HADİ O ZAMAN

 

HADİ O ZAMAN

Bu hafta sonu bir eğitimimiz vardı. 

Telefonu elime aldım “Ayşe Eltim” yazıyordu."Boş ver onu, yok diyecek o kalsın.” Merve görümcem"  çarptı gözüme, yok yok onu da aramam. "Daha bitmedi mi bu eğitimler? Bir eğitilemedin gitti" diyecek yine bana. Komşum Ayla'yı arayabilirim. Yok yok o da olmaz..Tanıtıma geldi. Tanıtım dinlemeye değil, kendini tanıtmaya gelmişti sanki. İș ortamından birilerini arasam mı? Boş ver ya, bu benim çevremle olacak bir iş değil. Diğer arkadaşlar birkaç kişi bulurlar. 

Geç oldu, hava da yağmurlu bir taksi çağırıp eve geçeyim artık, eşim de gelmek üzeredir.

-Şu adrese gidelim lütfen, çok yağmur yağıyor arabayı yavaş kullanın olur mu?

-Abla biz  böyle günlerde para kazanıyoruz ne kadar yavaş gidebilirim ki? Gecikirsem şirketten sıkıştırırlar şimdi.

-Ne diyor bu çocuk? Benim de kalbim sıkıştı şimdi. İnsem mi ki arabadan? Bu havada başka taksi de bulamam, neyse artık...

Bu da ne! Nereden geliyor bu sesler? Neden hepsi birden bağırıyorlar? Eltim, görümcem, komşum ve daha bir sürü insan. Eltim Ayşe koşarak yanıma geliyor, üstü başı perişan, saçları dağınık, ayakları çıplak.

-Ne oldu Ayşe abla, birine bir şey mi oldu? Ne bu halin! Neden ağlıyorsun?

-Daha ne olsun Derya! Her Kapıdan kovulduk. Gidin Derya'ya sorun diyorlar. Hani komşun açken tok yatmazdın sen... Sen ilime kana kana doyarken, bize bir damlasını çok mu gördün?

-Ama sen öyle eğitimleri beğenmezsin diye söylemedim.

-Hadi ben cahildim, sen benden de cahilmişsin.

Kan çanağına dönmüş gözlerini gözlerime dikerken, "yer yarılsa da içine girsem" diyordum. Onun adına nasıl karar vermiştim. Görümcem Merve, küçücük bedeniyle yaydan fırlamış ok gibi bana doğru geliyordu .O kadar kızgındı ki üzerime bir dev saldıracak zannettim. Gözlerinden alev fışkırıyordu.

-Yazıklar olsun sana, hiç mi sevmiyordun bizi?

Dona kalmıştım..Ne söyleyeceğimi bilemiyordum. Benimle dalga geçen “eğitilemedin“ diyen Merve mi benden hesap soruyordu? Onu aramak nefsime çok ağır geliyordu. Ne yazık ki haklı çıkmıştı, ben eğitilememiştim. 

Öğrendiklerim bana, “Egonun zıttında davran” diyordu ben gurur yapıyordum. 

Ne olurdu sanki bana iki laf daha soksaydı! Ben yine de onun gerçekleri duymasına vesile olsaydım, değmez miydi? Derinden komşum Ayla'nın sesini duyuyordum.

-Derya, Derya!

Dizlerimin bağı çözülmüştü. Şimdi buna ne cevap verecektim? Boğazımda kelimeler düğümlenmiş, dilim tutulmuş gibiydi. Sırılsıklam olmuştum. Zannediyorum yağmurda kaza geçirmiştim. Ayla hala...

-Derya, Derya! 

Bütün gücümü toparladım, 

-Defalarca beni affet, beni affet, diyebildim ağlayarak.

-Neden? dedi, göz göze geldik.

-Hafta sonundaki eğitime seni çağırmadığım için.

-Tamam, bunu sonra konuşuruz. Taksici uyandıramamış seni, zilime bastı. Ne oluyor kuzum, hasta mısın sen?

-Hasta mı? Yok yok iyiyim,  tamam kalkıyorum.

Gördüğüm rüyanın etkisiyle ter içinde kalmış, sırılsıklam olmuştum. Komşularımın ve eşimin şaşkın bakışlarına aldırmadan, titreyerek içeri girdim.

-Çok şükür, çok şükür hala sürem var, diyordum. 

İkramlanmıştım...

Bütün gece kıvrandım durdum. Öğrendiklerimi tekrar tekrar düşündüm. 

Kendimi ne kadar da önemli görüyordum. Reddedilmeyeyim, beni kırmasınlar, beni üzmesinler. 

Keşke gerçekler ile insanlar arasında basit bir köprü olduğumu bilebilseydim. 

Bu kadar sancılı geçen bir gecenin ardından güzel bir doğum beni bekliyordu. Sabahın seherinde balkona çıktım, yağmurla ıslanmış toprağın kokusunu içime çektim, hem bedenim hem ruhum sakinleşmişti.

-Elhamdülillah, dedim bütün hücrelerimle hissederek.

-Ya hiç uyanmasaydım!

Ben kim oluyordum da başkaları adına karar veriyordum. Benim işim arayıp çağırmaktı. İlim bana ne diyordu “sonuç seninle alakalı değil, sen sebeplere konsantre ol, yolda mutlu ol.”

Sabah erkenden aramaya başladım insanları. Önce bana nazikçe "hayır" diyecekleri aradım. "İşim var, zamanım yok, bahanem çok" diyecekleri aradım. Birçoğundan ret yedim. Önceleri bu canımı acıtsa da burada canımın acımasının çok da önemli olmadığını hatırladım, sebeplere odaklandım. İki yıldır görüşmediklerimi aradım. İki üç dakika sürecek diye düşündüğüm görüşmeler 15-20 dakika sürmeye başladı. İnsanları özlediğimi fark ettim. 

Peki neden görüşmüyordum bu kadar zamandır bu insanlarla? Birkaç telefon sonra şunu fark ettim. İnsanlar bana "hayır" deyince, önce bozulup görüşmeleri kısa kesiyordum. Şimdi ise sonuçla ilgilenmiyorum. Bana ”hayır” dediklerinde, ”Peki nasip olursa gelirsin. Sen neler yapıyorsun?” dedikçe, insanlar uzun uzun sohbet etmeye başladılar. Ben de nihayet yolda mutlu olmaya başlamıştım. Sonuçlar benim için önemsiz oldukça aradığım insanlar " Buna çok ihtiyacım var. Bu sefer müsait değilim ama başka eğitimlerden haberdar et” demeye başladılar. 

Hiç bir emek boşa gitmez. 

Bu benim İlk eğitimim olsa da son eğitimim değildi inşAllah. Bu işin çıraklığındaydım ve bedellerim kabul edilirse sonucu ustalıkta alacaktım. Bunları bilmeme rağmen neden acele ediyordum? Sürekli  en mükemmel olmaya çalışıyordum. Neden başardıkça hikmeti kendimden biliyordum? 

Kendi engellerimi kendim koyuyor, ödülümü de kendim veriyordum. 

Oysa  İlim bana ne diyordu?

Bu öykü senin yaptıklarınla kazanılacak bir öykü değil, başkalarının öykülerinde adını geçirerek kazanılacak bir öykü. 

Benim öğrenciye ihtiyacım vardı ve ben buna konsantre olmuştum. İlim ise, "insanların ihtiyaçlarını gider " diyordu. 

Öyle bir dönemdeyiz ki herkesin bu bilgileri duymaya, rahatlamaya ihtiyacı var. Bütün kalbimle insanlara, bu bilgilere ihtiyaçları olduklarını, ilme meraklı olduklarını düşündüğüm için aradığımı söyledikçe insanlar bana yakınlaştılar ve çağrılmak hoşlarına gitti.

Kendi kendime "gururunu, kibrini, reddedilişleri, sokulan lafları, uydurulan bahaneleri bir kenara bırakarak var mısın birilerinin öyküsünde adını yazdırmaya?“ diye sordum...

Hadi O Zaman...



Yorumlar

  1. Esengül Çakır09 Aralık, 2022

    :) Hadi o zaman...

    YanıtlaSil
  2. Tugba Asula09 Aralık, 2022

    İhtiyaç gidermek .. kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Sorularıma cevap oldu. Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Samimi ve içten yazılmış, yüreğinize kaleminize sağlık 🌸

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel, ellerinize sağlık. Nefes alan herkesin süresi var demektir. İnsALLAH herkese bu güzel gerçekler nasip olsun...
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  6. Yine bizi can damarimizdan vuran bir mevzu...iyi ki vurdu. ALLAH bizi öğrendikçe ihtiyaç gideren kibrinden gururundan arinmaya çalışan kullarından eylesin.Emeklerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Hasan Aytaç09 Aralık, 2022

    Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. Tıkanıklıga ışık olmuş 🌸

    YanıtlaSil
  9. RAYİSE Aslan09 Aralık, 2022

    Ne kadar da insanın hayatını etkileyen bir gerçek .
    Bizde bu gerçekleri duymaktan kaçıyoruz.
    Gerçeği bilen üstündür.
    Deyip
    Hadi o zaman :)

    YanıtlaSil
  10. Zeynep Dilara09 Aralık, 2022

    İnsanı kendine getiren yazılardan... Kaleminize sağlık🌿

    YanıtlaSil
  11. Sadece kendi yapıp ettiklerimizle geçebileceğimiz bir sınav değil. Başkalarının öyküsünü ne kadar güzelleştirdigimizle de alakalı. Hatırlatma için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  12. Nasıll samimi ve zamanında
    Hadii o zaman

    YanıtlaSil
  13. Keşke gerçekler ile insanlar arasında basit bir köprü olduğumu bilebilseydim. Ne güzel bir yazı olmuş😊

    YanıtlaSil
  14. Yüreğinize sağlık . Rüyalar vesile oluşlar en güzelide bu anlayabilen kalp . İyiki varsınız iyiki

    YanıtlaSil
  15. Didem ileri09 Aralık, 2022

    Hadi o zaman .. Yolun keyfine varmak hepimizin ihtiyacı olan harekwte geçmek için insanın kendie sürekli söylemesi gereken bir şey. Yüreğinize sağlık..

    YanıtlaSil
  16. Burak özkan09 Aralık, 2022

    Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  17. Okurken gozelerimdeki yaşların çıkma isteklerine engel olmadım, ne çok bu hataya düşüyoruz. Başıma balyoz yemiş gibiyim. O zaman hadi o zaman.. kaleminize yüreğinize sağlık:))

    YanıtlaSil
  18. Rukiya Abas09 Aralık, 2022

    Elinize sağlık, çok güzel bir yazı

    YanıtlaSil
  19. İhtiyaç gideren olabilmek. Birilerinin derdini dert edinmek...Çok bir yazı.Kaleminize sağlık....

    YanıtlaSil
  20. "Sonuç seninle alakalı değil, sen sebeplere konsantre ol ve yolda mutlu ol.” Teşekkür ederim. Emeklerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  21. İhtiyacıma o kadar denk geldi bir yazı. Ellerinize yüreğinize sağlık ..

    YanıtlaSil
  22. Elhamdülillah ya hiç farkedemeseydik
    Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  23. Sevgi K. Ay10 Aralık, 2022

    Öykümüzü kazanabilmemin detayını vermişsiniz teşekkür ediyorum hocam elinize sağlık

    YanıtlaSil
  24. Kaleminiz bitmesin 😘
    Çok güzel bir yazı 👏🏻
    Teşekkürler 🌸

    YanıtlaSil
  25. Yüreğime nasıl dokundu. Ne kadar içten bir yazı. Doğrusu nasip olsun hepimize. Emeklerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  26. İhtiyaç karşılayan bir yazı, çok net ve yalın. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  27. Hadi o zaman :) Kaleminize sağlık…

    YanıtlaSil
  28. Elinize sağlık çok güzel 😊

    YanıtlaSil
  29. Geç olmadan uyanmak ümidiğiyle

    YanıtlaSil
  30. Çok anlamlı gerçekten bunu okumak çok iyi geldi teşekkürler 😊

    YanıtlaSil
  31. Hasan Aytaç01 Ocak, 2023

    Elinize emeklerinize sağlık

    YanıtlaSil
  32. Farkındalık oluşturan bir makale olmuş yüreğinize sağlık..

    YanıtlaSil
  33. İhtiyaç gideren olabilmek için Hadi O Zaman

    YanıtlaSil
  34. Hadi o zaman ne duruyorsun. Boşa gider diye korkma hiç bir emek boşa gitmez. Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  35. ihtiyaç gidermeye mi odaklanıyoruz, ismimizle öne çıkmaya ve gurur yapmaya mı?
    emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  36. Nadıre yurtsever yıne harıka bır yazı bızı kendımıze getıren,Yarab affet bızı,gaflete dustugumuz ıcın,rahata duskun oldugumuz ıcın,kendımıze engel koydugumuz ıcın,affet bızı😔😔

    YanıtlaSil
  37. M.A.Çakır elinize sağlik iyi geldi ben bir kaç kişıyi arayim ☺️🥰

    YanıtlaSil
  38. ne zaman sonuçlarla ilgilenmeye başlasam bilincim ilk açıldığında bu yazıya dönüyorum... niyet tazeleyebilmek için çok güzel bir yazı.
    yani HADİ O ZAMAN!

    YanıtlaSil
  39. Aynur Güzel22 Mart, 2024

    Beyaz da cesaret ne güzel bir şey

    YanıtlaSil
  40. Hamide Aslan25 Mart, 2024

    O kadar "benden" bir yazı ki... Çıraklar olarak dönüp dönüp okumamız gerekiyor. Çok samimi bir yazıydı gerçekten emeklerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  41. Bircan Ç.25 Mart, 2024

    Bu hayatta ihtiyaç giderenin ihtiyacı giderilir

    YanıtlaSil
  42. Işıl Sezer25 Mart, 2024

    Yazan hocamızın yüreğine sağlık...

    YanıtlaSil
  43. Hepimiz için yazılmış, ne güzel, elinize sağlık 🌺

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar