VARIŞ NOKTAM

VARIŞ NOKTAM

Yolu güzelleştiren yola çıktıkların mıdır? 

O yolculuğu anlamlı hale getiren, bir arada yol alabilmek olabilir mi?

Yoksa varılacak yerin anlamı mıdır o yolu, yolcuları, yolculuğu keyifli hale getiren?

Hayatın yolculuğuna başlarken ne kadar doğal ve  masum başlıyoruz. 

Sonra ne oluyor, neler yapıyoruz da  bu günümüz bu hale geliyor?

Oğlumun dünyaya geldiği gün ne kadar sevinmiştim. Yıllarca onun üzerine titredim. Adeta hayatımı ona adamıştım. İlk adımları, ilk kelimeleri dün gibi aklımda. Okulunun ilk günü "yanında kalayım" diye ortalığı yıkmıştı da, öğretmeni rica etmişti. "Birkaç gün siz de yanında kalın" diye. 

Rahmetli babası, "hanım oğlanın üzerine bu kadar düşmesen mi" derdi. "Kıskanıyor" derdim içimden. 

O benim bir tanecik göz bebeği evladımdı, onun etrafında pervane olmayacaktım da ne yapacaktım.

Babası genç yaşta vefat edince iyice bağlılığım arttı. O artık benim yoldaşımdı. Uzun yıllar beraber bir yol alacaktık. O sebeple evladımın bir dediğini iki etmedim. Ona hem anne hem baba oldum. Çocukluk, ergenlik, gençlik derken bir arada güzel zamanlarımız geçti. Üniversite zamanı gelince, yurtdışına gitmek istediğini söyledi. Önce "gitse de hemen döner, dayanamaz bensizliğe" diye düşündüm. 

Gittikten sonra ülkeyi, şehri tanıma, üniversiteye alışma süreci derken, beni artık çok az arar oldu. Bu aramalar giderek daha azaldı ve artık sadece harçlık için arar hale geldi. "Hasta oldum" diyordum buna rağmen ilgisini çekmiyordum. Hasta olduğunda benim onun yanından ayrılmamı istemeyen evladım şimdi bu hale gelmişti. Yıllarımı ona vermiştim. "Saçımı süpürge ettim" lafı benim yaptıklarımın yanında  az kalıyordu. 

Beni yalnız bırakmaz sandığım, yoldaşım dediğim oğlum, nasıl bu kadar nankör olmuştu. 

Nerede yanlış yapmıştım? 

Bunların sebebi kendim olabilir miydim?

Dengeyi bozmuş ve hep ben mi vermiştim? 

Tek başıma kalmıştım yolda.

Varış noktama giderken ödemem gereken bedelleri, oğlumun etrafında pervane olarak yanlış yere ödemiştim. 

Şimdi, bu "hatalı ben" ile baş başaydım.

Yolculuğumun hakkını verememiştim. 

Süre devam ederken hızla değiştirmeliydim yolumu ve yöntemlerimi.

Varış noktama kaç kilometre kaldığını bilemiyorum ama  yürüyorum toparlamak için  kararlılıkla. 

Bakalım varabilecek miyim huzura?




Yorumlar

  1. Birlikte yürüdüğümüz yollar hep hayır için olur inşallah 🥰🥰🥰🥰

    Çok güzel değinmişsin yanlış bedellerimize emeğine sağlık

    Teslime

    YanıtlaSil
  2. Yolu güzelleştiren yola çıktıkların mıdır? Yoksa gittiğimiz heryeri güzelleştirebilmek bizim elimizde mi? Varış noktamız nelere bağlı? Düşündürdün sayın yazar:) emeğine sağlık…

    YanıtlaSil
  3. M.A. Çakır bu yaziyi okurken binlerce
    anneler geldi gözumun önune ne olurdu sanki o çocuklarimizi böyütürken deneyimsel öretiden haberdar olaydik hiç hakedişimiz yokmuş elinize yüreğinize sağlik.💖

    YanıtlaSil
  4. Elinize sağlık 😊

    YanıtlaSil
  5. Tugba Asula03 Ekim, 2022

    Varacağımız nokta huzura gidiyormuydu. Çabamız hangi yöneydi.. keşke bilse insan.

    YanıtlaSil
  6. İnsan hep yola iyi olmak için çıkıyor ama dengeden sapınca iyiliğe varamıyor. Ne çok örnek var böyle hayatımızda ama yanlış yere ödediğimiz bedellerin farkında bile değiliz çoğu zaman. Farkındalık kazandırdığınız için teşekkür ederim. Yüreğinize sağlık. 💐

    YanıtlaSil
  7. Hatalarımızın bedeli ne yazık ki güçlendirmiyor. Zaman zaman sapkamizi öne koyup bedellerim hakikaten yol aldırıcı mi yoksa yoldan aldırıcı mı kritiği yapmayız'ı
    Çok güzel söyleyen bir yazı olmuş 🌸

    YanıtlaSil
  8. Yüreğinize sağlık, yanlış yere ödenen bedeller yüzünden hem dengeyi bozduk hemde varmak istediğimiz noktadan uzaklaştık. Rabbim toparlanmayı nasip etsin.

    YanıtlaSil
  9. Özlem Türkmen03 Ekim, 2022

    Duygu yüklü ve anlamlı, bayıldım.

    YanıtlaSil
  10. Keşke insan varış noktasında keşke yapmasaydım diye değil de
    iyi ki de öyle yapmışım diyeceği bedeller ödeyebilse…

    Çok şükür o yolda yürüyenlere… Minik adımlarla ama her yeni gün devam etme cesaretiyle…

    YanıtlaSil
  11. Hasan Aytaç04 Ekim, 2022

    Elinize emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  12. Ayşe Yılmaz04 Ekim, 2022

    Evet biz kendimiz yapıyoruz, dengeleri bozuyoruz. İnşALLAH herkese bu ilişkileri toparlayacak zaman verilir. Çok teşekkür ederiz. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  13. Yanlış yere yanlış bedeller bilmeden yapılan hatalar... Ölçü de olmayınca insanın elinde aynı şeyleri yapıp miktarı arttırmayı çözüm zannediyor...
    Çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
  14. Huzura kavuşmak dileğiyle. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  15. Esengül Çakır04 Ekim, 2022

    "Süre devam ederken hızla değiştirmeliydim yolumu ve yöntemlerimi." Hataları fark etmek, esneyebilmek... Teşekkürler

    YanıtlaSil
  16. Hayat denen bu yolculukta bedeli bir yere ödediğimizde rotamızdan sapıyoruz. Çok güzel anlatılmış emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  17. Çok keyifliydi
    En az yazi kadar yolculuğumuzun da keyifli olmasi dileğiyle
    Kaleminize saglik:)

    YanıtlaSil
  18. Aynur güzel04 Ekim, 2022

    Birçoğumuzun en büyük vurgun yediği yer evlatlarımız. Onlar bize İmtihanı geçelim diye verilmişti biz ilgi de aşırılaştık ve onları imtihanımız haline getirdik. Rabbim hepimize toparlanmayı nasip etsin Kaleminize sağlık Teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  19. Jale Oktay04 Ekim, 2022

    İnsanın evladı çok kıymetli ama sınavımızdan önemli değil. Huzurlu ve dengeli ilişkiler sürdürebilmek dileğiyle. Teşekkürler, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  20. Tülin Yalçın05 Ekim, 2022

    Ödediğin ve ödettigin bedel kadar bu hayatta var olursun.🙂

    YanıtlaSil
  21. Selda Taş06 Ekim, 2022

    Hayat yolculuğunda adımlarımızı atarken hiç kendimizde hata görmeyiz. Ne zaman ki yolun sonuna gelinir acı gerçekle karşılaşılır. Meğer her şey benim yapıp ettiğim ile ilgiliymiş…

    YanıtlaSil
  22. Çok iyiydi 😊

    YanıtlaSil
  23. Nermin Yaman07 Ekim, 2022

    Zaman dolmadan bunu fatk edebilmek gerçekten kıymetli. Ya hiç farkedilmezse...

    YanıtlaSil
  24. Yanlış ödenen bedellerle bir ömür bitiyor. Dengeyi de bozan bizleriz. Emeğinize sağlık..

    YanıtlaSil
  25. Melek Nur08 Ekim, 2022

    Hayat yolculuğu devam ederken doğru bedeller ödemek nasip olsun 🤲

    YanıtlaSil
  26. Beraber yürüdüğümüz bu insanlarla hep dengeli bir ilişki kurmamız gerekiyor. Dengeyi bozduğumuz her yerde Her kişide her zamanda her mekanda nankörleşme kaçınılmazdır. Çünkü hayatın yasası bu. Hayat hiçbir yerde aşırılığı kabul etmez ilişkilerde de bedel dengesini gözetmek gerekiyor.

    YanıtlaSil
  27. Yürüdüğümüz yolda ,bizimle olan insanları iyi tanımak ve doğru bedelleri ödemek hepimize nasip olsun İNŞALLAH
    Çünkü nankörlük görmek çok can acıtıyor

    YanıtlaSil
  28. "Bilinç verdiğin her şey yeşerir " Şu türküyü o kadar dinleyip, sepetimize bakmamak😊...

    YanıtlaSil
  29. Hata yapmaktan ziyade hatayı fark edip toparlamaya çalışmak çok kıymetli. Çabalarınız inşALLAH sonucunu alırsınız. 🤲🏻 Çok keyifli bir yazı olmuş kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  30. Bunların sebebi kendim olabilir miydim?
    Ne münasebet...
    Tabiki öyle. Anlamak ve gerekeni yapacak güce sahip olmak. İşte bütün mesele bu.
    Teşekkürler ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  31. Merhaba hocam gerçekten doğru sorular sorulmuş geç olmadan sevdiklerimizin hayatına doğru dokunuşlar yapabilmek adına bilgenin yolunu izlemeliyiz yoksa gerçek bir ebeveyn olamayız örselemeden hatalarını anlamalarına fırsat verelim 💞

    YanıtlaSil
  32. Rukiya Abas18 Ekim, 2022

    Kaleminize sağlık, düşündürücü bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
  33. Çok güzel bir yazı. Herkesin kendini mazlum gördüğü bir dünyada, gerçek nankör ve zalim ayrımını yapabilmek umudu ile... ve sonrası gerçek bedellerle insALLAH.

    YanıtlaSil
  34. insALLAH...

    YanıtlaSil
  35. Emeklerinize sağlık 👏🏻
    çok net sorular. İnsanı tekrar tekrar sorgulatıyor.

    YanıtlaSil
  36. Değiştirmem gereken yol ve yöntem olduğunu sonuca varmadan fark etmek zarar görmemi ve zarar vermemi engeller. Teşekkür ederim ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  37. Çok güzel olmuş, elinize sağlık

    YanıtlaSil
  38. Yolun ve yolculuğun hakkını verebilmek dileğiyle...

    YanıtlaSil
  39. İnsanın kendine sorduğu sorular ne kadar netse o kadar doğru cevap hak edişi var.
    Emeklerinize sağlık. Düşündüren bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
  40. Acıyla de olsa hatayı farkedip düzelmeye çalışmak ne kadar önemli..Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  41. Yolun sonuna bir şekilde varır insan önemli olan yolda giderkenki ahvalleri tepkileri

    YanıtlaSil
  42. Bircan Ç.25 Mart, 2024

    Hak edene hak ettiğini hak ettiği ölçüde veriyor olmak

    YanıtlaSil
  43. İlişkilerde kıvamı kaçırınca toparlaması zor oluyor ama imkansız değil. Aşırı ilgi üzerine düşme başlayınca nankörlük ve vefasızlık görüyor insan... Aslında bu bir uyarı yanlış yolda gittiğine dair . Acilen yeni bir rota oluştur diyor hayat:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar