OLABİLİR

Her şey beni buluyor!’’

‘’Neden aynı şeyde takılıyorum!’’

‘’Beni anlıyorsun değil mi?’’

Zeynep ümitsiz bir ses tonuyla Aysu’ ya son zamanlarda yaşadığı problemleri yeniden anlatmaya başladı.

Evet yeniden...

Çünkü yeni değildi problemleri ve sürekli aynı şeylerin etrafında dönüyordu hayatı. İlerleyeceğini düşünerek yaptığı şeyler onun hayatında kısır bir döngüye sebep oluyordu. 

 

-      Aysu, sen beni tanıyorsun ben öyle çok takıntılı biri değilim aslında. Ayy bilmiyorum belki de öyleyim. Ama neden böyle şeylerde takılıyorum bilmiyorum. Hayatın içinde ilerlemek istediğim o kadar çok şey varken bir yerlere takılmak beni üzüyor. Sanki bazı şeyler benden alınıyor gibi hissediyorum.  Bizim yöneticiyi bilirsin, çok anlatırım sana. Merhametli ve sevilen biri. Fikirlerimi dikkate almıyor çoğu zaman. Bazen beni anlamadığını dinlemediğini düşünüyorum.  Söylediklerimde haklı çıkmama rağmen neden duymuyor beni?

Yerini alacağım diye korkuyor olabilir mi?  Benim öyle bir hırsım, hevesim de yok ki.  Aysu bir şey söyle lütfen, ben mi çok büyütüyorum bazı şeyleri?


-         Olabilir…


-      Ne demek olabilir? Nasıl yani?! Adam beni resmen dikkate  almıyor. Ben böyle birisi miyim?


-      Olabilir böyle şeyler Zeynep.


-       Aysu! Sen beni dinlemedin mi hiç? Tüm bunların karşılığı olabilir mi yani? En önemli çalışanıyım ve ben yokmuşum gibi davranıyor, diyorum!


-      Elbette dinliyorum arkadaşım… 

      İş yerinde, evde, okulda, sokakta, mahallede ve akrabalar ile olan ilişkilerde her şey olabilir. İnsanlar değişebilirler ya da dönüşebilirler... Çok güvendiğin bir insan bir anda seni kendisi ile kıyaslayabilir. Bundan dolayı sana mesafe koyabilir. Hakkını vermeyebilir. Ummadığın insanlar ummadığın tepkiler verebilir. Hiç beklemediğin zamanda beklemediğin haberler gelebilir. Bir anda en yakın arkadaşın, en uzak arkadaşın olabilir. Yabancı dediklerin yakın, yakın olanlar da yabancı olabilirler. Bunlar olabilir… 


Bunların seni etkilemesine izin vermemelisin, sen doğru bir yolda ilerliyorsan bunlar sana engel olmamalı, dikkatini dağıtmamalı.


Olabilir


Hep başarılı, hep haklı, hep iyi, hep sağlıklı olamadığımız gibi, yaşadığımız her şeyin tam zıttını da yaşayabiliriz bu hayatta.

  •  İnsanlar haksızlık yapabilir, nankörlük yapabilir...
  • Baskı olabilir…
  • İnsan tek başına kalabilir…
  • Kıtlık olabilir, bolluk olabilir…
  • Birileri birilerini aldatabilir...
  • İnsanlar anlık çıkarları için diğerlerine kazık atabilir...
Bu hayatta her şey olabilir… 

Yeter ki insan yaradılış amacını unutmasın.

Sevdiğin bir işin varken işsiz de kalabilirsin.

Beğenileri toplamışken üzerine, ilgisiz de kalabilirsin.

Çok güzel bir evde yaşarken, evsiz de kalabilirsin.

Sıcacık kıyafetlerden, soğuk çadırlara da geçebilirsin.

Çeşit çeşit yemeklerden, kuru ekmeğe de sarılabilirsin.

Şikâyet ettiğin ailedeyken bir anda yetim de kalabilirsin.

Sağlığın yerindeyken şükrünü yeterince yerine getiremediğinde, gören gözünden, yürüyen ayağından, çalışan kolundan olabilirsin.

Her şeyken hiçbir şey, hiçbir şeyken her şey de olabilirsin. Bunlar komplekse girilecek ya da böbürlenecek şeyler değil. Keşke anlayabilsek...

Tahmin dahi edemediği bir hayatın içinde bulabilir insan kendini. 

Tüm ihtimalleri gerçek,

Tüm gerçekleri de ihtimal olabilir.

İnsanın olayların içine girip, kişilerin yaptıklarına, yapmadıklarına takılmasını engelleyen, duygulara kapılmasını engelleyen… Gereksiz kırgınlıkların, alınmaların önüne geçen…İnsanın kendi işine bakması gerektiğini hatırlatan o kelime…


‘’Olabilir...’’


Bununla tüm meseleyi halledebilirsin…

Bin soruya bir cevap; ‘’olabilir’’...

En kıymetli olan senden yanaysa, hiç takılma sen yolunda devam et yeter...

Bugün haksızlık yapılsa, bugün anlaşılmamış olsan, yetim kalsan, etrafında kimse kalmasa ne yazar? 

Payına "O" düştükten sonra.

 

 

 

 

 

Yorumlar

  1. Çiğdem Afacan07 Mayıs, 2024

    Ne yazar olmasa hiç kimse
    Onu kaybedeceksem sen olsan ne olur olmasan ne olur
    Onu kazanacaksam hersey olmasa da olur
    RABBİMİZ bizi samimi olan kullarından eyle İNŞALLAH

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selda Taş07 Mayıs, 2024

      Aminnn hocammm🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻

      Sil
    2. Selda Taş07 Mayıs, 2024

      RABbim bizleri samimiyetle bu netliğe ulaşmayı nasip etsin İNŞALLAH 🤲🏻🤲🏻🤲🏻

      Sil
    3. Payına “O’nun” düşmesinden büyük talih, nimet mi var…

      Sil
  2. Fatma Bayram07 Mayıs, 2024

    Hayatta her şey olabilir, kaybedeceklerime ben ne kadar hazırım, ne kadar bağımsız özgürüm? Kazanacaklarım benimle ne kadar kalır, gittiğim her yere götürebilir miyim, gerçek kazanışlarım mıdır? Bunları fark edebilecek bilinçte olmak dileğiyle.

    YanıtlaSil
  3. Her şey yolunda gidince sorun etmiyoruz ama sıkıntılar gelmeye başladığında her şey beni buluyor diyoruz.Aynı şeyi olumsuz gittiğindede düşünebilsek, şükredebilsek.

    YanıtlaSil
  4. Bu hayatta herşey olabilir... yeter ki insan
    yaradılış amacını unutmasın...🤲🤲Bu hayatta ki tek amacımız RABBimizın rızasını kazanmak...O'nunla sahip olduklarımızın bir kıymeti var...O'nsuz herşey kıymetsiz...

    YanıtlaSil
  5. Allahverdiyeva Xumar07 Mayıs, 2024

    Bu hayatta aklımıza gele bilecek bilmeyecek her şey ola bilir. Önemli olan En Kıymetlinin senden yana olması… ne güzel cümle kaleminize sağlık 💖

    YanıtlaSil
  6. Bugün haksızlık yapılsa ne Olur? Payına O düştükten sonra….
    Kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  7. Olabilir, her şey olabilir... Yeter ki sen yaradılış amacına ulaşmış ol. Yeter ki pes etme, yeter ki yoluna devam et...

    Bilinçle amacı peşinde koşanlardan olma dileğiyle...

    YanıtlaSil
  8. Mürüvvet07 Mayıs, 2024

    Beklenmeyen ne varsa olabilir, en iyisi mi beklenmeyeni bekle ki mutsuz olma.

    YanıtlaSil
  9. Olur mu? Olabilir ;) Hayatta her şey insan için… Sınanmaya geldiğimiz bu hayatta iyi de kötü de, darlık da bolluk da, hayır da şer de… olacak ki, olabilir…
    Sen bu sınavda hangi yoldasın ve sana sorulana nasıl yanıt veriyorsun? Dosdoğru yoldaysan ne ala :) işte gerçek BAŞARI bu…

    YanıtlaSil
  10. En kıymetli olan senden yanaysa, hiç takılma sen yolunda devam et yeter...

    Ne kadar huzur veren cümle, kaleminize sağlık🌻

    YanıtlaSil
  11. Beklentiyi karşı taraftan nötreyerek, yapıp ettiklerimize odaklanarak herşeye olabilir deme özgürlüğüne erişebilmek umuduyla.....

    YanıtlaSil
  12. Gercekler için her paya razıyız... Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  13. Olmayabilirdi de… sahip olduklarımız, sakındırıldıklarımız hepsi bir şükür sebebi…

    YanıtlaSil
  14. Eğer sahip olduğum şeyler beni ondan uzaklaştırıyorsa sahip olduklarımın ne önemi var...
    Ama yanımda o olduktan sonra hiç bir şeye sahip olmasamda olur...
    RAB bimiz niyetlerimizi davranışımızada dökmeyi nasip et inşALLAH.

    YanıtlaSil
  15. Bir insanın başına gelebiliyorsa bizim de başımıza gelebilir eğer insan üstü bir varlık değilsek :). Demek ki Neden oldu? Diyenler değil Nasıl çözebilirim? Diyenler hayatta yol alıyormuş 😊

    YanıtlaSil
  16. Deniz Çayır08 Mayıs, 2024

    İnsan unutandı…
    Fakat insan küçücük bir iyilikle ve RABBİNİN merhametiyle onu bulma çabasına girdikten sonra tüm kaybettiği ihtimallere seviniyor… “evet o benimle görüşmüyor” olabilir. “evet artık o işi yapmıyorum” olabilir. Dönüşümümüz iyiye doğru olur İNŞALLAH❤️

    YanıtlaSil
  17. Ne olursa olsun gerçeğin peşinden gidiyorsan yapayalnız kalsan da bir önemi yok. Doğru bildiğin yolda tek başına da olsa en sevdiklerin seni bırakmış olsa da yorulsan sıkılsan bunu alsan bile her şeysiz kalsan bile yolun sonu her şeyin sahibine gidiyorsan ne önemi var...

    YanıtlaSil
  18. Tülin Yalçın08 Mayıs, 2024

    Hayatta insanın başına herşey gelebilir. Bizler ona aidiz.İster bizi yaşatır, isterse öldürür.Diledigini alçaltır, diledigini yükseltir.Onemli olan İnsanın hedefi ve amacı doğrultusunda kendinin en iyi versiyonuna ulaşması ve kendi yolunda yaratılanlara takılmadan ilerlemesidir. Çünkü onlar olmasa da olur... Hayat ilerlemeye devam eder...

    YanıtlaSil
  19. Hamide Aslan08 Mayıs, 2024

    İnsan tüm imkanlarından bağımsız hale geldiğinde işte o zaman gerçekten özgür oluyor. Çok güzel bir yazı emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  20. Hülya Gezici08 Mayıs, 2024

    Sınırlı ve kısıtlı olan insanın zaten kendi gibi kısıtlı olanlara takılması onlardan sınırsız mutluluk beklemesi ne kadar sahte. Yazı ne güzel anlatmış.

    YanıtlaSil
  21. Hayatımızda gelen problemlere fazla takılınca, anlatınca insanlara çözüm bulacağımızı düşünüp hem kendimizi hem de karşımızdakini yoruyoruz aslında. Gelen problemin Allah'tan geldiğini bilip, sabredip çözmeye çalışsak Rabbimiz muhakkak destekler bizi.

    YanıtlaSil
  22. Zeynep Şakar08 Mayıs, 2024

    İnsanın hayatını götürür sadece birine bağlı kalmak.. Senle olması gereken senleyse ne fark eder kimin seni bıraktığı ya da senin neyinin olmadığı..

    YanıtlaSil
  23. “En kıymetliden yana olabilmek” işte bütün mesele bu…

    YanıtlaSil
  24. “En kıymetliden yana olabilmek” işte bütün mesele bu…

    YanıtlaSil
  25. Aynur Güzel08 Mayıs, 2024

    Insan bu hayatta her şeyin başına gelebileceğini Kabul ettiğinde Zihni rahatlıyor. Insanım ve her şey olabilir Bunu bilmek büyük Konfor. Yazıdaki samimiyet akış çok güzel kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
  26. "En kıymetli olan senden yanaysa, hiç takılma sen yolunda devam et yeter..."başka ne söylenebilir ki..

    YanıtlaSil
  27. Ayaklarını yere sağlam bastıracak yönün varsa her ne olsa gelir geçer
    Yeter ki doğru yöne dönmüş olabilelim

    YanıtlaSil
  28. Neyi biz yaptık ki.
    O “ol” der ve her şey OLABİLİR…

    YanıtlaSil
  29. Bu hayatta herşey olabilecekken, hayatımda olabilecek en güzel şey "O" nun benden yana olmasıyken, o zaman gelsin hayat istediği gibi...Çok şükür O ver... Kaleminize sağlık....

    YanıtlaSil
  30. Bir dönem o kadar yanlızdım ki kimsem yok diye düşünmüştüm,çokta üzülmüştüm. Şimdi düşünüyorum da iyi ki yanlız olmuşum. Rabbimin o zaman yanımda olduğunu beni desteklediğini şimdi daha iyi anlıyorum.

    YanıtlaSil
  31. Bir tek kelime kalbe yerleştiğinde,dile döküldüğünde,hayatta herşey"Olabilir".

    YanıtlaSil
  32. Nermin Yaman15 Mayıs, 2024

    ALLAH a güvenip sırtını dayarsan gerisi hiç de önemli değil

    YanıtlaSil
  33. Seda Gürsoy21 Mayıs, 2024

    Hayatta başımıza her şey gelebilir ve bu hayatta her şey geçicidir🌿

    YanıtlaSil
  34. En kıymetli olan benden yanaysa ve ben o kıymete layık olabiliyorsam(ben bile), o zaman her şey olabilir:)

    YanıtlaSil
  35. İnsanın olduğu yerde hiç bir şeye şaşırmayın demişti sözüne çok güvendiğim biri.. aynı böyle.. her şey olabilir.. her şey insandan.. her şey insan için. Bunu insan diliyle söyler ama bunu ancak başına bir şey geldiğinde söylediğinde hakikaten kalpten geliyor mu? Ne doğru her şey olabilir..

    YanıtlaSil
  36. O senden yanaysa, yaratılış amacını unutmadıysan geri kalan her şey olabilir sıkıntı yok. Tek konsantre olacağımız şey bu gerisi geçici detaylar, öyküler. Ama o detayları bir büyütürsen hem çok canın yanıyor hem de bütüne çıkamıyor, boğuluyorsun orada.. Büyütülmeye önem görmeye layık olmayana önem verdiğimizden önemli olana da uzak kalıyoruz..

    YanıtlaSil
  37. Beklentiyi doğru yere koyduktan sonra herşey olabilir🥰

    YanıtlaSil
  38. Zeynep Dilara28 Haziran, 2024

    "En kıymetli olan senden yanaysa, hiç takılma sen yolunda devam et yeter..." Tam da böyle... Ne güzel bir yere ışık tutulmuş... Kaleminize sağlık🤍🌹

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar