HAYATA ÇEYREK KALA...


HAYATA ÇEYREK KALA...

Kim kimdir diyordun bana. 
Kimler geldi, kimler geçti hayatımdan, diye geçiriyordum içimden. 
Bir film şeridi gibi açıldı hayat sahnelerim. Sevinçlerim, hüzünlerim, yaşadıklarım, aşkım, sevdiklerim, dostlarım, selam verdiklerim, kaybettiklerim, ihanet edenler, bırakıp gidenler, yarım bırakanlar, sessiz bırakanlar, kalp çarpıntıları, akıtılan yaşlar, hak edenler, hak etmeyenler... 

Böylece geçip gitmişti koca bir ömür.
Ömür bilinmez ama hayata çeyrek kala, ben yorgun, yıllar yorgun, ilişkilerim yorgundu. 

Karşıma geçmiş; kendinden emin, mağrur net ve gür sesinle "Hayatımızdakileri ve kendimizi tanıyor muyuz?" diyordun. 

Kendimi tanımam mı gerekiyordu? 

Etrafımdakileri yıllar içinde tanımıştım tanımasına da, o güzel yüzlerinin altında hep başka bir dünyaları vardı, herkes maskeyle geziyordu sanki.

Eğitimin sonuna geldik, yakana yapışmıştım. "Hayatımın neresini çöpe atayım?" dedim. 

Sen ise öbür tarafta yakana yapışmamdansa bu tarafta yapışmama razıydın. Rahat ve huzurlu gülümsemenle; "Sakin ol her şey zamanla düzelecek, sen niyetini tazele" dedin. 

Sadece birkaç saatlik değişiklik olsun diye geldiğim bir seminerden, duvara çarpmış gibi ayrılıyordum. 

Gerçeklere çarpmıştım. Gerçek olduklarını zannettiklerimle, gerçekler çarpışmıştı.

"Sadece aynadakini değiştirmeye hakkın var" diyordun ama ben ondan çok memnundum. Hep başkalarını değiştirmeye çalışıyordum. 

Bu muydu şimdi kabahatim? 

Yazdığım defterin sayfaları gözyaşlarımla ıslanırken, yıllarca başkaları için ağladığımı, şimdi sadece kendime ağladığımı fark ettim. 

Arka sıraya geçip tepine tepine, hıçkıra hıçkıra ağlamak istiyordum. 

Gözlerinin içine bakamıyordum artık. İçimdeki çağlayanları fırtınaları göreceksin diye çekiniyordum. 

Ertesi gün aynaya baktım, hayatımda ilk kez "Var mısın değişmeye? " dedim. 

Niyetimi tazelemiştim. Yüzüm fırtına sonrası, dinmiş deniz gibi sakinleşmişti. Duyduklarım, dinlediklerim, yazdıklarım aklımdan çıkmıyordu. Sıradan şeyler değildi konuştukların. 

"Basite disipline ol" diyordun. 

Verdiğin öğütler altın değerindeydi ama benim bilincim bunları anlayacak düzeyde değildi. Düşünüyor, düşünüyor, düşünüyordum. 

"Hiçbir iyiliği küçümseme, küçük küçük iyilikler yap" demiştin. Evet hayatımı bir anda çöpe atamıyordum. Değiştirmek kolay olmuyordu alışkanlıklarımı. 

Elinde poşetleri ağır olan bir kadına yardımla başladım, çok çekinerek ve utanarak. Bu kadar memnun olacağını bilseydim kadının, utanmazdım teklif ederken.

 "İhtiyaç giderenin ihtiyacı giderilir" demiştin. 

Bu nasıl bir sözdü? Kendi ihtiyacım dururken, başkalarının ihtiyaçlarını mı giderecektim?  Ama niyetimi tazelemiştim bir kere, "buna da eyvallah"dedim.
Olgunlaşan bir meyve gibi, her geçen gün daha sakin, yumuşak, hayattan tat alan, hayatındakilere tat veren olmuştum. Seni yetiştiren eğitmenin, bir yazısında okumuştum,

"Bu senin hayatın, ama beni ilgilendiriyor. Çünkü benim başarım, senin için yaptıklarımla ilgili."Nasıl bilirdiniz? sorusuna karşı yüreğinde hissettiklerinle ilgili... " diye yazmıştı. 

İşte o an kalbimden vuruldum. Anladım ki varmak istediğim varış noktası buydu. Hayata çeyrek kala bile olsa...


Yorumlar

  1. Temas edebilmek , minik minik adımlarla ilerlemeye yön verebilmek

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel ifade etmiş elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  3. İnsanı kendine getiren bir eğitim. Yazı da aynen bu eğitim gibi olmuş. Emeği geçenlere teşekkürler
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel çok içten bir yazı. Kimseyi değiştiremiyoruz. Basite disipline olmak ihtiyaç görmek Cok onemli . Değişimin ilk adımı galiba teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  5. Ne kadar samimi ve güzel bir yazı olmuş. Üzerine saatlerce günlerce düşünülüp, dönüşmeye katkı sağlayabilecek kadar özel.. emeğinize sağlık….

    YanıtlaSil
  6. Ayşe Yılmaz13 Ekim, 2022

    Anlatım bu kadar etkili ama eğitim hayatınızın kalanını toparlıyor. Kendini bulmak isteyen herkese, hayatı anlayarak yaşamak isteyen herkese tavsiye ediyorum.
    Bu eğitimi bu kadar anlaşılabilir olarak sunanlara GÖNÜLDEN TEŞEKKÜRLER. :)

    YanıtlaSil
  7. Tülin Yalçın13 Ekim, 2022

    Çok samimi, çok içten ve insanın ne hissettigini çok yalın bir dille anlatan bir yazı olmus. Yasanın kalemine sağlık ☺️

    YanıtlaSil
  8. Gerçekler her duyrulana bu kadar temas etmesi duasıyla. şahit tutulduğunu anlayanlardan olmak nasip olsun.

    YanıtlaSil
  9. Nasıl samimi...Şu bilince vardıracak temas hakkına varmak dileğiyle 🌸

    YanıtlaSil
  10. Hay maşAllah "Ama niyetimi tazelemistim" dönemem o yoldan. Yüreğinize, kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  11. Ne kadar gerçek ve samimi insan kendisini buluyor

    YanıtlaSil
  12. Rukiya Abas13 Ekim, 2022

    Kendimi buldum , o anlara gittim.... basiti küçümseme,,, ihtiyaç giderenin ihtiyacı giderilir.

    YanıtlaSil
  13. Rumeysa Oymak13 Ekim, 2022

    “Sakin ol her şey zamanla düzelecek, sen niyetini tazele" cümlenin ilk kısmı, “her şey zamanla düzelecek” ifadesi, artık herkesin diline pelesenk olmuş fakat bir türlü anlaşılamayan bi deyiş. Oysa devamı onu açıklıyor; “sen niyetini tazele.” Düzelecek şeyler de bizim niyetimizi tazelememizle ne kadar ilişkili…

    YanıtlaSil
  14. Çok samimi ve etkileyici bir yazı olmuş. Yüreğinizi bize açtığınız için çok teşekkürler. 🌸

    YanıtlaSil
  15. Çok ama çok güzel bir yazı olmuş. Gerçekten bütün şahitliği tüm kalbimle hissettim. Eğitime gelen ve devam eden insanların ortak dili gibi olmuş. İlk zamanlar yuzlesmeler... duyduklarimizi yapmaya çalıştığımız ama beceremediğimiz zamanlar sonra bir daha denemeler.. çünkü artık bir hedef belirlemistik kendimize ağlayarak zirlayarak gitsekte o yolları... çok güzel ellerinize emeğinize saglik

    YanıtlaSil
  16. İnsanın kendi hayat sahnelerinin de gözünün önüne geldiği çok güzel bir yazı olmuş, kaleminize sağlık. Niyet tazele, devam et💕 İyi ki...🎀

    YanıtlaSil
  17. İyi ki tanımışım...
    Ya tanımadan; sizi, kendimi ve Rabbimi imtihanım bitseydi...
    Rabbim öğrettiğiniz bu ilim için alemdeki zerreler adedince size güzelliğini nasib etsin.

    YanıtlaSil
  18. Hayatta ikiye ayrılıyor ise öncesi ve sonrası olarak, önceki hayatı çöpe atamıyorsak o zaman: yaşanılanları değerlendirmek ve deneyim çıkartarak transfer edebilmek gerekir :) ellerinize emeklerinize sağlık 🤍 🌱

    YanıtlaSil
  19. Sen niyetini tazele… kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  20. Ne kadar yürekten ve samimi bir yazı olmuş. İnsanın kendini anlaması, tanıması ne kadar değerli…

    YanıtlaSil
  21. Bütün süreç boyunca duvara çarptığınız kendinize geldiğiniz içinize döndüğünüz bir eğitim gerçekleri görerek uyanmak isteyen bir baksın derim

    YanıtlaSil
  22. Betül D.13 Ekim, 2022

    Gerçeklerle karşılaştıkça insan kendini ve başkalarını tanıyor. Kendini tanıdıkça merhamet etmeye başlıyor kendine. Önce kendine sonra başkalarına... Böylece anlıyor ki kimseyi değiştirmeye hakkı yok. Hayatında değişim istiyorsa önce kendinden başlamalı. Acele etmemeli. Yavaş yavaş, her gün biraz biraz.

    YanıtlaSil
  23. M.A. Çakır.
    Elinize yüreğinine sağlık 👏

    YanıtlaSil
  24. Sıranın arkasına geçip tepinerek ağlama isteği kimde olmadı ki?
    Her gerçekle ilk yüzleşenin içinden gelen duygulara tercüman olan kıymetli bir aktarım olmuş
    Teşekkür ederiz

    YanıtlaSil
  25. MaşAllah kaleminize sağlık:) gerçekten çok samimi ve etkileyici bir yazı olmuş.
    Herkes karşısindakini değiştirmeye odaklı,bilse ki değişim ziddina hükmeder.
    Başkasıyla uğraşmayı bırakıp kendiyle ilgilenince insan, değişimi-dönüşümü başlıyor.
    Hep gerçeği algılayan ve hep gerçeği aktarabilen lerden olmak duasıyla...🙏🏻

    YanıtlaSil
  26. Çeyrek kala da olsa gerçeği bulmak çok kıymetli.İnsanın kendine sorması gereken bir soru.Dönüşmeye var mısın? Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  27. Burcu Köybaşı13 Ekim, 2022

    Hayatımız hızla akıp giderken gerçeklerle çarpıştığımız o an … Kabulünde zorlandığımız ve dünümüze göre bizi her gün daha da toparlayan gerçekler bunlar . Yasa hiç yanıltmıyor ,o sebeptendir ki o gerçeğe kenetlenip bir daha geri dönemem diyor insan . Nasıl bir konfor ki tüm bunlar bize anlaşılır şekilde sunuluyor. Allah bu gerçekliği bize ulaştırandan ve emeği geçen herkesten razı olsun . Dilerim ihtiyacı olan herkes bu eğitimi alsın ve küçücük bir başlangıcın ne kadar büyük yerlere vardığını bol temasla deneyimlesin .

    YanıtlaSil
  28. Feyza Topaloğlu13 Ekim, 2022

    Niyet neydi? Niyetim neydi? Şu an cevap bulmaya çalışıyorum DTÖ öncesi böyle bir sorunum,sorum yoktu. Daha büyükleri, daha belirsiz olanlar, daha bilinmeyenler vardı. Tüm belirsizlikleri bilinmezlikleri açmak için niyet ettim Dtö sayesinde

    YanıtlaSil
  29. Sevgi K.Ay13 Ekim, 2022

    İşe kendini tanımakla başlamam gerektiğini eğitimde duyunca şaşırdum bu şaşkınlığım merakım her ders çıkışında daha da arttı zihnim her ders sonunda buda böyle değilmiş şaşkınlığını yaşadı ve aynı zamanda da sakinleşti iyiki buradayım.Emeği geçen herkes teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  30. Gönlünüze, kaleminize sağlık. Öyle yalın, öyle içten ve öyle gerçek. İç aynamıza baktıran, duvara çarptıran, kendimize getiren. Haydi sen de durma, niyetini tazele, daha gerçeklerle gideceğin Rabbin tarafından ikramlanılmış bir ömrün var diyen...
    Bu yolda karşılaştıran, bu senin hayatın ama beni ilgilendiriyor, benim başarım senin için yaptıklarımla ilgili gerçeğiyle temas ettiren Rabbime şükürler olsun.

    YanıtlaSil
  31. Gözlerinin içine bakamıyordum artık. İçimdeki çağlayanları fırtınaları göreceksin diye çekiniyordum. 
    Gerçek olduklarını zannettiklerimle, gerçekler çarpışmıştı.
    Çok güzel ifade etmiş yazarın emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  32. Ne güzel yazı olmuş. Hepimizin aslında işin başında aklından geçenler sorular bu kadar güzel anlatilabilirdi. Emeğinize sağlık 🌼

    YanıtlaSil
  33. O aynanın karşısına geçmek ne büyük bir umut yeter ki iste o zamandan bile başlıyorsun değişmeye 👏🏻

    YanıtlaSil
  34. Kendimi tanımam mı gerekiyordu? Bizden Ne kadar gizlenmiş bir soru! Ama çözümü de içinde barındıran bir soru. Teşekkürler ☘️

    YanıtlaSil
  35. Değiştirmek kolay olmuyordu alışkanlıklarımı. Çok güzel bir yazı olmuş emeğinize sağlık 🌻

    YanıtlaSil
  36. Her bir eğitimden sonra şükür sebeplerim artıyor, göz yaşlarım kendi içime akıyordu...
    Tıpkı bu yazıda olduğu gibi. Neredesin ve ne yapmak istiyorsun? Peki küçük küçük başlamaya razı mısın?
    Yokuş yukarı çıkarken de ihtiyaç gören olmayı kabul ediyor musun..?
    Emeğinize, yüreğinize sağlık✨️

    YanıtlaSil
  37. Gerçekle yüzleşmek acı ama sonrasında insanın içinde oluşan Ümit kıvılcımı ve huzur paha biçilemez.

    YanıtlaSil
  38. Esengül Çakır13 Ekim, 2022

    "Kendimi tanımam mı gerekiyordu?" Hakkaten bu soruyu eğitimden sonra sorduk:) eğitime başlarken herkes bize karşıydı, biz premsestik, penstik...Çok güzel bir yazı olmuş çok etkileyici ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  39. Sen kendini çok iyi tanıyorsun diye zannediyorsun. Ta ki gerçekten kim olduğunu sana anlatılana dek.
    Sen kendin gercekten amacın için yaşıyorsun zannediyorsun. Amaçladıgın aslında gerçek amacın olmadığını fark ediyorsun bu eğitim bence çarpıcı bir şekilde uyandırıyor.
    Gerçeği delillerle ispatlıyor.
    Allah razı olsun kurucusundan ve bütün hocalardan...



    YanıtlaSil
  40. Ne de güzel yazmışsınız elinize yüreğinize sağlık 🌼

    YanıtlaSil
  41. Zeynep Şeyma13 Ekim, 2022

    Elinize yüreğinize sağlık 🌼

    YanıtlaSil
  42. Çok teşekür ederim
    Elinize Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  43. Eğitime katılan insanların hissettiklerini anlatan bir yazı olmuş, emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  44. “Öbür tarafta yakana yapışmamdansa bu tarafta yapışmama razıydın.” Çok, çok, çok güzel bir yazı. Yazının yüreğine, kalemine sağlık…

    YanıtlaSil
  45. Jale Oktay13 Ekim, 2022

    Emeğinize sağlık, insan kalbi acımadan okuyamıyor. Allah razı olsun.

    YanıtlaSil
  46. Gerçek acıdır. Ve gerçek acılar bizi uyandırıyor, bu eğitim gibi. Çok içten ve güzel bir yazı olmuş. Elinize yüreğinize sağlık 🌻

    YanıtlaSil
  47. Șerife Ö.13 Ekim, 2022

    Hiç geç değil...O niyet tazelendikten sonra geçmiș de șifalanıyor, "an" da, gelecek de...
    Çok candan, samimi bir yazı, elinize sağlık🌸

    YanıtlaSil
  48. Munevver IŞIK GÜNHAN14 Ekim, 2022

    Deneyimsel tasarım öğretisi insanı kendi ekseninde döndüğünü fark ettriyor. Sen kendi etrafında dönüyorken yaydığın ışıkla hayatında olanlarda değinmiş ve etkilemiş oluyorsun. O yüzden sen kimseyi değiştiremezsin.

    YanıtlaSil
  49. Yıllarca başkaları için ağlayanın,şimdi kendi için gözyaşı döküyor olması 🤲🏻
    çok şükür
    emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  50. Hayata ceyrek kala.... ne guzel bir yazi. KALEMINIZE SAGLIK 🌸

    YanıtlaSil
  51. Ellerinize sağlık Hayatta hiçbir şey için geç değildir sadece doğru adımı atalım

    YanıtlaSil
  52. Çok güzel çok samimi ve içten :) teşekkürler kaleminize yüreğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  53. Çoğu insanın gerçekle yüzleşince hissettikleri. Ne güzel ifade etmişsiniz her detayı temas ediyor. Emeğinize sağlık. 🌱

    YanıtlaSil
  54. Ben de ağlayarak yazmıştım ağlayarak okumuştum defterime yazdığım bazı satırları. Belki de bazılarını hala anlamadım o cümlelerin; keşke ilk anlatılanlar ilk anlatıldığında anlaşılsaydı.

    YanıtlaSil
  55. Gerçeklerle yüzleşmek , ne kadar içten teşekkürler. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  56. İnsan yaşamadan anlamıyor bunu. Hep önce ben diyesi geliyor. Ben iyi olursam herşey iyi olur sanıyor. Halbuki yanımdaki nasıl, eşim nasıl, çocuğum nasıl? Onlar için minicikte olsa ne yapabilirim diye bakınca , onların bir ihtiyacını giderir ve hem mutlu oluyor hem de başka bir yerde kendisinin de ihtiyaçlarını düşünen birileri olduğunu görüyor. Bu çok güzel bir şey. Önce ben değil, önce sen diye bakmak çok şeyi değiştiriyor.

    YanıtlaSil
  57. Harika bir hislere tercüman yazısı olmuş. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  58. Ayşe Doğan31 Ekim, 2022

    Var mısın değişmeye?

    YanıtlaSil
  59. Ayşe Merve01 Kasım, 2022

    Kendimi tanımam mı gerekiyordu. Nasıl yani

    YanıtlaSil
  60. Blogdaki tüm yazılar çok güzel ama bunun yeri bende başka oldu🥰😢

    YanıtlaSil
  61. Nermin Yaman06 Kasım, 2022

    Çok samimi ve içten. Zaman dolmadan değişime başlayabilmek çok kıymetli

    YanıtlaSil
  62. Neyi başarmak istiyoruz, önce buna karar vermek gerek

    YanıtlaSil
  63. Tamda ihtiyacım olan yazı ihtiyacım olan zamanda geldi emeğinize sağlık niyetlerimizi tazeleyip yolumuza devam inşallah

    YanıtlaSil
  64. Ayşe Doğan29 Kasım, 2022

    Sen niyetini tazele.

    YanıtlaSil
  65. Emeğinize sağlık aslında her insanın hayatı dahs iyi anlaması açısından çok faydalı makaleler devamını bekliyoruz. Tekrardan teşekkürler 😁🙏

    YanıtlaSil
  66. Devamını bekliyorum yeni bitti benim seminerim

    YanıtlaSil
  67. İyi ki bu ilimle tanıştık, Biz de insanların bu ilimle tanışmalarına vesile olursak,tanışmamıza vesile olanlara bir nebze de olsa Vefa borcumuzu ödemiş oluruz inşallah.

    YanıtlaSil
  68. Bircan Ç.25 Mart, 2024

    Hayat seni elemeden sen kendini eleme

    YanıtlaSil
  69. Hamide Aslan26 Mart, 2024

    İnsan başkasına yaptığı iyilikle yalnız kendine iyilik eder. Başkasına yaptığı kötülükle de yalnız kendisine kötülük eder. Bunu bize öğretenlere ve bu yazıyla yeniden hatırlatanlara teşekkür ederim. Umarım biz de uygulayanlardan olabiliriz.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar