlaSil
  24. Çok samimi bir yazı olmuş, elinize sağlık 🌺

    YanıtlaSil
  25. Bakıp da görememek, görüp de okuyamamak can sıkıcı olabiliyor bazen. Kim kimdir eğitimi okumamıza yardımcı oluyor:) şiddetle tavsiye ederim;)

    YanıtlaSil
  26. Hep mi aynı sonuçla karşılaşır insan!!!

    YanıtlaSil
  27. Geçen geçiyor...

    YanıtlaSil
  28. Jale Oktay01 Şubat, 2023

    Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  29. Bircan Ç.25 Mart, 2024

    Hep mi aynı sonuçla karşılaşır insan?

    Sebepleri yöntemleri nasıl değiştirebiliriz, sebepler değişince sonuçlarda değişiyor, samimi bir yazı olmuş emeğinize sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar